مراقب سلامت جنسی خود و همسرتان باشید

انواع کاندوم و روش استفاده درست از آن

یک نوزاد کوچولو می‌تواند زندگی‌تان را پر از شادی کند، اما پذیرش مسئولیت هم کار راحتی نیست. اگر می‌خواهید صاحب فرزند شوید، هر هفته با ما همراه باشید. از اولین گام تا تولد فرزندتان با شما خواهیم بود.
کد خبر: ۷۵۰۹۰۳

*‌ *‌ *‌

شما فکر می‌کنید بارداری اول و دوم چه تفاوتی با هم دارد؟ خانم‌هایی که صاحب یک فرزند هستند و برای بار دوم باردار می‌شوند این پرسش را از پزشکشان می‌پرسند و جالب این‌که با پاسخ‌های یکسانی روبه‌رو می‌شوند. به گفته متخصصان، هر بارداری با بارداری دیگر متفاوت است. مثلا ممکن است خانمی در بارداری اول تهوع و استفراغ نداشته باشد، ولی در بارداری دوم دچار این مشکل شود. بد نیست بدانید نیمی از کروموزوم‌های جنین متعلق به مرد است که در بارداری اول برای بدن مادر غریبه محسوب می‌شود و سیستم ایمنی بدن او آنها را نمی‌شناسد و ترشح برخی مواد، روی فشارخون و کبد و کلیه تاثیر می‌گذارد و می‌تواند زمینه بروز مشکلاتی مثل مسمومیت بارداری را فراهم کند.

شکل شکم تغییر می‌کند؟

شاید در اولین بارداری تقریبا تا ماه چهارم بتوانید از لباس‌های قبل از بارداری‌تان استفاده کنید، اما در بارداری دوم پوست شکم کشیده شده و ماهیچه‌های این بخش از نظر طولی افزایش پیدا کرده‌است. بنابراین بزرگ شدن شکم زودتر اتفاق می‌افتد.

امان از کمردرد

اگر هنگام بارداری فرزند اولتان کوچک و به اصطلاح بغلی باشد، کمردرد بیشتری را تجربه می‌کنید. در غیر این صورت کمردردتان بیشتر از بارداری اول نخواهد بود و حتی درد کمتری را تجربه می‌کنید چون بدنتان آمادگی بیشتری پیدا کرده و مثل گذشته نازک نارنجی نیستید.

اولی یا دومی؟ مساله این است

بسیاری از خانم‌ها در بارداری دوم اضافه وزن کمتری را تجربه می‌کنند، زیرا تجربیات آنها در بارداری اول به کمکشان می‌آید و جلوی اشتباهات گذشته مثل پرخوری‌های نابجا را می‌گیرد. در مقابل، مشکل فقدان تحمل ادرار در بارداری دوم بیشتر بروز می‌کند، چون عضلات مثانه شما مانند قبل قوی نیست و به اصطلاح کمی شل می‌شود.

و اما زایمان

خانمی که به دلیل وارد شدن جنین با پا به لگن برایش سزارین انجام شده اگر در بارداری دوم دچار همین حالت نباشد و شرایط دیگری مثل وزن نوزاد و... مناسب باشد، مشکلی برای زایمان طبیعی نخواهد داشت، ولی در برخی موارد فرزند اول به علت تنگی لگن به روش سزارین به دنیا می‌آید و در این صورت از آنجا که گنجایش لگن مادر در بارداری دوم هم تغییری نخواهد کرد، امکان زایمان طبیعی هم وجود نخواهد داشت. البته اگر خانمی زایمان اول را به روش سزارین انجام داده باشد و برش روی رحم او از نوع عمودی باشد باید زایمان‌های بعدی را هم به روش سزارین انجام دهد؛ هرچند امروزه استفاده از این نوع برش مرسوم نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها