سید حسن خمینی در مراسم دانشگاه آزاد اسلامی:

فضای تملق و رئیس و مرئوسی در دانشگاه آزاد زیاد است

رئیس مرکز توسعه روابط بین الملل در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه باید در سطح رشته های علوم پزشکی یک برند بین المللی علمی در دنیا شود و ما به دنبال تحقق آن هستیم.
کد خبر: ۷۵۰۶۶۳
دانشگاه آزاد باید در رشته های علوم پزشکی به یک برند تبدیل شود

محمد شمس اردکانی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و در نشستی با مسئولان این واحد، ایرانیان را پیشرو در علم طب خواند و افزود: از دیرباز ایران در علوم به ویژه علم طب و پزشکی سرآمد دنیا بوده است.

وی با اذعان بر اینکه ایران در سایه انقلاب اسلامی امروز در علم پزشکی به خودکفایی کامل رسیده است، افزود: با توجه به امکانات و تجهیزات موجود در مجموعه دانشگاه، دستیابی به این مهم در سالهای آینده دور از دسترس نیست.

رئیس مرکز توسعه روابط بین الملل در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز با افتخار می توانیم به خود ببالیم که در این علم به خودکفایی کامل رسیده ایم و انجام پیشرفته ترین درمان های پزشکی در حوزه هایی نظیر چشم پزشکی، مغز و اعصاب یا پیوند اعضا در داخل کشور و به دست پزشکان ایرانی موید این ادعا است.

شمس اردکانی تصریح کرد: با توجه به نیاز جامعه، سرمایه گذاری در بخش پزشکی به عنوان گامی در توسعه و گسترش بهداشت و سلامت جامعه و کشور است و این امر یک سرمایه گذاری سودآور بوده و نباید به آن تنها از منظر تجاری نگاه کرد.

وی، امکانات آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی و کلینیکی واحد سمنان در حوزه علوم پزشکی را مطلوب توصیف کرد و گفت: با توجه به امکانات و تجهیزات موجود در این واحد، می توان با تاسیس سه دانشکده در حوزه های پیراپزشکی، بهداشت و پرستاری مامایی برای گسترش رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه گام های موثری برداشت.

رئیس مرکز توسعه روابط بین الملل در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دانشگاه های پزشکی مجاور واحد سمنان را یک فرصت برای این واحد دانشگاهی خواند و افزود: امکانات موجود در دانشگاه های علوم پزشکی در استان چه دانشگاه های دولتی و آزاد می تواند برای این توسعه به کار گرفته شده و از همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای تامین استاد و امکانات مورد نیاز نهایت استفاده را برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان نیز در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت این واحد در حوزه علوم پزشکی گفت: گسترش این حوزه در دستور کار دانشگاه قرار دارد و با توجه به خواست مسئولان و مردم و توانمندی های موجود در استان و شهرستان این امر اجرایی می شود.

شاهرخ رنجبر بهادری افزود: امکانات و فضای مهیا شده در واحد سمنان به لحاظ آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی امکان جذب و پذیرش دانشجو حتی در عرصه های بین المللی را فراهم کرده است.

وی از گسترش رشته های پیراپزشکی در واحد سمنان خبر داد و افزود: با افزایش سه رشته جدید در حوزه علوم پزشکی به ویژه دکتری تخصصی خدمات بهداشتی درمانی، فرصت مناسبی برای تاسیس دانشکده پیراپزشکی و پرستاری مامایی در این واحد دانشگاهی مهیا شده است.

سمنان - خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها