خودروهای مینی گرچه در ظاهر کوچک به نظر می‌رسند اما این روزها قدرتمندترین نسخه آن رونمایی شده است.
کد خبر: ۷۴۹۹۳۲
قدرتمندترین خودروی مینی دنیا ساخته شد + عکس

نخستین بار در سال ۲۰۰۲ بود که اولین عضو خانواده مینی های مدرن «John Cooper Works» به دنیا معرفی شد.آن محصول دیدنی و خاطره‌انگیز، ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشت.

نسخه بعدی این خودرو یعنی «R56 Cooper» کمی قدرتمندتر بود و از موتوری با توان ۲۱۱ اسب بخار بهره می‌برد اما حالا قدرتمندترین نسخه مینی ها با توان چشمگیر ۲۳۱ اسب بخار تولید و در آستانه ورود به بازار قرار دارد.

این مینی تازه‌وارد از موتوری توربوشارژ با حجم دو لیتر و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر برخوردار است. شرکت سازنده مدعی شده که گشتاور اضافی این خودرو به انعطاف‌پذیری هرچه بیشتر موتور آن کمک می‌کند.

مینی جدید صفر تا ۱۰۰ را در 6.3 ثانیه طی می‌کند. سازندگان آن ضمن اشاره به افزایش قدرت و شتاب نسخه جدید به این نکته تاکید می‌کند که مینی جدید ۱۰ درصد سریعتر از مدل های فعلی حرکت می‌کند.

در آزمایشات میدانی صورت گرفته مشخص شد درصورت استفاده از جعبه دنده خودکار صفر تا ۱۰۰ خودرو به 6.1 ثانیه کاهش می‌یابد و این یعنی حتی سریعتر از تازه ترین نسخه مینی موجود در بازار یعنی JCW GP.

مینی اعلام کرده که محصول جدیدش مقرون به صرفه‌تر از نسخه‌های قبلی هم هست به طوریکه در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها 6.71 لیتر سوخت مصرف کرده و در این مدت ۱۵۵ گرم دی اکسید کربن روانه جو زمین می‌کند.

نمایشگاه خودروی دیترویت آمریکا در سال ۲۰۱۵ محل رونمایی از این محصول دیدنی خواهد بود. مینی هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها