فرماندار شهرستان سرباز در جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: جایگاه سوخت بخش پارود این شهرستان ظهر روز پنجشنبه بر اثر حادثه سهوی ناشی از پاسخ دادن به تلفن همراه دچار حریق شد و در آتش سوخت.
کد خبر: ۷۴۸۵۷۵
تلفن همراه، جایگاه سوخت را آتش زد

حمیدالدین یوسفی در تشریح این حادثه آتش سوزی به ایرنا گفت: حوالی ظهر روز پنجشنبه هنگامی که راننده یک دستگاه خودرو شخصی در حال سوخت گیری بود زنگ تلفن همراه وی به صدا در آمد و راننده هم که با عجله قصد پاسخگویی داشت در یک لحظه شیلنگ تلمبه بنزین از داخل باک و تلفن از دست وی بر زمین افتاده و جرقه ای کوچک سبب آتش سوزی شد.

وی گفت: پس از اطلاع از وقوع این حادثه به همراه جمعی از مسوولان محلی و بسیج خودروی آتش نشانی شهرداری راسک و اعزام نیروهای امداد و نجات در محل حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: در این حادثه آتش سوزی تلمبه ها و مکان جایگاه و دو خودرو که در انتظار سوختگیری بودند کاملا در آتش سوختند و یک نفر نیز زخمی شد.

فرماندار سرباز افزود: خوشبختانه با اقدام به موقع آتش نشانان در خاموش کردن آتش از سرایت آتش به مخزن جلوگیری شد واگر آتش به مخزن می رسید خسارت جبران ناپذیری به واحدهای مسکونی اطراف وارد می شد.

استفاده از تلفن همراه در حین سوختگیری به دلیل تشعشعات ناشی از فعالیت دستگاه در شرایط همجواری با گازهای قابل اشتعال می تواند منجر به انفجار شود.

شهر راسک مرکز شهرستان سرباز در 500 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است، این شهرستان دارای هشت هزار و 594 کیلومتر مربع وسعت است و از چهار بخش راسک، پارود، سرباز و پیشین تشکیل شده و جمعیت آن بالغ بر 176 هزار نفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها