نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ایران به همه تعهداتش عمل کرده است

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران به تمامی اقدامات داوطلبانه ای که براساس برنامه اقدام مشترک متعهد بوده، عمل کرده است.
کد خبر: ۷۴۸۴۹۹
ایران به همه تعهداتش عمل کرده است

رضا نجفی امروز پس از پایان نشست ویژه شورای حکام گفت: نشست امروز صرفا به درخواست مدیرکل آژانس در خصوص ادامه فعالیت های آژانس برای نظارت و راستی آزمایی اقدامات مرتبط هسته ای طبق برنامه اقدام مشترک است که بمدت هفت ماه تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه یوکیا آمانو اعلام کرد به دلیل اقداماتی که باید انجام شود، آژانس نیاز به بودجه بیشتری دارد، افزود: در این نشست کشورهای مختلفی در بیانیه های خود با حمایت از این پروسه، ابراز امیدواری کردند که مذاکرات ایران و 5+1هر چه زودتر به نتیجه برسد.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران هم در ظرفیت جنبش غیرمتعهدها در بیانیه ای ضمن حمایت از مذاکرات و ادامه کار تاکید کرد که تنها راه برای حل این موضوع از مسیر دیپلماتیک و مذاکرات است.

در این بیانیه آمده است: جنبش غیرمتعهدها مجددا از برنامه اقدام مشترک که بین ایران و EU3+3 در تاریخ 24 نوامبر 2013 در ژنو (مندرج در سندهای INFCIRCs/855 & 856) استقبال می کند و اعتقاد دارد که این برنامه به حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران مساعدت خواهد کرد.

این بیانیه افزوده است:جنبش غیرمتعهدها توجه می نماید که آژانس یک نقش اساسی برای نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برنامه اقدام مشترک دارد و بنابراین از نقش آژانس در این زمینه حمایت می کند.

نجفی افزود: ما همچنین در سخنرانی خود اشاره کردیم که ایران تمامی اقدامات داوطلبانه ای که طبق برنامه اقدام مشترک متعهد بوده، عمل کرده است و گزارش های ماهانه آژانس نشان می دهد که تمام اقدامات توسط ایران اجرا شده است.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: همین طور اعلام شد که در مذاکرات 5+1در ماه های اخیر پیشرفت خوب و محتوایی حاصل شده است و اگر همه طرف ها با حسن نیت در فاز آخر مذاکرات حاضر شوند، این مذاکرات به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: اعلام شد که طبق توافقی که در ژنو حاصل شده ، راه حل نهایی باید شامل رفع کامل تمام تحریم ها؛ تحریمهای شورای امنیت ، تحریم های چندجانبه و تحریم های یک جانبه باشد.

نجفی با بیان اینکه معتقدیم که راه حل نهایی خیلی نزدیک است، گفت: برای رسیدن به راه حل باید اراده سیاسی قوی وجود داشته باشد.

نشست ویژه شورای حکام درخصوص بررسی بودجه لازم برای نظارت آژانس بر برنامه هسته ای ایران، براساس تمدید برنامه اقدام مشترک پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین برگزار شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها