بازی‌هایی برای ریلکس شدن

آرامش‌بخش‌ترین بازی‌های کامپیوتری

رکودسازی بازی «سرنوشت»

پرهزینه ترین بازی رایانه ای جهان

بازی «سرنوشت» که به تازگی طراحی شده است، عنوان پرهزینه ترین بازی رایانه ای جهان را به خود اختصاص داد. کارشناسان پیش بینی می کنند، این بازی بتواند در طول یک سال، یک میلیارد دلار فروش داشته باشد.
کد خبر: ۷۴۸۴۹۲
پرهزینه ترین بازی رایانه ای جهان

جام جم کلیک: با وجود گسترش روزافزون شمار استفاده کنندگان از بازی های ویژه تلفن همراه، بازی های ویدئویی ویژه کنسول و رایانه هنوز هم مشتریان فراوانی دارد. به همین دلیل برخی شرکت های بزرگ، سرمایه گذاری های قابل توجهی را برای ساخت بازی های رایانه ای مهیج و جذاب به انجام می رسانند. با اینکه تاکنون بازی های پرهزینه زیادی ساخته و به بازار عرضه شده اند، اما مدتی زیادی نیست که شاهد عرضه پرهزینه ترین بازی رایانه ای جهان هستیم. این بازی «سرنوشت» (Destiny) نام دارد.

سرنوشت آینده بشر؟

داستان بازی «سرنوشت» در 700 سال آینده رخ می دهد. در این دوران، جنگی بین انسان ها و بیگانگان فضایی روی می دهد. در این بازی، موجودی اسرارآمیز به نام «تاریکی» به همراه متحدین خود به زمین حمله می کند. بازی «سرنوشت» جزو بازی های تیراندازی طبقه بندی می شود، به صورت آنلاین و با چند بازیکن صورت می پذیرد. کاربر می تواند در این بازی به عنوان شکارچی و یا چند قالب دیگر به ایفای نقش بپردازد.

کاربر در ابتدای این بازی، نقشه ای برای انجام ماموریت دارد و با سفینه خود به محل ماموریت می رود. در این نقشه، ماموریت های مختلفی نظیر حمله به بخش هایی از زمین، ماه، زحل و مریخ تعیین شده است.

کاربر با هر بار پیروزی، به مرحله بالاتر می رود.

هزینه گزاف تولید سرنوشت

این بازی توسط شرکت معروف «بانجی» (Bungie) ساخته شده است. این شرکت قبلا سابقه ساخت بازی موفقی همچون Halo franchise را نیز در کارنامه خود دارد. همچنین شرکت «اکتیویشن» (Activision) ناشر قانونی این بازی است. این شرکت نیز به خاطر منتشر کردن سری بازی های معروف Call of Duty در دنیا بسیار شناخته شده است.

هزینه تولید این بازی حدود 800 میلیون دلار اعلام شده است. این رقم بسیار بالا، حتی از هزینه ساخت پرهزینه ترین فیلم تاریخ جهان یعنی «آواتار» نیز حدود 75 میلیون دلار بیشتر است.

فروش باور نکردنی «سرنوشت»

تاکنون میلیون ها نسخه از این بازی فروش رفته است و پیش بینی می شود که تا پایان امسال، فروش این محصول به یک میلیارد دلار برسد. جالب اینجاست که استقبال از این بازی به حدی بود که حتی عده‌ای از علاقمندان به بازی های رایانه ای، شب را در خیابان های کنار فروشگاه های عرضه بازی سپری کردند تا پس از بازگشایی فروشگاه، جزو نخستین کسانی باشند که به آن دست می یابند! آیا این بازی می تواند روزی لقب «پرفروش ترین بازی رایانه ای جهان» را از آن خود کند؟ برای پاسخ به این پرسش، باید کمی منتظر بمانیم!

آیا رکورد شکنی های سرنوشت ادامه می یابد؟

بازی «سرنوشت» حتی پیش از انتشار نیز رکوردهایی را از خود به جای گذاشته بود. به جز پیشتازی در هزینه اولیه ساخت، این بازی توانست بیشترین تعداد کاربران را برای آزمودن نسخه آزمایشی (بتا) را به خود جذب کند. در تابستان امسال بود که بیش از 4.6 میلیون نفر، با نسخه آزمایشی «سرنوشت» بازی کردند و به این ترتیب، رکورد دیگری برای این بازی ثبت شد.

صالح سپهری فر
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها