مرد جوانی که با همدستی دختر مورد علاقه‌اش برای یک‌شبه پولدار شدن به شعبه پست‌بانک دستبرد زده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۷۴۸۳۷۶
دستبرد دختر و پسر جوان به پست ‌بانک

به گزارش جام‌جم، ساعت 8 صبح سیزدهم آذر امسال کارکنان یکی از شعبه‌های پست‌بانک در شهرک ملک‌آباد شهرستان ساوجبلاغ در حال ارائه خدمات به مشتریان بودند که مرد نقابداری در حالی که سلاح کلتی در دست داشت، وارد بانک شد و فریاد زد هر چه پول در بانک است روی پیشخوان بگذارید.

سارق مسلح با تهدید کارمندان از آنها خواست در گوشه‌ای جمع شوند و در ادامه سلاح را روی شقیقه یکی از کارمندان گذاشت و او را به سمت گاوصندوق برد و از او خواست هر چه پول داخل گاوصندوق است به وی بدهد. کارمند بانک هم برای حفظ جان خودش و کارمندان، پول‌های موجود در گاوصندوق را به مرد سارق داد و او پس از تهدید افراد حاضر در بانک با یک دستگاه پیکان وانت از محل متواری شد. با وقوع این حادثه، رئیس بانک با پلیس تماس گرفت و موضوع را گزارش داد.

با حضور کارآگاهان در محل، مشخص شد دزد مسلح 40 میلیون تومان سرقت کرده است. بازبینی دوربین مداربسته هم نشان داد متهم با سوار شدن به خودرویی که آن سوی خیابان پارک بوده همراه دختر جوانی فرار کرده است.

دقایقی بعد کارآگاهان به اجرای طرح مهار پرداخته و جستجو برای دستگیری سارق فراری و همدستش را آغاز کردند تا این که راننده‌ای با پلیس تماس گرفت و گفت، مردی با خودروی وی تصادف کرده، اما به جای این‌که منتظر بماند تا پلیس برای ثبت کروکی به محل بیاید با رها کردن خودرو همراه دختر جوانی گریخت.

ماموران که احتمال دادند متهمان فراری همان دو سارق تحت‌ تعقیب هستند، بلافاصله به محل مورد نظر که چند محله پایین‌تر از محل سرقت بانک بود، اعزام شده و در بازرسی خودرو ده میلیون تومان از پول‌های سرقتی و یک قبضه سلاح کلت را کشف کردند.

ماموران با بررسی شماره پلاک خودروی سارقان و استعلام از پلیس راهور، هویت مالک آن را به‌دست آورده و برای دستگیری وی به خانه‌اش اعزام شده که معلوم شد او آنجا را ترک کرده است.

با فرار مرد سارق و همدستش جستجوی پلیس برای دستگیری آنها ادامه پیدا کرد تا این‌که دو روز پیش مخفیگاه آنها در شهرستان کنگاور استان کرمانشاه شناسایی شد. ماموران با هماهنگی قضایی به این شهر اعزام و پس از محاصره خانه موردنظر وارد آنجا شده و هر دو متهم را دستگیر کردند.

در بازرسی از آنجا 27 میلیون و 500 هزار تومان از پول‌های سرقتی نیز کشف شد. در ادامه با تحقیق اولیه از متهمان معلوم شد آنها با بقیه پول‌های سرقتی کالای مختلف خریده و آن را در خانه یکی از اقوامشان به امانت گذاشته‌اند. با اطلاعات به دست آمده ماموران به محل فوق اعزام شده و کالاهایی که با پول دزدی خریداری شده بود نیز کشف شد. دو متهم پرونده برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند.

دزد مسلح در اظهاراتش به افسر بازجو گفت: مدتی بود که بیکار شده بودم و به‌سختی هزینه زندگی‌ام را تامین می‌کردم؛ بنابراین تصمیم گرفتم یک‌شبه پولدار شوم. بنابراین موضوع را با دختر مورد علاقه‌ام در میان گذاشتم که او قول داد در این کار با من همراه شود، بنابراین چند روزی هر دویمان به عنوان مشتری به بانک موردنظر رفته و وضع رفت و آمد کارکنان و مشتریان و زمان‌های شلوغی و خلوتی آنجا را شناسایی کرده و بعد نقشه سرقت را اجرا کردیم.

وی اضافه کرد: طبق توافقمان او به عنوان راننده در مقابل بانک منتظرم ماند و من نقابی به چهره زدم و در حالی که سلاحی در دستم بود، وارد بانک شده و سرقت را انجام دادم. بعد در جریان فرارمان دختر جوان به دلیل سرعت بالا در رانندگی با خودروی پرایدی تصادف کرد. از ترس دستگیری بخشی از پول را همراه سلاح در خودرو جا گذاشته و پس از تهدید راننده‌ای که خودرویش آسیب‌دیده بود، به شهرستان فرار کردیم که در آنجا دستگیر شدیم.

سرهنگ بخشعلی کامرانی‌صالح، فرمانده انتظامی استان البرز در این‌باره به جام‌جم گفت: با اعتراف دزد مسلح، دختری که با او همدست بود نیز بازجویی و به همکاری با وی در اجرایی کردن نقشه دزدی از بانک اعتراف کرد. با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. همچنین قرار شد پول‌های سرقتی هم تحویل مسئولان بانک شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ش
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
۰
۰
ببخشید بانك دزدی زیاد شده ( اختلاس) این بدبخت ها آفتابه دزدن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها