سریال‌های «گاهی به پشت سر نگاه کن» و «سال‌های ابری» از تولیدات شبکه دو هستند که آخرین مراحل تصویربرداری و تولید را پشت سر می‌گذارند. سریال سال‌های ابری قرار بود در ماه صفر از این شبکه پخش شود اما به دلیل طولانی شدن زمان تصویربرداری نمایش آن به ماه ربیع‌الاول موکول شد.
کد خبر: ۷۴۷۸۱۰
«سال‌های ابری» به ماه صفر نرسید

«گاهی به پشت سر نگاه کن» به کارگردانی مازیار میری و تهیه‌کنندگی رضا انصاریان با حضور بازیگرانی چون امین تارخ، محمد متوسلانی، هدایت هاشمی، بهاره کیان‌افشار، الیکا عبدالرزاقی، شبنم مقدمی، سعید چنگیزیان و حمید ابراهیمی در پایان راه تصویربرداری قرار دارد.

تصویربرداری بخشی از این سریال که 20 سال گذشته را به تصویر می‌کشد، بزودی آغاز می‌شود. رضا انصاریان در این باره گفت: تقریبا 80 درصد تصویربرداری انجام شده و بزودی تصویربرداری بخشی از سریال که رویدادهایی در دهه هفتاد را روایت می‌کند، آغاز می‌شود. به گفته این تهیه‌کننده، بخش‌های ابتدایی سریال گاهی به پشت سر نگاه کن، ماجراهایی در گذشته را نمایش می‌دهد. وی درباره تصویربرداری این بخش گفت: از آنجا که ارائه تصویر درست و دقیق از دهه هفتاد نیازمند کمی دقت و تمرکز بیشتر است، این بخش از کار را به آخرین فرصت تصویربرداری موکول کرده‌ایم.

بر اساس توضیحات انصاریان، تصویربرداری این سریال در یک کارخانه آغاز شد که یکی از مکان‌های اصلی سریال است. این تهیه‌کننده درباره روند تصویربرداری گفت: تصویربرداری از تیرماه آغاز شد. تقریبا 40 روز در کارخانه فیلمبرداری کردیم و بعد از آن کار در منزل شخصیت‌های اصلی قصه ادامه پیدا کرد.

به گفته این تهیه‌کننده، بخشی از تصویربرداری این سریال در مکان‌هایی مانند اداره آگاهی تهران، زندان قزل‌حصار و مجتمع قضایی شهید مطهری انجام شده است.

سریال گاهی به پشت سر نگاه کن در 30 قسمت با موضوع حمایت از تولید ملی تولید می‌شود. انصاریان درباره مضمون آن گفت: گاهی به پشت سر نگاه کن یک ملودرام خانوادگی است که حمایت از تولیدات داخلی، اعتماد به نخبگان جوان ایرانی و ارائه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را محور قرار داده است. این سریال روایتگر ماجراهایی در زندگی یک مرد کارخانه‌دار به نام جلال تابش است که کارش را توسعه داده اما واردات بی‌رویه کالاهای خارجی برای او مساله‌ساز شده‌است. در چنین شرایطی دشمنان دیرینه او تلاش می‌کنند تا او را ورشکسته کنند.

نقش جلال تابش را امین تارخ برعهده دارد. الیکا عبدالرزاقی و بهاره کیان‌افشار به ترتیب نقش فریبا و شبنم را بازی می‌کنند که دختران تابش هستند. هدایت هاشمی در این سریال نقش سرهنگ تهرانی را برعهده دارد که برای پیدا کردن برخی سرنخ‌ها به کارخانه تابش می‌آید.

بر اساس اظهارات تهیه‌کننده سریال، محمد متوسلانی نقش احتشام را در گاهی به پشت سر نگاه کن بازی می‌کند. احتشام از تابش کینه‌ای دیرینه به دل دارد و برای انتقام از او پویا را اجیر کرده است. نقش پویا را سعید چنگیزیان بر عهده دارد و شبنم مقدمی و حمید ابراهیمی نیز نقش مادر و پدر پویا را بازی می‌کنند.

میلاد رحیمی، امیر کربلایی‌زاده، سام کبودوند و نگار حسن‌زاده از دیگر بازیگران سریال هستند.

انصاریان درباره تصویربرداری گفت: تلاش می‌کنیم تا دو ماه دیگر تصویربرداری سریال را به پایان برسانیم اما بخش‌های مربوط به گذشته و حساسیت‌های آن ممکن است کمی از سرعت تولید بکاهد. وی ادامه داد: گاهی به پشت سر نگاه کن یک سریال پر بازیگر است که در مکان‌های متعددی تصویربرداری می‌شود. فیلمنامه آن را محمد محمودسلطانی و مسعود کرمی در 30 قسمت نوشته‌اند. این تهیه‌کننده توضیح داد: در زمان شروع تصویربرداری، فیلمنامه کامل را در اختیار نداشتیم اما مدتی است نگارش به پایان رسیده و این روزها بر اساس فیلمنامه کامل تصویربرداری می‌کنیم.

به گفته انصاریان، همزمان با تصویربرداری، محمدرضا موئینی مشغول تدوین این سریال برای شبکه دو است.

تدوین «سال‌های ابری» از نیمه گذشت

مرحله اول تدوین مجموعه تلویزیونی «سال‌های ابری» به تهیه‌کنندگی محمدعلی اسلامی و کارگردانی مهدی کرم‌پور به پایان رسید و میثم مولایی تدوین نهایی آن را بزودی به پایان می‌رساند. این سریال بعد از مجموعه «دولت مخفی» از شبکه دو به نمایش درمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، از مدتی پیش ‌ساخت موسیقی این سریال نیز توسط فردین خلعتبری آغاز شده است و به احتمال زیاد یکی از خوانندگان مطرح موسیقی سنتی برای خواندن تیتراژ سال‌های ابری انتخاب خواهد شد.

«سال‌های ابری» با نام قبلی «سالار» کاری از گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو است که با حضور علی عمرانی، حمید ابراهیمی، لیندا کیانی، لیلا برخورداری، علی صالحی، علی اوجی، سعید آرمند، سپیده علایی، مصطفی پروین، حامد رمضانی، ارسلان قاسمی، پژمان جمشیدی، علی اوسیوند، اسماعیل شنگله، امید روحانی و برزو ارجمند تصویربرداری شده است.

مهدی کرم‌پور این مجموعه تلویزیونی را در 20 قسمت 40 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه دو کارگردانی کرده و 20 بازیگر بومی نیز در شهرهای جنوبی کشور در کنار بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی جلوی دوربین رفته‌اند.

در خلاصه داستان سال‌‌های ابری که فیلمنامه آن را آرش خوشخو و خسرو نقیبی نوشته‌اند، آمده است، زندگی حسین سالار از روزی به هم می‌ریزد که جاسم پرده از سال‌های ابری ذهن سالار برمی‌دارد. دیری نمی‌گذرد که سالار می‌‌فهمد این فقط بخشی از هجمه بزرگی است که کیان به وسیله آن زندگی او را هدف گرفته و او باید تصمیمی بزرگ بگیرد؛ مصالحه با مهاجمان، یا آغاز مبارزه برای اثبات شرافتی که سال‌ها برای آن تلاش کرده است. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها