دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا

از میان رم و منچسترسیتی یکی قربانی می شود

جام جم ورزشی: در ادامه دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا فردا شب در دیداری حساس رم به مصاف منچسترسیتی می رود. یکی از این دو تیم فردا شب حذف می شود.
کد خبر: ۷۴۷۵۱۲
از میان رم و منچسترسیتی یکی قربانی می شود

به گزارش جام جم ورزشی ، فردا شب تکلیف 16 تیم صعود کننده به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا مشخص می شود.

نگاهی به این دیدارها می اندازیم:

گروه E

بایرن‌مونیخ که قبلا صعود خود را مسجل کرده در دیداری تشریفاتی به مصاف زسکا مسکوی روسیه می رود. البته بایرنی‌ها از حریف روسی خود برد می خواهند. بایرنی ها در بازی قبلی خود برابر منچستر‌سیتی شکست خوردند. آنها در این دیدار مهدی بن‌عطیه مراکشی را به دلیل اخراج برابر سیتی در ترکیب خود نخواهند داشت. همچنین فیلیپ لام و آلابا نیز به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب خواهند بود. تیم آلمانی در بازی رفت موفق شد با پنالتی توماس مولر زسکا را شکست دهد. بهترین گلزن در این فصل فرانک ریبری بوده است که 2 گل به ثمر رسانده است و بهترین گلزن زسکا دومبیا بوده است که 3 گل به ثمر رسانده است.

اما در دیگر دیدار مهم تر این گروه رم در خانه پذیرای منچستر‌سیتی است. این بازی حساس ترین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان است. یک تیم پس از سوت پایان این بازی باید با مسابقات خداحافظی کند. تیم برنده این دیدار همراه بایرن راهی مرحله بعد خواهد شد. تساوی بدون گل رم را به دور حذفی می‌رساند و هر گونه تساوی با گل نیز حکم به صعود منچستر‌سیتی می‌دهد. به هر حال فردا شب یک تیم قربانی می شود. رم یا منچسترسیتی؛ کدام یک؟!

گروه F

بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن برای تعیین تیم سرگروه باید در نوکمپ به میدان بروند. دیدار رفت دو تیم نتیجه 3 بر 2 به سود تیم فرانسوی به پایان رسیده است و حالا شاگردان انریکه به چیزی جز پیروزی فکر نمی کنند تا به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شوند. بارسا در این دیدار دو مدافع برزیلی خود را در ترکییب نخواهد داشت. دنی آلوز و رافینیا در این دیدار محروم هستند و نمی‌توانند تیمشان را همراهی کنند.

در دیگر دیدار این گروه آژاکس در خانه برابر آپوئل به میدان خواهد رفت. این دیدار اهمیت چندانی ندارد. تنها دو تیم تلاش می کنند تا بتوانند با قرار گرفتن در رده سوم به لیگ اروپا راه یابد. دو تیم در تاریخ تنها یک بار برابر هم به میدان رفتند که آن هم به بازی رفت دو تیم در این فصل باز می گردد که با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

گروه G

چلسی نیز صعودش را از این گروه به مرحله بعد به عنوان تیم نخست قطعی کرده است و دیدار با اسپورتینگ پرتغال اهمیتی برای آبی‌پوشان لندنی ندارد. به همین خاطر مورینیو عنوان کرده است که در این دیدار با تیم دوم خود به میدان خواهد رفت. دیدار رفت دو تیم در پرتغال با یک گل به سود چلسی به پایان رسید و تک گل آبی ها را در آن دیدار نمانیا ماتیچ صرب به ثمر رساند.

در دیگر دیدار ماریبور اسلوونی در خانه پذیرای شالکه است. دو تیم تاکنون یک بار در تاریخ برابر هم به میدان رفتند که آن بازی با تساوی به پایان رسیده است. شالکه در صورت پیروزی در این دیدار و نتیجه نگرفتن اسپورتینگ برابر چلسی می تواند به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود.

گروه H

پورتو و شاختار در حالی برابر هم به میدان می‌روند که هر دو تیم صعودشان را به مرحله بعد لیگ قهرمانان قطعی کردند و این دیدار کاملا یک دیدار تشریفاتی است. هر دو تیم شرایط خیلی خوبی دارند.

در دیگر دیدار این گروه بیلبائو باید در خانه پذیرای تیم باته‌بوریسف باشد تا تکلیف تیم صعود کننده به لیگ اروپا مشخص شود. بیلبائو با 4 امتیاز در رده سوم قرار گرفته است و باته با 3 امتیاز در تعقیب این تیم به سر می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها