سعید اردکانی که پیش از این تهیه‌کنندگی مجموعه تلویزیونی «میهمانان ویژه» را در تلویزیون عهده‌دار بوده است، در اظهاراتی ادعا کرده است، ایده و طرح «جاده چالوس» که این روزها از شبکه تهران به روی آنتن می‌رود، برای او بوده است و سازندگان این مجموعه بدون اینکه از وی اجازه‌ بگیرند کار را ساخته و به روی آنتن برده‌اند.
کد خبر: ۷۴۷۱۳۲
سرقت «جاده چالوس» و شکایت یک تهیه کننده

این تهیه‌کننده بیان کرد: احترام از الزامات کار فرهنگی است. سریال «جاده چالوس» حق مسلم من و دوستانی بود که از ابتدا در کنار هم بودیم و قرار بود که همانند اسمش که سرشار از خاطرات ما ایرانی‌هاست، سریالی ماندگار باشد؛ ولی سریالی که پس از تصویب، بی‌خبر تهیه‌کننده و کارگردان و نویسنده‌اش از تولید آن کنار گذاشته می‌شود، نیاز به تأمل دارد. هر چند شکایت‌هایی کردم، اما ظاهرا دوستان دوست نداشتند این سریال را من کار کنم.

اردکانی ادامه داد: سه سال پیش قرار بود این کار را تولید کنم که متاسفانه هم‌زمانی آن با سریال «میهمانان ویژه» و آغاز فصل سرما باعث شد تولید آن را به بعد موکول کنم. امروز این سریال روی آنتن در حال پخش است و چه جالب که نامی از کسی که این کار را طراحی و پایه‌گذاری کرده است و برای آن وقت گذاشته است، نیست! چه خوب است که ما به عنوان تولید کننده در عرصه فرهنگ اول به خودمان احترام بگذاریم.

تهیه‌کننده «جاده چالوس» گفت: خدا را شکر می‌کنم که اتفاقات خوبی در صداوسیما در حال رخ دادن است و دوستان و همکاران قدیم دوباره به عرصه تولید برگشته‌اند و این اتفاق تأثیر خوبی در سیستم جذب مخاطب خواهد داشت و دیگر شاهد این گونه اتفاقات ... نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: هیچ‌وقت در زندگی از روزگار گله نکردم چون همه ما به امید زنده‌ایم و زندگی می‌کنیم و خداوند هر آنچه حق بداند به بنده‌اش هدیه خواهد کرد. سه سال کار نکردم ولی زمان خوبی برای شناختن و فکر کردن به اتفاقات خوب بود.

سعید اردکانی در پایان گفت: «جاده چالوس» در نیمه راه است. از تمام کسانی که در این سریال همکاری و زحمت کشیده‌اند سپاسگزارم و هر چند تا به امروز حتی یک پلان از آن را ندیدم اما امیدوارم مورد پسند مردم قرار گرفته باشد و دست‌اندرکاران این اثر شرط احترام را رعایت کرده باشند.

سعید اردکانی، پیش از این تهیه‌کنندگی سریال طنز«میهمانان ویژه» به کارگردانی جواد رضویان را برای شبکه‌ی تهران برعهده داشته است.

سریال «جاده چالوس» هم اینک از شبکه تهران پخش می شود. در این مجموعه تلویزیونی، بیژن امکانیان در نقش احمد، فاطمه گودرزی در نقش محبوبه، محسن افشانی در نقش امیر پسر خانواده و سیما خضرآبادی در نقش مهتاب دختر خانواده به ایفای نقش پرداخته‌اند.

موضوع سریال «جاده چالوس» روایت خانواده‌ای است که در تهران زندگی می‌کنند و پدر خانواده به علت بی‌تدبیری شریکش ورشکست می‌شود و در این بین ارثیه‌ای (رستوران متروکه) به محبوبه زن خانواده در شمال می رسد، اعضای خانواده با رفتن به شمال و رونق دوباره رستوران متروکه سعی دارند تا مشکلات اقتصادی را با اتحاد و همدلی حل کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها