اگر تصویری که متادیتای مکان بر روی آن ثبت شده است را از طریق سرویس‌های پیام‌رسان به کاربران دیگر ارسال کنید، آن کاربران قادر به ردگیری محل شما از طریق مشاهده‌ی متادیتای مکان آن خواهد بود.
کد خبر: ۷۴۶۷۹۴
آموزش پاک‌کردن متادیتای تصاویر قبل از به اشتراک‌گذاری آن‌ها

به گزارش جام جم کلیک: حتمالاً شما نیز از کاربرانی باشید که تصاویر زیادی از طریق آیفون و آیپد خود به اشتراک می‌گذارند. طبیعتاً وقتی یک تصویری را به اشتراک می‌گذارید هدف اصلی‌تان عرضه‌کردن محتوای آن تصویر است؛ نه اطلاعاتی که در آن تصویر ذخیره شده است. مهم‌ترین مولفه در بین این اطلاعات مشخصات مکان گرفته‌شدن آن تصویر است. به زبان ساده اگر تصویری که متادیتای مکان بر روی آن ثبت شده است را از طریق سرویس‌های پیام‌رسان به کاربران دیگر ارسال کنید، آن کاربران قادر به ردگیری محلی شما از طریق مشاهده‌ی متادیتای مکان آن خواهد بود.

از این رو مواقعی پیش می‌آید که نیاز به وجود ابزاری جهت پاک‌کردن این اطلاعات از تصویر را حس می‌کنیم. در این پست یاد می‌گیریم که چگونه مدیتای تصاویر را از طریق خود آیفون پاک کنیم. برای این کار:

- اپلیکیشن Metapho را از اپ استور دانلود کنید.

- پس از دانلود، اپلیکیشن را باز کرده و تصویری که قصد پاکسازی آن را دارید انتخاب کنید.

- به سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا گزینه‌ی Remove Metadata For Privacy نمایان شود.

- بر روی دکمه‌ی مذکور تپ کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این گزینه نیاز به انجام خرید درون‌اپی ۱.۹۹ دلاری است.

- پس از فعال‌شدن خرید عبارت Premium Feature از روی دکمه ناپدید خواهد شد. بر روی دکمه دوباره تپ کنید و در پنجره‌ای که نمایش داده می‌شود گزینه‌ی Modify را انتخاب کنید.

- اطلاعات تصویر پاک می‌شود و گزینه‌های مختلف ارسال تصویر یا اشتراک در سروی‌های اجتماعی برایتان نمایش داده می‌شود.

قابلیت جالب اپلیکیشن در آن است که پس از اشتراک تصویر می‌توانید گزینه‌ی Revert را انتخاب کنید تا وضعیت تصویر به حالت سابق برگردد. یعنی اطلاعات برای خودتان حفظ کرده باشید و تنها نسخه‌ای که به اشتراک گذاشته می‌شود پاک شده باشد.

منبع: اپل‌اپس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها