دبیر کمیته علمی غنی سازی خوراکی و آشامیدنی های سازمان غذا و دارو، نسبت به تعادل مصرف فرآورده های غذایی هشدار داد و گفت: بچه هایی که بیش از اندازه، شیر و لبنیات می خورند، اشتهای غذایی آنها کور می شود.
کد خبر: ۷۴۶۲۹۲
عوارض مصرف زیاد برخی خوراکی ها !

مصرف زیاد و بیش از حد مجاز فرآورده های غذایی و آشامیدنی، نه تنها فایده ای برای بدن ندارد، که می تواند سلامت فرد را نیز تهدید کند. بطوریکه خوردن بیش از اندازه لبنیات، مضراتی دارد که کارشناسان تغذیه نسبت به آنها هشدار می دهند. بطوریکه عاطفه فولادی مقدم دبیر کمیته علمی غنی سازی خوراکی و آشامیدنی های سازمان غذا و دارو، معتقد است که در فرآورده های گوشتی همانند گوشت قرمز،‌ مرغ،‌ ماهی و تخم مرغ باید سعی کنیم از نوع کم چرب آنها را انتخاب کنیم و برای مزه دار کردن آنها از چاشنی های سالمی مثل آبلیمو استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه گروه غلات و حبوبات بهترین منبع تامین کربوهیدرات و انرژی برای بدن هستند، گفت: این گروه با داشتن زیر مغذی های لازم نیاز بدن را تامین می کنند و محصولاتی که سبوس بیشتری دارند را استفاده کنیم.

فولادی مقدم خاطرنشان کرد: هموطنان به خاطر داشته باشند که شیر و لبنیات را از نوع کم چرب انتخاب کنند تا همزمان با دریافت مواد مورد نیاز بدن کلیسم و کالری بیشتر نیز به بدن وارد کنند تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کم و به چاقی و افزایش وزن مبتلا نشوند.

وی در مورد میوه ها گفت: هموطنان باید تنوع در مصرف این محصولات را رعایت کنند و حداقل روزی دو تا سه میوه متنوع در برنامه غذایی خود داشته باشند.

فولادی مقدم تاکید کرد: در مورد تعادل مصرف نباید از هیچ یک از این مواد غذایی بیش از حد نیاز استفاده کنیم و مصرف بیش از حد این مواد حتی موادی که بسیار سودمند هستند می تواند برای بدن مضر باشد. به عنوان مثال کودکانی که بیش از حد مجاز شیر و لبنیات مصرف کنند اشتهای غذایی آنها از بین می رود و میلی به خوردن غذا ندارند و از مواذ غذایی دیگری که برای بدن لازم است کمتر بهره می برند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که روی برچسب باید رعایت کنیم فهرست مواد تشکیل دهنده فرآورده است که اگر آلرژی داریم یا دچار بیماری خاصی هستیم دقت کنیم در فهرست مواد تشکیل دهنده آن نباشد. به عنوان نمونه افراد دیابتی یا بیماران قلبی و عروقی باید میزان قند و نمک و چربی فرآورده را در انتخاب موادغذایی رعایت کنند.

دبیر کمیته علمی غنی سازی خوراکی و آشامیدنی های سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: مورد دیگری که بر روی برچسب های مندرج محصولات باید رعایت کرد روش نگهداری ماده غذایی آنها است بطوریکه بسیاری از مواد غذایی را می توان در بیرون از یخچال نگهداری کرد. ( مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها