اولین حضور رسانه ای مدیر شبکه 3 در «بعضیا»

بنیامین: ضیاء پاک‌ترین نگاه را بین مجری‌ها دارد‎

مدیر رادیو تهران با تاکید بر اینکه این شبکه اقدامات شهرداری را مورد نقدهای بی‌رحمانه‌ قرار می‌دهند، گفت: ما با کسی تعارف نداریم.
کد خبر: ۷۴۵۸۴۸
رادیو شهرداری را بی‌رحمانه نقد می‌کند
نشست خبری شهریار ضیاء آذری مدیر شبکه رادیویی تهران و مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ساختمان رادیو برگزار شد.

ضیاء آذری با بیان اینکه رادیوی پایتخت به عنوان بازوی اطلاع رسانی شهر افتخار دارد در شرایط دشوار پابه‌پای مسئولان شهری انجام وظیفه کند، گفت: سابقه همکاری طولانی بین رادیو و شهرداری تهران وجود دارد و رادیو تهران با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در حوزه پسماند برنامه هایی ساخته که «تهران من» از جمله آنها است.

وی افزود: همدلی و وفاق برای رسیدن به شهر پاک بین مسئولان وجود دارد و ما در این زمینه دغدغه داریم. همکارانمان نیز تلاش می کنند با برنامه سازی در رفتارهای شهری تاثیر بگذارند.

مدیر رادیو تهران با اشاره به ابلاغ حکم رییس جدید رسانه ملی یادآور شد: امید، آگاهی، دین و اخلاق در این دوره نیز مثل دوره قبل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد و ما در صددیم با ایجاد کارگروه‌هایی با شهرداری زمینه های امیدبخشی به مردم را فراهم کنیم.

ضیاء آذری تصریح کرد: تهران دارای 22 منطقه، 123 ناحیه و 324 محله است که اتفاقات خوبی در این محله ها رخ می‌دهد که ممکن است با اطلاع رسانی درباره آنها امید به زندگی بین مردم افزایش پیدا می کند.

وی برای مستندسازی از اتفاقات 374 محله تهران اعلام آمادگی و تصریح کرد: ما از صبح شنبه تا غروب جمعه بعد، گزارشگران متعددی داریم که آمادگی عزیمت به محله های تهران را دارند. ما روزانه 20 تا 30 گزارش شهری پخش می‌کنیم و آمادگی داریم با اولویت بندی نیازهای خدمات شهری همکاری درستی در این زمینه داشته باشیم.

در ادامه عبداللهی نیز با اشاره به وجود یک‌میلیون و 500 هزار متوفی، 23 هزار شهید، بارگاه امام راحل و سرداران شهید دفاع مقدس در مجموعه بهشت زهرا گفت: این مجموعه فرهنگی ظرفیت دارد تا درباره ویژگی های آن در رادیو برنامه سازی شود. از دیگر حوزه های کاری ما می توان به ایثار و از خودگذشتگی‌های کارکنان سازمان آتش نشانی اشاره کرد و حوادثی که روزانه در سطح شهر داریم، می تواند بازتاب وسیعی داشته باشد، ضمن اینکه ما 37 شهید در سازمان آتش نشانی داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه 15 هزار نیرو شبانه روز کار می‌کنند تا فضای سبز تهران را اینگونه نگهداری کنند، اذعان کرد: سازمان زیباسازی نیز از دیگر زیرمجموعه های ما است و تنوع فراوانی در ماموریت های مجموعه ما وجود دارد.

وی ادامه داد: سازمان پسماند تهران نیز با برخی کشورهای اروپایی رقابت می کند، در کشورهای اروپایی تنها هفته ای دو بار زباله جمع می شود، اما ما محله ها را روزی 5 بار نظافت می کنیم.

عبداللهی امید دادن به مردم را از وظایف سازمان صدا و سیما دانست و اضافه کرد: اشکالات را هم بگویید، اما خدمات را هم از آنجایی که به مردم امید به زندگی می دهد، بازتاب بدهید، به‌ویژه در بخش جمع آوری زباله ها مردم باید آگاه باشند در خارج از کشور شهروندان به خودشان اجازه نمی دهند حتی یک آدامس یا ته سیگار در خیابان بیاندازند، صدا و سیما نیز مردم را باید از حقوق شهروندی‌شان آگاه کند، چون برخی وقت‌ها انتظارات از ما زیادی بالا می رود.

در ادامه ضیاء آذری با تاکید بر اینکه آنها در برنامه های حوزه شهری هر دو روی سکه را در نظر می گیرند، تصریح کرد: مدیران شهرداری از ما نمی خواهند مجیزشان را بگوییم، اما اگر چنین درخواستی هم داشته باشند، ما قبول نمی‌کنیم، در شهر کسی با کسی تعارف نمی کند. باید به مردم روحیه زندگی بدهیم و این نکته را نیز در کنار انتقاداتمان در نظر داریم، گرچه رسانه ملی همیشه بدهکار است و با هزاران توقع مردم روبرو است.

وی همچنین تاکید کرد: ما تنها شبکه ای هستیم که در تمام طول سال خبر فوری داریم و با یک اتفاق برنامه های در حال پخش را قطع کرده و به یک رادیوی محلی تبدیل می شویم ، همچنانکه در حوادثی چون سقوط هواپیما در شهرک اکباتان، واژگون شدن اتوبوس در اتوبان حکیم آزادگان و طوفان تهران همین‌گونه عمل کردیم.

مدیر رادیو تهران در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جدا از بحث اطلاع رسانی و پخش گزارش‌های خبری از آنجایی که در حوزه خدمات شهری بیشتر به فرهنگسازی نیاز است، در این زمینه به برنامه سازی پرداخته اید یا خیر؟ گفت: پروژه کاری ما سه مرحله دارد، مرحله اول تبیین و اطلاع رسانی است، مرحله دوم تهییج و همگرایی بین مردم و مرحله سوم تحلیل است، با این بخش تعارف نداریم، نقد می کنیم و هر دو سوی یک اتفاق را نیز لحاظ می کنیم.

ضیاء آذری گفت: خوشبختانه آستانه تحمل مدیران شهری نیز بالا رفته است، گرچه ما نقدهای بی‌رحمانه‌ای می‌کنیم، اگر اطلاع رسانی دقیق انجام شود و به مردم خوراک فکری داده شود آنها به همگرایی می رسند و فرهنگسازی اینگونه اتفاق می‌افتد. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها