خرید ویلا و خودرو‌های شاسی بلند با پول‌های دزدی

باند خلافکاران تهران دستگیر شدند

زورگیری از جوانان با در پوشش مسافرکشی

خلافکاران به آخر خط رسیدند + عکس

سه جوان که در پوشش مسافرکشی اقدام به زورگیری از جوانان می‌کردند،‌ شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۴۵۰۸۶
خلافکاران به آخر خط رسیدند + عکس

جوان دانشجویی با مراجعه به کلانتری 137 نصر به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو 206 نقره ای مورد زورگیری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» و به دستور شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت:در پارک سوار میدان آزادی، به مقصد میدان تجریش سوار یک دستگاه خودرو پژو 206 نقره ای با سه نفر سرنشین شدم؛ پس از حرکت و ورود به داخل بزرگراه، ناگهان دو سرنشین صندلی عقب با چاقو و اسپری اشک آور به سمت من حمله ور شده و با تهدید اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، عابر بانک، کیف پول و لب تاپ بنده کرند؛ در محدوده خیابان ستارخان، راننده 206 لحظه ای از ماشین پیاده شد و با مراجعه به شعبه بانک اقدام به برداشت وجه نقد از داخل حساب بنده کرده؛ پس از آن مرا از ماشین پیاده و به سرعت از محل دور شدند.

شناسایی متهم تحت تعقیب

با توجه به اظهارات مالباخته ، تصاویر دوربین های مداربسته شعبه بانک در خیابان ستارخان مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی متهم تحت تعقیب اداره پنجم پلیس آگاهی بنام «محمد . ب» (متولد 1370) شدند.

«محمد . ب» متهم سابقه و تحت تعقیب اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ بود که سال گذشته به همراه چند تن از بچه محل های خود در شهرستان اسلامشهر، اقدام به تشکیل گروه زورگیری کرده بود؛ شیوه و شگرد سرقت های به عنف آنها نیز (محمد و همدستان سابق وی) به این شیوه و شگرد بود که آنها با طعمه قرار دادن چند همدست زن در کنار بزرگراه و خیابان های سطح شهر تهران اقدام به زورگیری و سرقت انواع خودروها کرده و پس از سرقت خودرو، تحت پوشش مسافرکشی اقدام به زورگیری در سطح شهر تهران می کردند.

دستگیری محمد و همدستانش به همراه یک دستگاه خودروی مسروقه

گشت آشکار پلیس آگاهی تهران در حین گشت زنی در محدوده غرب تهران، به سه سرنشین یک دستگاه خودرو 206 مشکوک شده و پس از بررسی سوابق خودرو اطمینان پیدا می نمایند که خودرو دارای سابقه بوده و در مهرماه سال جاری در منطقه ملارد و به شیوه زورگیری به سرقت رفته است.

با توجه به عدم توجه راننده خودرو 206 به دستور ایست مأموران گشت پلیس آگاهی، تعقیب و گریز میان گشت آگاهی و خودرو 206 آغاز و نهایتا پس از شلیگ گلوله، خودرو 206 متوقف و سه سرنشین آن توسط مأموران دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.



با انتقال متهمین به اداره پنجم، راننده خودرو 206 بنام «محمد . ب» مورد شناسایی قرار گرفت که بررسی سوابق وی در سیستم جامع پلیس نشان داد وی تحت تعقیب اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارد.

تحقیقات پلیسی از متهمان

با انتقال متهمان به اداره پنجم آگاهی و با توجه به سوابق متهمین در زورگیری، آنها لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره زورگیری با استفاده از انواع خودروهای مسروقه اعتراف کردند.

همزمان با انجام تحقیقات از متهمان، تعداد دیگری از مالباختگان با مراجعه به اداره پنجم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی متهمان کردند.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به عنوان مسافر، در خیابان اشرفی اصفهانی سوار یک دستگاه خودرو 206 با سه سرنشین شدم؛ ناگهان آنها مرا مورد حمله قرار داده و پس از ضرب و شتم شدید و با تهدید چاقو اقدام به سرقت تمامی اموال همراهم (پول، گوشی و مدارک شناسایی) کرده و پس از سرقت، مرا در کنار بزرگراه از ماشین به بیرون پرتاب و به سرعت از محل متواری شدند.



بررسی سوابق دو همدست «محمد» بنام های «سعید» (متولد 1372) و «روزبه» (متولد 1369) نشان داد که آنها نیز از مجرمین سابقه دار در زمینه زورگیری هستند که به پیشنهاد «محمد» اقدام به تشکیل گروه جدید زورگیری کرده و در طول شش ماهه گذشته و عمدتا در مناطق غرب و شمال غرب تهران اقدام به زورگیری در پوشش مسافرکشی کرده اند.

سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره زورگیری در سطح شهر تهران، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر سه متهم جهت انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها