خلبان قلابی که با تقلید صدا، حساب مشتریان بانک را خالی کرده و با آن سکه و دلار می‌خرید، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.
کد خبر: ۷۴۴۴۱۶
کلاهبرداری خلبان قلابی با تقلید صدا

به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، نهم شهریورماه امسال نماینده حقوقی یکی از بانک ها با مراجعه به کلانتری 107 فلسطین اعلام کرد فردی با جعل هویت یکی از مشتری های شعبه خیابان فردوسی و در تماس با شعبه ، درخواست واریز پول به حساب متعلق به فردی ناشناس در شعبه یکی دیگر از بانک ها و نهایتا اقدام به برداشت این مبلغ نموده است .
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات نماینده حقوقی بانک

نماینده حقوقی بانک پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت : ششم شهریورماه شخصی طی تماس با شعبه خیابان فردوسی و معرفی خود بنام یکی از مشتری های قدیمی ، بنام و خوش حساب شعبه ، درخواست واریز مبلغ حدودا 54 میلیون تومان به حساب شخص دیگری واقع در شعبه سرآسیاب ملارد را می نماید و متأسفانه متصدی شعبه نیز به صرف این تماس اقدام به واریز این مبلغ به شعبه مورد درخواست فرد تماس گیرنده و به گمان خودش ، صاحب حساب می کند ؛ در حالیکه کارمند شعبه تصور کرده بود که فرد تماس گیرنده همان صاحب حساب است ، پس از انجام عملیات بانکی با ایشان تماس گرفته تا تسهیل دار شرکت وی جهت انجام امور بانکی مربوطه به شعبه مراجعه نماید که صاحب اصلی حساب عنوان می نماید که هیچ تماسی با شعبه نداشته و مشخص می شود که فرد تماس گیرنده با تقلید صدا و معرفی خود بعنوان صاحب اصلی حساب اقدام به فریب متصدی بانک و کلاهبرداری کرده است .

طرح شکایت مشابه

همزمان با آغاز اقدامات پلیسی جهت کشف پرونده کلاهبرداری شعبه خیابان فردوسی ، پرونده مشابه دیگری اینبار از سوی یکی دیگر از بانک ها به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد ؛ تحقیقات در پرونده اخیر نیز نشان داد فردی دقیقا به همان شیوه و شگرد ، ضمن معرفی خود به عنوان یکی از مشتری های خوش حساب شعبه خیابان گاندی اقدام به کلاهبرداری و برداشت مبلغ چند ده میلیون تومانی از حساب متعلق به یکی از مشتری های بانک و واریز آن به حساب شخصی ناشناس کرده است .

خرید طلا و سکه توسط جناب کاپیتان

در ادامه رسیدگی همزمان به دو پرونده و بررسی تراکنش های مالی حساب عابر بانک محل واریز پول ، مشخص شد فرد تماس گیرنده پس از انتقال پول به حساب عابر بانک افتتاح شده با مدارک شناسایی دارای سابقه فقدانی بنام "محمدرضا . الف" ، در مراجعه به صرافی و طلافروشی ها اقدام به خرید سکه و دلار نموده است .
با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند شخصی ملبس به "لباس خلبانی ویژه هواپیماهای مسافربری" به صرافی و طلافروشی های محدوده میدان فردوسی مراجعه و با ظاهری فریب دهنده اقدام به خرید سکه طلا و مبالغ چند هزار دلاری از این مراکز و در حقیقت خارج کردن پول های واریزی به حساب عابربانک نموده است .

شناسایی و دستگیری مجرم سابقه دار

در ادامه تحقیقات پلیسی و بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته و بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار بنام "مهران . ح" ( 40 ساله ) شدند که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت ، موادمخدر و کلاهبرداری بارها دستگیر و روانه زندان شده است .
با شناسایی مهران به عنوان متهم تحت تعقیب پرونده ، آخرین مخفیگاه وی در شهرستان کرج – شهرک بعثت شناسایی و پس از چندین روز مراقبت پلیسی و اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش ، مهران دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش لباس خلبانی با درجه کاپیتانی کشف شد .
سرهنگ کارآگاه جان پرور ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت :
با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كارمند بانك
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
سلام طبق آیین نامه انضباطی بانكداری متصدی بانك متهم ردیف دوم محسوب میشه چون هر نقل و انتقال بانكی حتما باید به صورت سند مربوط صورت بگیره نه تلفنی حتی برای مشتریان خاص ایشان قصور كرده و حد اقل باید انفصال خدمت بشه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها