معرفی برترین‌های فوتبال قاره

فوتبال ایران بی‌نصیب از جوایز سال آسیا

جام جم ورزشی: برترین‌های فوتبال آسیا در مراسمی در مانیل فیلیپین معرفی شدند.
کد خبر: ۷۴۴۲۱۹
فوتبال ایران بی‌نصیب از جوایز سال آسیا

در ابتدای این مراسم که با حضور سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز شد، اسطوره‌های فوتبال آسیا از جمله علی دایی و همایون بهزادی نیز به عنوان مشاهیر فوتبال آسیا معرفی شدند.

علی دایی و همایون بهزادی از ایران، یاسوهیکو اوکودرا و هوماره سابا از ژاپن و سامی الجابر از عربستان، داتو چینان از مالزی، سان ون از چین، هونگ میونگ بو از کره جنوبی، هری کیو از استرالیا، بایچانگ بوتیا از هند به عنوان مشاهیر فوتبال آسیا معرفی شدند.

جونجی اوگارا رئیس سابق فدراسیون فوتبال ژاپن به خاطر تلاش هایش برای رشد و توسعه فوتبال در قاره آسیا جایزه الماس آسیا را از دستان سپ بلاتر کسب کرد.

فدراسیون فوتبال قطر جایزه منتخب فوتبال آسیا را کسب کرد.

فدراسیون های فوتبال هند، تاجیکستان و فیلیپین نیز به دلیل توجه به فوتبال پایه مورد تقدیر قرار گرفتند.فدراسیون فوتبال ژاپن نیز به عنوان برترین فدراسیون قاره معرفی شد.

تیم ملی فلسطین نیز به عنوان برترین تیم فوتبال مردان سال آسیا انتخاب شد. این تیم با وجود محدودیت‌های زیاد توانست جواز حضور در جام ملت های آسیا را بدست آورد و امسال در شانزدهمین دوره جام ملت‌ها برای اولین بار به میدان خواهد رفت.

جایزه بازی جوانمردانه نیز به فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی اهدا شد. در این بخش تیم ملی فوتبال ایران نیز نامزد بود که به این عنوان دست نیافت.

تیم ملی ژاپن و اصغر حسن زاده که از قبل به عنوان برترین تیم ملی فوتسال و برترین بازیکن فوتسال انتخاب شده بودند در بخش بعدی معرفی شدند.

پوپوویچ، سرمربی تیم وسترن استرالیا نیز به عنوان برترین مربی سال آسیا انتخاب شد.

آساموآ ژیان، مهاجم غنایی العین نیز به عنوان بهترین بازیکن خارجی شاغل در فوتبال آسیا معرفی شد. این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بسیار خوبی در این فصل داشت.

تیم فوتبال زنان ژاپن برترین تیم زنان شد. کاترینا گوری بازیکن تیم زنان استرالیا نیز برترین بازیکن سال آسیا شد.

باشگاه وسترن استرالیا که موفق شد با برتری برابر الهلال قهرمان لیگ قهرمانان شود نیز به عنوان برترین تیم باشگاهی فوتبال آسیا انتخاب شد.

ناصر الشمرانی عربستانی که در تیم الهلال توپ می‌زند نیز به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آسیا انتخاب شد.

روشن ایرماتوف نیز به عنوان بهترین داور فوتبال آسیا انتخاب شد. علیرضا فغانی نیز نامزد دریافت این جایزه بود.

بدین ترتیب در این مراسم هیچ جایزه‌ای به فوتبال ایران تعلق نگرفت.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها