پارلمان اروپا آماده طرح فراخوانی برای تفکیک فعالیت های تجاری اروپایی از موتور جستجوی اینترنتی گوگل می شود تا فرصتی مستقل را برای رقابت تجاری در شبکه جهانی مجازی ایجاد کند، امری که برای گوگل تهدید به شمار می رود.
کد خبر: ۷۴۲۳۸۵
پارلمان اروپا آماده محدود کردن گوگل می‌شود

بر اساس اظهارات پایگاه خبری «لینتا. رو» ، این اولین بار نیست که مقام های اروپایی تلاش می کنند خود را از سیطره و دامنه تاثیر خدمات اینترنتی آمریکا خارج کنند.

از جمله طرح هایی که اخیرا در این زمینه مطرح شده اعطای اجازه به کاربران اروپایی برای پاک کردن اطلاعات شخصی خود از نتایج جستجوی این موتور اینترنتی است و همچنین طرح شکایت هایی از گوگل درباره سازوکار انتشار برنامه های کاربردی تلفن های همراه.

این پیش نویس پارلمان اروپا نامی از گوگل نمی برد اما این موتور جستجوی اینترنتی بزرگترین دامنه فعالیت کاربران اروپایی را با نسبتی بیش از 90 درصد در بر می گیرد.

مسئولان شرکت گوگل هنوز واکنشی به این طرح نشان نداده اند اما مارگارت ویستاگر مذاکره کننده اروپا در امور رقابتی گفته است که قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی در این باره نظر هر دو طرف (اتحادیه اروپا و گوگل) را جهت هماهنگی های بیشتر در این باره جویا خواهد شد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها