آیپاد خود را در حال رانندگی شارژ کنید

چگونه یک شارژر فندکی خودرو جهت شارژ آیپاد بسازیم؟

وسیله‌ای که در اینجا می‌خواهیم بسازیم شارژر فندکی خودرو را به یک شارژر جهت شارژ دستگاه پخش موزیک شرکت اپل، آیپاد (iPod) تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۷۴۱۴۰۵
چگونه یک شارژر فندکی خودرو جهت شارژ آیپاد بسازیم؟

جام جم کلیک: وسیله‌ای که در اینجا می‌خواهیم بسازیم شارژر فندکی خودرو را به یک شارژر جهت شارژ دستگاه پخش موزیک شرکت اپل، آیپاد (iPod) تبدیل می‌کند. ما در اینجا از شارژر فندکی خودرو یک خروجی فایر وایر (firedwire) می‌گیریم. آیپاد می‌تواند از طریق درگاه اتصال فایر وایر شارژ شود.

- وسایل مورد نیاز

ابتدا باید یک شارژر فندکی ماشین (اتوموبیل) پیدا کنید که اصلا کار سختی نیست و انواع مخصوص موبایل و غیره آن به راحتی در همه جا پیدا می‌شود. یک عد فیش مادگی فایر وایر نیز از قطعه فروشی خریداری کنید. مطابق شکل دو تکه سیم نیز نیاز دارید.

- مراحل کار

1- ابتدا شارژر فندکی را باز کنید. اگر در داخلش مدار الکترونیکی داشت، آن را برداشته و کنار بگذارید.

2- در مرحله بعد جای فیش مادگی فایروایر را در انتهای بدنه شارژر فندکی با استفاده از یک چاقوی داغ و تیغ موکت بری و سوهان درآورید.

3- حالا موقع لحیم کاری و متصل ساختن 2 تکه سیم به انتهای فیش مادگی فایر وایر است.سیم قرمز رنگ برای ولتاژ 12 ولت مثبت (12V+) و سیم مشکی جهت اتصال زمین (ground) یا اشتراکی است.

4- در عکس‌های زیر نحوه لحیم‌کاری و متصل ساختن دو انهای دیگر سیم‌ها به اتصالات شارژر خودرو را ملاحظه می‌کنید.

5- حالا نوبت جازدن سوکت مادگی فایر وایر در قاب شارژر فندکی و چسب کاری آن رسیده است.

6- در اینجا پس از خشک شدن کامل چسب سوکت فایر وایر و سرهم کردن و بستن قاب شارژر فندکی خودرو، کابل شارژ آیپاد را به سوکت فایر وایر شارژر فندکی خودرو متصل می‌کنیم.

حالا موقع اتصال خروجی آداپتور 12 ولت و آزمایش شارژر فندکی دست‌ساز آیپاد وما رسیده است. پس از متصل کردن آداپتور و به برق زدن و مطمئن شدن از کارکرد صحیح کل سیستم، شارژر ابتکاری آیپاد شما آماده استفاده است.

جواد ودودزاده
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
۰
۳
مقاومتش چند اهمه؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها