دکتر محمدهادی کریمی کارگردان و پزشک سینمای ایران بیان کرد:

شب کاری؛ دلیل شیوع سرطان در هنرمندان!

دکتر محمدهادی کریمی کارگردان و پزشک سینمای ایران با انتشار یادداشتی علمی دلایل شیوع سرطان در هنرمندان را توضیح داد.
کد خبر: ۷۴۱۲۸۱
شب کاری؛ دلیل شیوع سرطان در هنرمندان!

محمدهادی کریمی می گوید: یکی از مشکلات شب کاری های دوران فیلمبرداری است. اساسا بدن انسان روز زیست است و متاسفانه هنرمندان حتی وقتی مشغول کار هم نباشند شب زیست اند و این یعنی اختلال در کار و ترشح غده پینه آل که در کف مغز قرار دارد. اختلال در ترشحات این غده که به بیدار بودن شبانه زیر نور مصنوعی انواع و اقسام چراغ ها به شدت حساس است باعث افزایش بروز سرطان به خصوص سرطان روده می شود.

دکتر محمدهادی کریمی نویسنده و کارگردان بااخلاق سینمای ایران که نورولوژیست است با نگارش یادداشتی خواندنی به توضیح برخی از دلایل بالا بودن آمار سرطان در هنرمندان اشاره کرده است.

کریمی در این یادداشت یکی از دلایل شیوع سرطان در هنرمندان را شب کاریهای برآمده از جلوی دوربین رفتن در ساعات انتهایی شب دانسته است. متن کامل یادداشت کریمی را به نقل از "بانی فیلم" در ادامه می خوانید:

مرگ تراژیک و توجه به موردی که همه در معرض ابتلا به آن هستند
مرگ تراژیک یک هنرمند جوان تنها خاصیتی که داشته باشد، توجه به موردی است که همه به شدت در معرض ابتلای به آن هستند و برای آرامش موقت فکر خود به همان شدت آن را از ذهن خود دور می کنند و به انکار آن می پردازند.
حال به بهانه مرگ چند هنرمند دوباره هشدارها داده می شود. هوای به شدت آلوده، بنزین پتروشیمی، آبهای نیتراته چاه‌ها که در آب مصرفی وارد شده، پارازیت برای عدم دسترسی به امواج ماهواره، غذاهای غیر ارگانیک، شیرهای پالمی، سبک زندگی بی تحرک و عاری از ورزش، استرس‌های خانوادگی و شغلی، نبودن نشاط عمومی و... . چند متهم دیگر هم می توان به همان سیاق به این لیست افزود و رهسپار محکمه کرد که وجود خارجی ندارد.

مشکلات برآمده از شب کاری

اما هنرمندان به خصوص در معرض آسیب بیشتری هستند و هنرمندان سینما از این حیث بیشتر، از سرو چای و غذا در ظروف یک بار مصرف نایلونی و غذاهای صحنه که پرکالری و بی کیفیت اند که بگذریم، مشکل دیگر شب کاری های دوران فیلمبرداری است.

ساعتها زیر آفتاب ماندن بخصوص در آثار تاریخی
از دیگر سو ساعت ها زیر آفتاب ماندن به خصوص در فیلم های تاریخی و به ویژه برای عوامل جلوی دوربین که نمی شود از چتر، کلاه و عینک استفاده کرد از دیگر عوامل آسیب زاست که حتما باید برای آن تدابیر خاصی اندیشیده شود. چرا که فون های گریم حاوی فاکتورهای مقاوم کننده در برابر بخش مضر نور خورشید (SPF) نیستند و اشعه ماورای بنفش به راحتی با پوست در تماس است.

مزایای دیجیتالیزه شده
هر چند که این روزها خوشبختانه با دیجیتالیزه شدن سینما از استنشاق نیترات نقره و کلوئیدهای شستشو و ظهور، در اتاق های کوچک و در بسته مونتاژ که مدام نوارهای پوزیتیو کار در دستان و گردن تدوینگران می چرخید خبری نیست (یاد روح ا... امامی بخیر و روانش شاد). اما عوامل دیگر هنوز بی رحمانه در کمین اند.
با خودمراقبتی کمی از محدوده ابتلا دور شویم و منتظر انجام وظیفه دیگران نمانیم. (خبرگزاری میزان به نقل از بانی فیلم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
۰
۰
شما باآقای محمد هادی كریمی چه بده وبستانی كه عنوان روانكاوبه اومیدهید؟
روانكاوی قوانین،ضوابط ومراحل خودرادارد.برید درسایت انجمن فرویدی ببیند چه به روزدكترمحمد صنعتی ومثل آوردندكه خودراروانكاونامیده بودند.
-------
پاسخ: دوست گرامی ایشان در یادداشتی كه نوشته اند خودشان را با این عنوان معرفی كرده اند. در روزنامه بانی فیلم و خبرگزاری میزان هم همین لفظ استفاده شده است. با توجه به توضیحات شما این عنوان را حذف كردیم. با تشكر.
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
۰
۰
نوشته اید 2- نظرات حاوی مطالب كذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین كشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
آیا تبلیغ دروغ برای كسی كه روانكاونیست وروانكاوی قوانین وضوابط خودراداردآزاد است؟این كارشماچه نام دارد؟
--------------------
پاسخ: ممنون. عنوانی كه فرموده بودید اصلاح شد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها