فیلم «میهمان داریم» به تازگی از شبکه یک پخش شده است

آیا هیچ نوری برای رستگاری نیست؟!

فیلم سینمایی «شیار 143» ساخته نرگس آبیار در حالی حدود یک هفته از اکرانش را پشت سر گذاشت که در همین مدت کوتاه توانست به نیم میلیارد تومان فروش دست پیدا کند. همچنین فیلم سینمایی «میهمان داریم» ساخته محمدمهدی عسگرپور نیز به فروش 136 میلیون تومانی رسید.
کد خبر: ۷۴۰۸۴۴
هفته خوب اکران با فیلم‌های دفاع مقدسی

به گزارش جام‌جم، آن‌طور که پخش‌کننده فیلم شیار143 خبر داده است، فروش فیلم سینمایی شیار143 که از چهارشنبه هفته قبل آغاز شده در تهران به 350 میلیون تومان رسیده است، این فیلم در شرایطی که معمولا شهرستان‌ها نسبت به تهران فروش بسیار پایین‌تری دارند توانسته است در دیگر استان‌های کشور هم مورد توجه و استقبال مردم قرار بگیرد و در مدت یک هفته حدود 200 میلیون تومان فروش داشته باشد که در مجموع بالای نیم میلیارد تومان فروش داشته است.

به گفته امیر قطبی، مدیر پخش فیلمیران، تازه‌ترین فیلم آبیار اکنون به سرگروهی سینما آزادی در حال اکران است و 65 سینما در سراسر کشور دارد.

دیگر فیلم اکران شده در هفته قبل «میهمان داریم» ساخته محمدمهدی عسگرپور با نقش‌آفرینی پرویز پرستویی است که این بازیگر آن را ادای دین به خانواده شهدا توصیف کرده است.میهمان داریم هم با توجه به مدت اندک اکران خود در پایان هفته گذشته مورد توجه مردم قرار گرفت و توانست حدود 200 میلیون تومان فروش داشته باشد.

اما چند فیلمی هم که آخرین روزهای اکران خود را پشت سر می‌گذارند، تلاش می‌کنند تا با توجه به فرصت کمی که برایشان باقی مانده است، رکوردهای خودشان را افزایش دهند. بر همین اساس فیلم سینمایی «آتش‌بس2» ساخته تهمینه میلانی خود را به مرز چهار میلیارد فروش نزدیک کرده است.

احمد مختاری، مدیر پخش هدایت فیلم در گفت‌وگو با فارس، فروش این فیلم را تا پایان روز پنجشنبه در تهران دو میلیارد و 512 میلیون تومان و در شهرستان یک میلیارد و 450 میلیون تومان اعلام کرد که مجموع این فروش «آتش‌بس2» را با سه میلیارد و 962 میلیون تومان در مرز 4 میلیارد قرار می‌دهد.مختاری گفت: از روز چهارشنبه که در واقع دهمین هفته نمایش فیلم «آتش‌بس2» است تعداد سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم در تهران کاهش یافته و اکنون این فیلم با 13 سینما در حال اکران است.

فیلم شهاب حسینی یعنی «ساکن طبقه وسط» هم در تهران و 23 سینما 700 میلیون تومان و در شهرستان 170 میلیون تومان فروش داشته است.

امیر سماواتی، تهیه‌کننده این فیلم سینمایی مجموع فروش این فیلم را تا پایان روز پنجشنبه 870 میلون تومان اعلام کرد.

فیلم سینمایی «مستانه» ساخته حسین فرح‌بخش هم که اکران خود را تنها دو، سه روز است آغاز کرده افتتاحیه 25 میلیون تومانی داشته است. عبدالله علیخانی، تهیه‌کننده این فیلم فروش آن را در روز پنجشنبه 15 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد که با توجه به رقم فروش شهرستان‌ها 24 میلیون تومان مجموع فروش این فیلم است.

معرفی هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر

پایان هفته‌ای که گذشت طی احکامی جداگانه از سوی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی هیات انتخاب بخش سینمای ایران و مستند جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

احمد امینی، رسول صدرعاملی، حسین کرمی، محمدعلی باشه‌آهنگر، محمد احسانی، مجید رضابالا و بهنام بهزادی به عنوان اعضای هیات انتخاب، آثار بخش سینمای ایران جشنوار سی و سوم فیلم فجر را انتخاب خواهند کرد.

احمد امینی، دانش‌آموخته رشته فیلمبرداری از دانشکده صداوسیما و کارگردانی از مجتمع دانشگاهی هنر است. از آثار این کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون می‌توان به فیلم‌های غریبانه، چتری برای دو نفر، این زن حرف نمی‌زند و اولین شب آرامش اشاره کرد. رسول صدرعاملی هم چهره شناخته شده سینمای ایران، داوری چندین جشنواره بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم فجر، پونا، داکا و... را پیش از این به‌عهده داشته است و فیلم‌های سینمایی دختری با کفش‌های کتانی، دیشب باباتو دیدم آیدا، شب، من ترانه 15 سال دارم، گل‌های داوودی و زندگی با چشم‌های بسته را کارگردانی کرده است.

حسین کرمی، دکترای فلسفه از دانشگاه تهران دارد و مدتی مدیریت شبکه چهار سیما را به‌عهده داشت و اکنون مدیر شبکه نسیم سیماست.

محمدعلی باشه‌آهنگر، دیگر کارگردان شناخته شده کشورمان است که در کارنامه خود سابقه عضویت هیات انتخاب و داوری جشنواره‌های فیلم‌ کوتاه تهران، فیلم مقاومت، فیلم یاس تهران و جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را داشته است. از آثار باشه‌آهنگر می‌توان به فیلم‌های فرزند خاک، نیمه گمشده، ملکه و بیداری رویاها اشاره کرد. او کارگردان فیلم تحسین شده «ملکه» در سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و برنده ده جایزه از شانزدهمین جشن خانه سینما بوده است.

محمد احسانی، دارای مدرک دکتری در رشته مبانی حقوق اسلامی است و در سوابق مدیریتی خود مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما و قائم مقام شبکه تهران به چشم می‌خورد و اکنون معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی را به‌عهده دارد.

مجید رضابالا و بهنام بهزادی هم از چهره‌های فرهنگی هستند که سابقه حضور در هیات انتخاب و داوری چندین جشنواره معتبر بین‌المللی را دارند.

همچنین براساس اعلام دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، عزیزالله حاجی‌مشهدی، پیروز کلانتری، جعفر صانعی‌مقدم، حامد شکیبانیا و محمدحسین مهدویان هم به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش مستند سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از سوی دبیر جشنواره انتخاب شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها