پسر جوان پس از گذراندن دوره سرقت از خانه‌ها نزد سارق کهنه‌کار، دزدی‌های سریالی خود در غرب تهران را آغاز کرد و پس از مدت کوتاهی توانست تبحر خاصی در باز کردن درهای ضدسرقت و گاوصندوق پیدا کند.
کد خبر: ۷۴۰۵۱۳
دستگیری سارقی که هیچ دری به رویش بسته نبود

به گزارش جام‌جم، چندی پیش اعضای خانواده‌ای وقتی از مهمانی به خانه‌شان در غرب تهران بازگشتند، متوجه تخریب قفل در ورودی شدند. گاوصندوق خانه هم میان پتویی پیچیده و در راه پله قرار داشت. آنها وقتی وارد آپارتمان شدند، دریافتند مقداری طلا به ارزش پنج میلیون تومان همراه دلار، پول و گذرنامه‌های اعضای خانواده به سرقت رفته است.

با گزارش این حادثه به پلیس، ماموران با اعزام به محل سرقت، آنجا را بررسی کرده و اثر انگشت سارقان را روی گاوصندوق به دست آوردند. با ثبت این آثار و ادامه بررسی‌ها مشخص شد، سارقان در انتقال گاوصندوق 300 کیلویی شاکی که اسناد خانه و خودروی وی به همراه مقادیری طلا در آن نگهداری می‌شد، ناکام مانده‌اند.

پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. همزمان با شروع تحقیقات افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند، زمانی که از مهمانی یا مسافرت بازگشته‌اند متوجه سرقت اموال قیمتی ازجمله، طلا، پول، دلار و مدارک هویتی‌شان شده‌اند.

بررسی‌های پلیس نشان می‌داد اموالی که از این مالباختگان به سرقت رفته از 20 تا 150 میلیون تومان ارزش داشته است.

ماموران با ثبت اظهارات شاکیان به خانه های آنها اعزام شده و در بررسی از این محل‌ها مشاهده کردند قفل ورودی به شیوه‌ای مشابه تخریب شده و سارقان فقط اموال قیمتی کم حجم را دزدیده‌اند. در صحنه تمام سرقت‌ها نیز دو اثر انگشت مشابه به دست آمد که نشان می‌داد، سرقت‌ها از سوی این دو سارق صورت گرفته است. با بررسی اثر انگشت ها مشخص شد، صاحب یکی از آنها دزد سابقه ‌داری به نام غلام است.

با کشف این سرنخ، دزد سابقه‌دار تحت تعقیب قرار گرفت که مشخص شد وی در هیچ کدام از مخفیگاه‌هایش حضور ندارد و دوستانش نیز از او بی‌خبر هستند.

در حالی که پلیس در جستجوی این متهم بود، چند روز پیش ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های غرب تهران به خودروی پژویی ظنین شدند، راننده پژو با مشاهده پلیس از محل فرار کرد. ماموران که احتمال می‌دادند راننده فراری باید همدستی داشته باشد، آنجا را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند. سرانجام نیمه‌های شب مرد جوانی را مشاهده کردند که از روی دیوار خانه‌ای به خیابان پرید و در میان خودروهای پارک شده، نام مردی را صدا می‌زد.

ماموران با ظنین شدن به وی، راهش را سد کرده و او را پیش از آن که از محل فرار کند، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند و در بازرسی از کیسه‌ای که همراه داشت با وسایل خانه روبه‌رو شدند.

متهم در بازجویی‌های اولیه اظهارات متناقضی را بیان کرد و مدعی شد وسایل متعلق به خانه خودش بوده و می‌خواسته آن را بفروشد تا با پول آن شیشه بخرد. ماموران روز بعد با حضور در محل دستگیری متهم به تحقیق از اهالی پرداختند و دریافتند شب قبل خانه یکی از اهالی محل مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است. مالباخته با مشاهده اموال کشف شده از متهم، وسایل سرقتی خانه‌اش را شناسایی کرد.

تحقیق از متهم ادامه داشت تا این که راز دزدی‌های شبانه‌اش با همدستی مرد سابقه‌دار را فاش کرد و به افسر بازجو گفت: من به دلیل مشکلات مالی با مردی آشنا شدم که ادعا می‌کرد اگر با او همراه شوم یکشبه می‌توانم پول کلانی به دست بیاورم. او دزدی از خانه را به من آموزش داد و بعد همراه او به خانه‌ها دستبرد می‌زدیم.

تبحر خاصی در این زمینه به دست آورده بودم. دو نفری شبانه به خانه‌ها در غرب و شمال تهران دستبرد می‌زدیم و هر چه اموال قیمتی داشتند، با خود می‌بردیم. آن‌قدر تبحرم بالا رفته بود که دیگر از خانه‌هایی که درهای ضدسرقت داشت نیز دزدی می‌کردم.

وی ادامه داد: در برخی از سرقت‌هایمان گاوصندوق‌هایشان را تخریب و اموال قیمتی موجود در آن را سرقت می‌کردیم. در جریان یکی از دزدی‌ها، نتوانستیم در گاوصندوق را باز کنیم. با توجه به وضع خانه احتمال دادیم، گاوصندوق پر از پول و طلا باشد به همین دلیل قصد داشتیم آن را همراه خود ببریم که صاحبخانه سر رسید و با رها کردن گاوصندوق در راه پله گریختیم.

ماموران با ثبت اظهارات متهم، متوجه شدند مشخصاتی که او از همدست فراری‌اش می‌دهد با همان متهمی که پلیس اثر انگشتش را در محل سرقت پیدا کرده بود، مطابقت دارد.

متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران روانه زندان شد و تحقیقات برای دستگیری دیگر سارق فراری ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها