عمر حرفه‌ای مرتضی پاشایی کوتاه‌تر از آن بود که اهالی رسانه چنین حضور پرشوری از سوی مردم را برای بدرقه این هنرمند پیش‌بینی کنند و از این‌رو اولین واکنش‌های رسانه‌ای درباره مرتضی پاشایی، بعد از خبر درگذشت او با بهت و حیرت همراه بود، اما تلویزیون این بار بسیار چابک‌تر از موارد مشابه قبلی، اخبار و گزارش‌هایی از فوت این هنرمند جوان، خانواده، دوستان و همراهان و تشییع پیکر و خاکسپاری او ارائه کرد.
کد خبر: ۷۳۹۸۰۵
برنامه‌های ویژه سرطان در تلویزیون

طی دو سه روز گذشته برنامه‌های متعددی در شبکه‌های تلویزیون به پاشایی پرداخت؛ ضمن اعلام خبر فوت این هنرمند در بخش‌های خبری، اعلام برنامه‌های مربوط به خاکسپاری و پیام‌های تسلیت، در برنامه‌هایی مانند رادیو هفت، گلخانه، بعضیا و برنامه موسیقایی ساعت 25 به مرحوم پاشایی پرداخته شد. برنامه ساعت 25 یکشنبه‌شب به صورت ویژه به پاشایی اختصاص یافت و ضمن پخش آهنگ‌هایی از این خواننده جوان، گزارش‌هایی از مراسم تشییع پیکر این هنرمند به نمایش گذاشته شد. تلویزیون طی روزهای اخیر با اختصاص برنامه‌ها یا بخشی از برنامه‌هایش به پاشایی توانست فضایی همدلانه ایجاد کند که ضمن هماهنگی با نبض جامعه و همراهی با مردم، بسیاری شایعات و حرف ‌و حدیث‌های بی‌اساس درباره این هنرمند در دنیای مجازی را از سکه بیندازد و تصویری نزدیک به واقعیت از پاشایی به نمایش بگذارد.

اما اتفاق مهم‌تری که در این ایام در تلویزیون رخ داد، جهت‌یابی سریع و بموقع برنامه‌سازان رسانه ملی در قبال فوت این هنرمند بوده ‌است؛ تلویزیون بیش از هر چیز توجه‌اش را به‌بیماری پاشایی معطوف کرد و در اولین روزهای بعد از فوت این هنرمند از زوایای مختلف به بیماری سرطان پرداخت. صد البته فوت مجید بهرامی، بازیگر تئاتر آن هم به دلیل سرطان یک روز بعد از پاشایی، مزید بر علت شد و برنامه‌سازان تلویزیون را بر آن داشت که این مساله را جدی‌تر از همیشه پیگیری کنند. طی چند روز گذشته برخی بخش‌های خبری و برنامه‌های تحلیلی و حتی جنگ‌ها و برنامه‌های ترکیبی تلویزیون هم به موضوع سرطان اختصاص یافت. پخش گزارش‌ نشست مبارزه با سرطان در وزارت بهداشت، بررسی این بیماری در گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه دو و حتی توجه جنگ شبانه رادیو هفت به این بیماری، حکایت از توجه همه‌جانبه رسانه ملی به سرطان دارد و نشان می‌دهد عزمی جدی برای جلب توجه مردم به این بیماری و راه‌های پیشگیری از آن در تلویزیون آغاز شده است.

باید امید داشت این جدیت به حدی باشد که براحتی درمیان رخدادهای روزانه و جریان‌های خبری فراموش نشود. (آذر مهاجر/ جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها