چرا گوشی های هوشمند آندرویدی به رم 3 گیگابایتی نیاز دارند درحالی که آیفون با یک گیگا بایت رم همان کارایی را دارد؟

چرا اندروید به رم بیشتری نیاز دارد؟

یکی از سوالاتی که ذهن طرفداران آندروید را همیشه مشغول کرده است و به یک معما برای آنها تبدیل شده است این است که چرا آیفون با 1 گیگابایت حافظه‌ی رم عملکرد مناسب و بهینه‌ای دارد در صورتی‌که اندروید برای اجرای روان و دارا بودن سرعت مناسب نیازمند 2 تا 3 گیگابایت حافظه‌ی رم است؟
کد خبر: ۷۳۹۰۸۹
چرا اندروید به رم بیشتری نیاز دارد؟

جام جم کلیک: یکی از سوالاتی که ذهن طرفداران آندروید را همیشه مشغول کرده است و به یک معما برای آنها تبدیل شده است این است که چرا آیفون با 1 گیگابایت حافظه‌ی رم عملکرد مناسب و بهینه‌ای دارد در صورتی‌که اندروید برای اجرای روان و دارا بودن سرعت مناسب نیازمند 2 تا 3 گیگابایت حافظه‌ی رم است؟

به گزارش سایت معتبر Quora که یک سایت در زمینه‌ی پاسخ به پرسش‌های کاربران است این تفاوت مربوط به پایه و اساس اندروید می‌شود! این پایه و اساس نیز چیزی نیست جز جاوا!

برنامه‌های اندرویدی از جاوا استفاده می‌کنند و در کنار جاوا پردازشی با عنوان garbage collection (جمع‌آوری ضایعات) نیز مسئولیت پاک‌سازی حافظه‌ی رم را بر عهده دارد.

متاسفانه عملکرد پردازش جمع‌آوری ضایعات به شکلی است که این پردازش برای بستن سریع هر برنامه و آزاد‌سازی حافظه‌ی اشغال شده نیازمند 4 تا 8 برابر حافظه‌ای است که برنامه اشغال کرده است و اگر این حافظه در دسترس نباشد عملکرد دستگاه با کندی مواجه می‌شود!!

باتوجه به اینکه محصولات اپل و سیستم‌عامل iOS این پردازش جمع‌اوری ضایعات را ندارند، آیفون می‌تواند با یک گیگابایت حافظه‌ی رم نیز عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد.

مهدی روانبخش
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احسان هاشمی چالشتری
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
۰
۰
در مورد پردازنده هم همیم طور است الان هووای روی G750 پردازنده هشت هسته ای گذاشته ولی اپل با همون دوهسته ای عملكرد بهتری داشته .البته بماند كه اپل در نسخه قبلی پردازش 64 بیتی را شروع كرد و اندروید روی نسخه 5 ام خودش كه روی نكسوس 6 و 9 است، شروع كرده است.نمی دونم چی نوشتن كه اینقدر روان كار می كنه

نیازمندی ها