به گفته یک صاحبنظر حوزه مد و طراحی لباس، اگر تنوع کافی در بازار لباس زمستانه وجود ندارد، نه دلیل پارچه، بلکه به سبب مانور بیش از حد طراحان روی یقه انگلیسی است که دیگر تکراری شده است.
کد خبر: ۷۳۷۹۰۹
مدرس دانشگاه: یقه انگلیسی بازار لباس را پر کرده

جام جم سرا به نقل از هنرآنلاین: اکرم جعفری، مدرس دانشگاه شریعتی با تاکید بر اینکه پارچه‌های وارداتی برای حوزه لباس زمستانه نیاز طراحان را برآورده می‌کند گفت: در حوزه لباس زمستانه میزان پارچه‌های وارداتی متنوع و زیاد هستند که به راحتی می‌توانند نیاز طراحان را برآورده کنند مثلا سال گذشته پارچه‌های دو رو ماهوت امکان فراوانی برای طراحی ایجاد کرد که به جرات می‌توان گفت در سایه آن ضخیم دوزی به راحتی انجام می‌شود.

او افزود: پارچه‌های متنوع موجود در بازار به یک طراح امکان ارائه نقش‌های مختلف را می‌دهد و اگر چنین چیزی در بازار دیده نمی‌شود باید گفت مشکل از طراحی است زیرا تنها روی مدل‌های قدیمی یقه انگلیسی تاکید دارند و مانور می‌دهند.

مدرس دانشگاه شریعتی درباره مشکلات موجود در بازار پارچه‌های وارداتی اظهار کرد: مشکل اصلی اینجاست که پارچه‌های وارداتی قیمت بسیار بالایی دارند. تا جایی که پارچه کرپ طی دو سال اخیر از متری ۹ هزار تومان به متری ۳۶ هزارتومان رسیده است که بسیار رشد بالایی است.

جعفری ادامه داد: مشکل قیمت پارچه‌های وارداتی به خاطر مساله گمرک و غیره دارای یک ثبات نیست و در اغلب موارد قیمت‌ها با کیفیت جنس تطابق ندارد تا جایی که گاهی یک جنس نامناسب به نام و قیمت خارجی به فروش می‌رسد که این امر نیازمند نظارت بر بازار است که ظاهرا مسئولان از آن غافل شده‌اند.

او درباره ویژگی‌های طراحی یک لباس زمستانه گفت: راحتی پوشش در یک پالتو و لباس زمستانه بسیار ضروری است زیرا این پوشش بر روی سایر لباس‌ها استفاده می‌شود لذا راحتی آن بیشتر از همیشه به چشم می‌آید ضمن اینکه توجه به ترکیب رنگی در لباس زمستانه مهم‌تر است.

مدرس دانشگاه شریعتی توضیح داد: رنگ‌های تیره و ترکیب‌هایی که در لباس زمستانه به کار می‌رود باعث گرم شدن افراد و کمتر از دست دادن انرژی خورشید می‌شود که باید یک طراح به آن توجه ویژه داشته باشد.

جعفری، برش و الگوی لباس زمستانه را مهم خواند و اظهار کرد: برش‌ها در یک لباس زمستانه باید به نحوی باشد که بتواند وقار فرد استفاده‌کننده را حفظ کند که متاسفانه طی چند سال اخیر مدل‌های کوتاه و تنگ دست طراحان را بسته‌اند در حالی که در لباس‌های بلند و گشاد امکان مانور بیشتری هست که البته طی سال اخیر باز هم این مدل‌ها به کمک طراحان روی کار آمده‌اند و متقاضیان خود را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها