رئیس سابق سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : نگاه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف و پایه ای سازمان باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۷۳۷۱۹۵
«‌راوی صادق» بهترین کتاب آموزشی برای همکاران ماست

عزت الله ضرغامی عضو شورای انقلاب فرهنگی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صدا و سیما با قدردانی از حضور شخصیت های سیاسی ، علمی ، فرهنگی و مقامات لشکری کشوری افزود ‌: قرار بود امروز افق رسانه چهلم برگزار شود اما اقتضای جلسه این نیست و حتما کتاب «‌راوی صادق» را که اخیراً چاپ شده و در واقع عملکرد خود شما( رسانه ملی )‌ است مطالعه کنید.

وی ادامه داد : این کتاب ، بیان عملکرد نیست بلکه آموزشی و یک کتاب سازمانی است و آن محورهای 222 گانه ای که در آن در همه حوزه ها وجود دارد، باید همیشه پیش روی عزیزان کارشناسان و مدیران باشد تا به ابعاد کار رسانه ملی پی ببرند ، ابعاد کار ما خیلی وسیع است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این سازمان یک سازمان پیچیده ، هنری ، فنی و سیاسی است که خیلی ها با ابعاد این سازمان آشنایی ندارند.

ضرغامی گفت:این کتاب و دستاوردهایی که در آن است ، بهترین کتاب ‌آموزشی برای همکاران ماست.

وی افزود:همایش های افق رسانه در این سالها بحث های بسیار مهمی با توجه به نگاه رهبری معظم تدوین و تنظیم شده است و این بحث ها نباید فراموش شود.

ضرغامی ادامه داد :‌ تلاش خواهیم کرد با همکاری دوستان در صدا و سیما مطالب مربوط به افق رسانه را به صورت طرح درس و محتوای بسیاری از حوزه هایی که اکنون در دانشگاه صدا وسیما ارائه و تدریس می شود ورود پیدا کنیم و در کنار نگاه کلاسیک به بحث های مربوط به ارتباطات و رسانه این بحث های مبانی و نگاه مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه های پایه ای سازمان مورد توجه قرار گیرد.

خجسته : ‌ضرغامی خود را وقف کرد

حسن خجسته از معاونان رسانه ملی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان صدا و سیما به نمایندگی از مدیران و کارکنان این سازمان گفت: ضرغامی خود را وقف این سازمان کرده بود.

معاون برنامه ریزی سازمان صدا و سیما با اشاره به تاریخچه و فعالیت های سازمان صدا و سیما افزود: ما چند مرحله در صدا و سیما داشته ایم. مرحله اول دوران ریاست محمد هاشمی بود که در آن تلاش شد صدا و سیما با خاستگاه انقلاب تطبیق پیدا کند و مشکل اصلی آنجا بود که ما امکان بازتولید کمی به خصوص در عرصه سینما داشتیم.

وی اضافه کرد: در دوره دوم، زمان ریاست آقای علی لاریجانی دو حادثه مهم روی داد که هم جنگ تمام شده و هم دوران بعد از رحلت امام (ره) بود در این دوران مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان سعی کردند ایده و چارچوب انقلاب را نشان دهند تا خدای نکرده منحرف نشود.

خجسته گفت: در دوران آقای لاریجانی تهاجمات شدیدی علیه ایده و روایت انقلاب روی داد که با کار شجاعانه با آنها مقابله شد.

وی در ادامه به اتفاقات و ویژگی های رسانه ای در دوران ریاست آقای ضرغامی اشاره و اضافه کرد: گسترش شبکه های ماهواره ای از حوزه سیاسی به حوزه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی و حتی ورود این شبکه های معاند به حوزه های تقابل شیعه و سنی و بحث قومیت ها و گسترش چشمگیر فضای مجازی و باز شدن این فضا به دنیاهای جدید از جمله این ویژگی ها بود.

آقای خجسته ادامه داد: ‌دیگر ویژگی مهم دوران آقای ضرغامی گسترش چشمگیر فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی بود در این دوره جنگ ایده و روایت ها به اوج رسید و تلاش شد این جنگ در قالب اسلام هراسی و ایران هراسی مطرح شود.

وی افزود: آقای ضرغامی در این شرایط با هنر و معرفتی که به شهید مطهری داشت جامعه هنری را جمع و از ظرفیت های آنها استفاده کرد و توانست با این هجمه مقابله کند.

وی گفت: ببنید روایت مردم در سه سال پیش از سوریه چه بود و حالا چه هست؟ این حاصل بازتولید سازمان صدا و سیماست یا این که جوانان ما با وجود فاصله زمانی زیادی که با جنگ تحمیلی وجود دارد چه برداشت خوبی از آن دوران دارند.

وی با بیان این که در این سال ها مهندس ضرغامی وارد کارزار سنگین شد، گفت: همچنین در این مدت به وی و سازمان صدا و سیما هجوم فراوانی شد تا سازمان را از نفس بیاندازند.

وی افزود: ‌ضرغامی خود را وقف کرد و اگر مقام معظم رهبری تعابیر بلندی درباره وی به کار بردند شایستگی آن را دارد.

خجسته در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های دکتر سرافراز اشاره کرد و گفت: دکتر سرافراز پیشانی سازمان در حوزه بین الملل است و با راه اندازی شبکه های «آی فیلم» و «العالم» نقش موثری در تحولات منطقه ایفا کرد.

خجسته گفت:‌ دکتر سرافراز توانسته است در این سال ها با وجود جریان قدرتمند رسانه ای جهان و قدرت آنها در حوزه بین الملل تاثیر فراوانی بگذارد.

کارآمدسازی و چابک سازی در رسانه مدنظر قرار گیرد

رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: آقای سرافراز با روحیه نشاط، امیدواری، صلابت، سلامت و تدبیر و با بهره‌مندی از مدیران بسیار عالی سکانداری این سازمان را بر عهده گرفته است

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی در مراسم معارفه رئیس جدید رسانه ملی افزود: شاید نام این جلسه آغاز دوره‌ای از مدیریت و تکریم تلاش‌های سیدعزت‌الله ضرغامی است که من به سهم خود از طرف شورای نظارت بر صدا و سیما از زحمات و تلاش های مخلصانه وی قدردانی می کنم.

وی با قدردانی از همکاری آقای ضرغامی با شورای نظارت گفت: دیدگاه های ایشان برای اعضای شورا اطمینان‌بخش بود و نظرهای شورا را پیگیری می کرد.

رئیسی ظرفیت داشتن آقای ضرغامی را از ابعاد شخصیتی قابل توجه دانست و افزود: بسیار مهم است که انسان در مقابل هجمه‌ها چه در داخل و چه در فضای بیرونی بتواند با ظرفیت، مستقل، مستقر، مقاوم و متکی بر اصول و مبانی باشد و کار را در همه ابعادش ادامه دهد.

وی همچنین کاهش توجه به رسانه‌ها و ماهواره‌ها و توجه به رسانه ملی را از دستاوردهای قابل توجه دوره مدیریت آقای ضرغامی دانست.

رئیسی گفت: درصد آمار در این باره متفاوت است اما کمتر از 10 درصد گفته نشده است که توجه به کار فنی و دیجیتالی و تنوعی که در تعداد شبکه‌ها در رسانه ملی ایجاد شد موجب کاهش توجه به ماهواره‌ها شد و صدا و سیما مرجع کسب اخبار و اطلاعات صحیح بود.

وی حرکت در جهت امیدبخشی و نشاط و بصیرت آفرینی در دوره های مختلف به ویژه در فتنه 88 را از دیگر ویژگی های قابل توجه دوره مدیریتی آقای ضرغامی برشمرد.

رئیسی گفت: نقش رسانه ملی در شکل گیری روز بصیرت و جریان بصیرت آفرینی در ملت بسیار حایز توجه بود، گرچه در رأس نظام، مقتدای بصیرت آفرین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را داریم اما این نقش رسانه ملی در بصیرت‌ آفرینی در مقابل هجوم تبلیغاتی دشمن مثال‌زدنی بود.

رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما نکات و محورهای مطرح درباره آقای ضرغامی در حکم جامع مقام معظم رهبری را نشان های افتخاری برای وی دانست و ابراز امیدواری کرد که این نشان ها را پاس بدارد و این حرکت ها را در سنگرهای دیگر ادامه دهد.

وی همچنین با اشاره به بیش از دو دهه آشنایی اش با شخصیت، کار و تلاش های آقای سرافراز افزود: این انتصاب مقام معظم رهبری با مقبولیت جدی در مجموعه رسانه ملی مواجه شد.

رئیسی اضافه کرد:‌ انتصابات بسیاری در کشور و بخش های مختلف می شود اما این انتصاب با مقبولیت مواجه شد و همه معتقدند که این جایگاه برای آقای سرافراز زیبنده است و رهبر معظم انقلاب انتصاب بسیار بجایی فرمودند که بنده هم به عنوان طلبه از محضر ایشان قدردانی می‌کنم.

وی گفت: بدون تردید آنچه در زمان آقایان لاریجانی و ضرغامی به ویژه در جهت افزایش کمی و کیفی حوزه نفوذ رسانه ملی انجام شد در دوره آقای سرافراز ادامه یابد به ویژه با توجه به تهاجمی که به ما و ارزش های نظام وجود دارد.

رئیسی، نظام جمهوری اسلامی را نظامی مبتنی بر فقه دانست و افزود: این نظام اعم از فقه اکبر شامل عقاید و باورهای دینی، فقه اوسط شامل اخلاق فاضله و کریمه و فقه اصغر شامل احکام و بایدها و نبایدهاست که رسانه ملی حوزه تبیین هر سه حوزه است.

وی گفت: صدا و سیما در حوزه باورها، اخلاق کریمه و احکام و بایدها و نبایدها که جلوه های آن در سیاست های مصوب است در حوزه‌های خانواده، جمعیت، مسائل اجتماعی و اقتصادی مسئولیت دارد و باید مردم و مسئولان را برای اجرای این سیاست های مصوب بسیج کند.

رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما افزود: رسانه ملی در مقابله با هجمه های دشمن و صیانت از مردم و افکارشان در برابر افکار سکولار، لیبرال، تحجر و عرفان های کاذب مسئولیت دارد و صیانت از افکار و اندیشه های مردم بر عهده این سازمان است.

رئیسی مقابله با ترفند دشمن برای ناکارآمد شدن نظام و دستگاه های آن و تلاش برای افزایش اعتماد عمومی به نظام را از دیگر وظایف رسانه ملی دانست و گفت: مشاهده کرده ایم که وقتی این رسانه به میدان می آید چقدر می تواند مؤثر جلوه کند.

وی افزود: بسیار مهم است که رسانه ملی القائات دشمن را برای ناکارآمد شدن نظام خنثی می کند گرچه اکنون بحران ناکارآمدی نداریم و بیشتر در دهه دوم انقلاب با این مسئله مواجه بودیم اما امروز هم می بینیم که چگونه بر سر یک مسئله بسیار کوچک چگونه فضای رسانه ای بسیار حجیمی ایجاد می کنند تا مسائل را از مسیرش منحرف کنند.

رئیسی حضور مؤثر رسانه ملی در فضای مجازی را از دیگر وظایف بسیار مهم رسانه ملی دانست و ابراز امیدواری کرد که تعدیل ها ، کارآمدسازی و چابک سازی نیروی انسانی در این رسانه همچنان مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به تأکیدات و عنایات مقام معظم رهبری به این مسئله ابراز امیدواری کرد با روحیه نشاط، امیدواری، صلابت، سلامت، مدیریت و تدبیر آقای سرافراز به عنوان سکاندار سازمان عظیم صدا و سیما با بهره مندی از مدیران بسیار عالی این هدف محقق شود.

رئیسی با اشاره به واژگانی که رهبر معظم انقلاب درباره آقای ضرغامی در حکم بیان فرمودند، افزود: بدون تردید در شکل‌دهی چنین جایگاهی که رهبر معظم انقلاب راضی باشند تک تک اعضا و اجزاء سازمان اعم از بخش برون سازمانی و چه مجموعه داخلی نقش داشتند که من از همه قدردانی می کنم. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها