هشداری که این روزها به برخی گوشی‌های موبایل داده می‌شود

وایبر شما در شرف مسدود شدن است

ما متوجه شده‌ایم که فعالیت شما در وایبر اخیرا افزایش یافته و حساب شما مشکوک است به مبدا انتشار هرزنامه و به موجب این ابلاغ به شما اطلاع داده می شود که حساب کاربری شما در شرف مسدود شدن است؛ اگر شما به استفاده خود از وایبر برای این منظور ادامه دهید حساب شما مسدود خواهد شد
کد خبر: ۷۳۷۱۳۷
وایبر شما در شرف مسدود شدن است

به گزارش جام جم کلیک به نقل از ایسنا: متن زیر پیامی است که در هفته‌های اخیر برای تعدادی از کاربران ارسال شده است. در واقع اینها کاربرانی هستند که حساب کاربری وایبر آن‌ها به زودی غیرفعال می‌شود. وقتی این افراد برای نصب مجدد نرم افزار وایبر و حل مشکل اقدام کرده‌اند با توضیحاتی مواجه شده‌اند و پاسخ ارسالی توسط وایبر به کاربر آن است که شماره شما نامعتبر است.

ما متوجه شده‌ایم که فعالیت شما در وایبر اخیرا افزایش یافته و حساب شما مشکوک است به مبدا انتشار هرزنامه و به موجب این ابلاغ به شما اطلاع داده می شود که حساب کاربری شما در شرف مسدود شدن است؛ اگر شما به استفاده خود از وایبر برای این منظور ادامه دهید حساب شما مسدود خواهد شد

متن مورد اشاره در واقع هشدار وایبر به کاربرانی است که به زودی در معرض مسدود شدن هستند و در این میان افزایش فعالیت در وایبر می‌تواند موجب قرار گرفتن در لیست سیاه شود، چرا که معمولا کنترل اکانت‌ها در چنین نرم افزارهایی هرگز به صورت دستی نبوده و طبق روال مشخصی که در متن برنامه‌های کنترل کننده تعریف شده، این بررسی روی کاربران صورت می‌گیرد و چنانچه در این بررسی، افزایش مورد نظر آنها در تبادلات صورت گرفته باشد، می‌تواند به عنوان اسپم شناخته شود.

اما صحبت‌ بسیاری از این افراد گویای آن است که آن‌ها فعالیت غیر مجازی در این فضا انجام نداده‌اند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که برای ارسال بدافزارها راه‌های متعددی وجود دارد و گاهی می‌توان ویروس‌ها و بدافزارها را در قالب یک پیام، عکس یا فایل ویدئویی ارسال کرد.

گاهی این پیام‌ها به دست افراد رسیده و آنها بدون این که از ویروسی بودن آنها اطلاعی داشته باشند نسبت به انتشار این پیام ها در گروه‌های مختلف اقدام می‌کنند اما پس از این که چند بار چنین اتفاقی رخ دهد شرکت این افراد را به عنوان انتشاردهنده بدافزارها شناخته و برای امنیت بیشتر حساب کاربری آنها را مسدود کرده و آن‌ها با خطای invalid number مواجه می شوند.

در چنین شرایطی شماره فرد برای وایبر شناخته شده است و دیگر فرد نمی تواند از سیم کارت خود برای فعالیت در این نرم افزار استفاده کند. البته گفته‌های کاربران گویای آن است که در موارد متعدد افراد با تغییر سیم کارت خود نیز تنها برای مدتی کوتاه موفق به از سر گیری فعالیت‌های خود در فضای وایبری شده‌اند اما پس ازمدتی بار دیگر همین مشکل برای آن‌ها به وجود آمده است.

افرادی نیز از تغییر چندین باره سیم کارت خود خبر می دهند و در عین حال عنوان می کنند پس از چندین بار تغییر سیم کارت برای آن‌ها پیامی ارسال شده که دیگر بر روی گوشی تلفن همراه آن‌ها امکان نصب این نرم افزار وجود ندارد و دیگر گوشی آن‌ها مجاز به استفاده از این نرم افزار نخواهد بود.

در هر حال اغلب کاربران وایبر با نسخه جدید این نرم افزار نیز دچار مشکلات متعدد شده‌اند و این گونه عنوان می‌کنند که پس از به روزرسانی وایبر و نصب نسخه جدید آن سرعت انتقال پیام‌های آن‌ها کاهش یافته و درعین حال برای دانلود برچسب یا استیکرها نیاز به صرف زمان زیادی دارند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
میلاد SXU
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
۰
۰
سلام: مارا سرافراز نمودید .كه بجای هفته نامه - سایت راه اندازی كردی.د حالا این شد.دیگر زیاد انتظار نمی كشیم البته نشریه را ادامه بدید بهرحال یك چیز دیگراست ...ممنون
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
۰
۰
درود:
از ساییتون واقعا ممنونم اما بنظر من خیلی درهم و شلوغ پلوغه و همه متنها و عكسها توی هم میلولن و هیچ نظم و ترتیب و طراحی خاصی دركار نیست..من كه خیلی سردرگم شدم..منوها هم در دسترس نیستن..دركل اگه یه دستی به سر و گوشش بكشین خیلی بهتره...بهتره ساده باشه تا اینقد شلوغ...
پیروز باشید

نیازمندی ها