ویروس ابولا به‌راحتی و از طریق مایعات بدن فرد بیمار، به دیگران سرایت می‌کند

به‌کارگیری ربات ها برای مقابله با ویروس ابولا

در طرحی جدید که توسط ایالات متحده آمریکا با مشارکت ۳ مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی از جمله دانشگاه کالیفرنیا ارایه شده است امکان استفاده از ربات‌ها برای مقابله با ویروس مرگبار ابولا بررسی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۵۸۱۹
به‌کارگیری ربات ها برای مقابله با ویروس ابولا

جام جم کلیک: امروزه نقش ماشین آلات صنعتی و بخصوص ربات ها در پیشرفت کشورها بر کسی پوشیده نیست. از کارخانجات اتومبیل سازی گرفته تا صنایع فضایی از ربات ها بهره می‌برند.

کارایی این تجهیزات در حوادث غیرمترقبه‌همانند کمک در جلوگیری از نشت مواد رادیو‌اکتیو در نیروگاه هسته ای فوکوشیما ژاپن باعث شده است که دانشمندان و دولت‌مردان از حضور آنها استقبال کنند.

در طرحی جدید که توسط ایالات متحده آمریکا با مشارکت ۳ مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی از جمله دانشگاه کالیفرنیا ارایه شده است امکان استفاده از ربات‌ها برای مقابله با ویروس مرگبار ابولا بررسی می‌شود. گسترش روزافزون قربانیان این بیماری در قاره آفریقا و خطر جهانی شدن دلیل اصلی این طرح بیان شده است.

ویروس ابولا به‌راحتی و از طریق مایعات بدن فرد بیمار، به دیگران سرایت می‌کند. بنابراین ربات‌ها برای انجام کارهای سنگین در محل‌هایی که با افراد مبتلا سرو کار دارند و یا برای تدفین قربانیان به کار گرفته خواهند شد.

به گفته دکترروانپزشک Jean Skorino با وجود مزایای بی‌شمار، استفاده از ربات‌ها ممکن است عواقب روانی بدی در دراز مدت روی افراد آن منطقه و بیماران داشته باشند زیرا ماشین جایگزین روابط انسانی شده است.

مهدی روانبخش
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها