قطاری با سرعت 600 کیلومتر برساعت

قطاری که تهران تا مشهد را دو ساعته طی می‌کند

فارکرای زدن در ارتفاع 18,569 پایی هیمالیا!

ثبت رکوردی جدید به اسم فارکرای

رکورد کنسول‌بازی در بالاترین ارتفاع، به نام فارکرای ثبت شد!
کد خبر: ۷۳۵۵۴۴
ثبت رکوردی جدید به اسم فارکرای

جام جم کلیک: لازم نیست همیشه پیگیر آخرین رکوردهای ثبت شده باشید. همین که یک تلویزیون داشته باشید یا اهل نیم‌گردشی در محیط وب باشید، هر از گاهی خبر یک رکورد جدید برق از سر‌تان می‌پراند!

جوانی به نام ویل کروز، رکوردی تازه و عجیب را به نام خود ثبت کرده است. وی در ارتفاع 18,569 پایی کوه‌های هیمالیا، یعنی بیش از سه مایل ارتفاع، به بازی فارکرای 4 پرداخت و رکورد "کنسول‌بازی در بلندترین ارتفاع" را به نام خود ثبت کرد.

کروز را که جوانی 23 ساله و اهل پراوو، یوتا است، برای پرواز به نپال و شرکت در اکتشافی مربوط به یک رقابت ملی که در کامیک‌کان ساندیگو اعلام شده بود انتخاب کردند. بنا بر گفته‌ی یوبی سافت، کروز که از سیاحت‌دوستان است، تا پیش از سفرش به نپال، پایش را از ایالات متحده بیرون نگذاشته بود.

برای ثبت رکورد مربوط به فارکرای 4، کروز به کمپ اصلی کوه اورست سفر کرد و تا قله‌ی کالا پاتار، یکی از قله‌های همتای اورست، سفر کرد. او به همراه پانزده نفر، شامل شرپاها (اهالی تبت که ساکن هیمالیا در نپال هستند) و یک گروه فیلمبرداری تا قله بالا رفت. یک دسته یاک (گاومیش‌های بومی تبت) هم تجهیزاتی مانند تلویزیون، ژنراتور و بازی را حمل می‌کردند.

کروز در یازده اکتبر به قله رسید و 79 دقیقه با کنسول PS4 به بازی فارکرای پرداخت. وی در طول بازی با تندبادهایی تا سرعت 25 مایل بر ساعت، دمای هوا تا منفی 17 درجه فارنهایت و کاهش اکسیژن ناشی از ارتفاع زیاد دست و پنجه نرم کرد.

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها