مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به افزایش و دقت دید کمک کرده، ماده غذایی مناسبی باری حفظ سلامت چشم‌ها به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۳۴۸۹۳
کدو سبز، محفاظی برای سلامت چشم‌ها

جام جم سرا: کدو سبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامینC و ویتامین A به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فسفر و ... شناخته می‌شود. همچنین یکی از بهترین منابع غذایی برای تأمین منگنز مورد نیاز بدن است. این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامینB1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.


از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می‌توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان اشاره کرد. دریافت منظم این سبزی موجب کاهش سطوح بالای هموسیستئین خون می‌شود و سطوح بالای هموسیستئین منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود.
مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به دید بهترچشم‌ها کمک می‌کند و سلامت چشم‌ها را بهتر حفظ می‌کند. فولات، پتاسیم و ویتامین A هم با هم در راستای حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن مشارکت می‌کنند.
تحقیقات اخیر نشان داده که عصاره‌ کدو سبز به تخفیف علایم بزرگیِ خوشخیم پروستات کمک می‌کند. بزرگی خوش‌خیم پروستات منجر به مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری و جنسی می‌شود.
علاوه بر همه اینها، فیتونوترینت‌های موجود در کدو سبز عامل تسکین هستند و مس موجود در این سبزی به کاهش علایم دردناک آرتریت روماتوئید کمک می‌کند. (زهرا راغبی - متخصص تغذیه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها