مجرم اینترنتی با هک سایت یکی از شرکت های مخابراتی، شماره تلفن و مشخصات ثبت‌شده در آن را می‌فروخت.
کد خبر: ۷۳۴۸۸۵
کلاهبرداری بزرگ هکر سایت شرکت مخابراتی

به گزارش جام‌جم، چندی پیش ماموران فتای استان البرز هنگام رصد فضای مجازی متوجه فعالیت یک سایت اینترنتی شدند که در آن فردی مدعی شده بود اگر شماره‌های افراد را با مشخصات کامل می‌خواهید فقط کافی است برای ما پیام بگذارید و با واریز مبلغی از صد هزار تا پنج میلیون تومان اطلاعات مورد نظر را برایتان ارسال می‌کنیم.

همین آگهی اینترنتی کافی بود که پلیس به موضوع مشکوک شود و احتمال دهد فردی که این سایت را راه‌اندازی کرده با این کار قصد کلاهبرداری گسترده‌ای دارد.

کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات را برای شناسایی و دستگیری صاحب این سایت اینترنتی آغاز کردند تا این‌که در ادامه متوجه شوند کاربران بسیاری در حال بازدید از سایت مورد نظر و ارائه سفارش هستند بنابراین ماموران با گزارش موضوع به بازپرس پرونده و هماهنگی قضایی برای این‌که کسی در دام متهم اینترنتی گرفتار نشود، این سایت را فیلتر کردند.

تجسس‌ها ادامه داشت تا این‌که ماموران «پلیس فتا» به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد فردی که این سایت را راه‌اندازی کرده از یک رایانه خانگی آن را هدایت می‌کند.

با مشخص شدن هویت این فرد ماموران چند روز پیش به خانه مورد نظر رفته و موفق به دستگیری مردی بیست و چهار ساله در یکی از محله‌های شهر کرج شدند.

در بازرسی از رایانه وی نیز فهرست ده‌ها میلیون شماره تلفن افراد که مربوط به شهر‌های مختلف بود کشف شد.

متهم با انتقال به پلیس فتای استان البرز مدعی شد نمی‌داند چه کسی این شماره‌ها را در رایانه‌اش ثبت و حتی برای فروش اطلاعات صاحبان شماره‌ها سایت اینترنتی راه‌اندازی کرده است.

تحقیقات از متهم اینترنتی ادامه داشت تا این‌که وی زبان به اعتراف گشود و گفت: سایت مربوط به یک شرکت مخابراتی را هک کردم و این اطلاعات را به دست آوردم.

متهم در اظهاراتش به افسر بازجو گفت: در حوزه اینترنت و فعالیت‌های رایانه‌ای تبحری خاص دارم. چندی پیش در فضای مجازی با مردی آشنا شدم که ادعا می‌کرد هکر است و می‌تواند در این زمینه به من آموزش دهد تا با نفوذ به سایت شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف اطلاعات آن را به دست بیاورم. او نحوه هک کردن سایت‌ها را به من آموزش داد و پس از آن‌که اعتماد دوست اینترنتی‌ام به من جلب شد، اطلاعات سایت یک شرکت مخابراتی را به من داد و خواست تا آن را هک کنم. او مدعی بود با به دست آوردن شماره‌های مردم، می‌توانم اطلاعات آنها را بفروشم و از این راه پول کلانی به دست بیاورم.

وی یادآور شد: ابتدا تصور کردم قصد شوخی دارد. بنابراین از او خواستم خودش یک بار آن سایت را هک و اطلاعات را خارج کند که این کار را برایم انجام داد. من به او بیشتر اطمینان پیدا کردم و تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم و این بار اطلاعات شرکت مخابراتی را خودم هک کنم. با انجام این کار و به دست آوردن بیش از ده‌ها میلیون شماره تلفن متعلق به افراد، سایتی برای فروش اطلاعات آنها راه‌اندازی کردم و اطلاعات تعدادی از شماره‌های مردم را به متقاضیان فروختم و آنها پول مورد نظر را به حسابم واریز کردند. وسوسه شدم تا بقیه اطلاعات و شماره‌ها را به سفارش‌دهندگان بفروشم که در اجرای ادامه فعالیتم ناکام مانده و دستگیر شدم.

رییس پلیس فتای استان البرز در این باره به خبرنگار جام‌جم گفت: با دستگیری این جوان هکر برای او قرار قانونی صادر شد. اطلاعات و شماره تلفن‌های مردم دوباره به شرکت مخابراتی که از آنجا هک شده بود، بازگشت و از مسئولان آنجا خواسته شد ضریب ایمنی مراکز خود را بالاتر ببرند تا کسی نتواند به شبکه‌های رایانه‌ای آنها دسترسی پیدا کرده و اطلاعات افراد را هک و از آن سوء‌استفاده کند.

سرهنگ یزدان نیکنام افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد هکرهایی که به سایت‌های مختلف نفوذ پیدا می‌کنند معمولا افرادی هستند که به نوعی در بخش‌های مختلف همان سازمان یا اداره کار می‌کنند و به رمزهای اولیه دسترسی داشته و رمز درگاه‌های دیگر را به واسطه این رمزها پیدا کرده و اطلاعات را هک می‌کنند بنابراین از صاحبان این گونه مشاغل می‌خواهیم که افرادی مطمئن را در مراکزشان استخدام کنند. همچنین از مسئولان شرکت‌ها بویژه شرکت‌های مخابراتی می‌خواهیم تا ضریب ایمنی تجهیزات رایانه‌ای مراکزشان را تقویت کنند تا هیچ هکری نتواند به آن نفوذ و اطلاعات را سرقت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها