رئیس سازمان پدافند غیرعامل در گفت‌وگو با تسنیم

تاکتیک سایبری ایران اوباما را عاجز کرد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: پاسخگویی به تهدیدات دشمن در حمله به زیرساخت‌های اساسی کشور به اندازه‌ای بوده که اوباما و گزارش‌های محرمانه آمریکا از دسترسی به منابع هسته‌ای از طریق فضای سایبری احساس عجز می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۳۵۳۴
تاکتیک سایبری ایران اوباما را عاجز کرد

به گزارش جام جم کلیک به نقل از تسنیم: سردار غلامرضا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با تأکید بر اینکه سازمان پدافند غیرعامل در بخش سایبری اقدامات فعال چشم‌گیری دارد، اظهار کرد: ما در این بخش، مقابله با دشمن با هدف دفع حملات خارجی به کشور را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا سازمان پدافند غیرعامل در زمینه موضوعاتی نظیر پالایش محتوا و ابزارهای ارتباطی جهت حداقل‌سازی تهدیدات بیرونی ورود می‌کند؟ گفت: مباحث مربوط به امنیت داخلی را پلیس و وزارت اطلاعات دنبال می‌کنند و این موضوع نیز جزو امنیت داخلی به حساب می‌آید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: ما وظیفه پاسخ به تهدیدات دشمن در حمله به زیرساخت‌های اساسی کشور را برعهده داریم؛ به عنوان مثال در حوزه هسته‌ای به اندازه‌ای قدرتمند عمل کرده‌ایم که اوباما نیز صراحتا اعلام می‌کند که در زمینه موضوعات هسته‌ای ایران کاری نمی‌تواند انجام دهد.

او افزود: این موضوع در گزارشات محرمانه آنها نیز به چشم می‌خورد و معتقدند که از منظر سایبری قادر به انجام کاری در حوزه هسته‌ای نیستند.

جلالی در ارتباط با بحث پالایش محتوا تصریح کرد: در زمینه محتوا و پالایش به نظر می‌رسد راه‌حل‌های مقطعی وجود دارد اما در احکام شورای عالی فضای مجازی که توسط رهبر معظم انقلاب صادر و پیوستی نیز برای آن ارائه شده است، نکات مشخص و دقیقی آمده که به نظر می‌رسد کلیه دغدغه‌های کنونی را جوابگو باشد.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور باید جلسات این شورا را تشکیل دهد تا جمع کارشناس و حاضر در آن به یک اجماع نظری نسبت به یک موضوع برسند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تأکید بر اینکه باید نسبت به تهدید و فرصت برداشت‌های یکسانی وجود داشته باشد، گفت: به نظر می‌رسد بزرگترین نقش این شورا تحقق همین موضوع باشد تا برداشت‌ها و فهم مشترکی در عرصه فضای مجازی نسبت به تهدید و فرصت شکل گیرد.

وی ابراز کرد: بخش مهم‌تر از پالایش محتوا، تولید سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خدمات مورد نیاز کابران کشور است. با تولید برنامه‌های داخلی نظیر واتس‌آپ دیگر اطلاعات کشور جمع‌آوری نمی‌گردد تا روزی علیه خودمان استفاده شود.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها