معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: برداشت آب از 200 دشت در کشور ممنوع اعلام شده است.این ممنوعیت شامل دشت هایی است که ظرفیت برداشت آب در آنها به اتمام رسیده یا در وضع بحرانی قرار دارند.
کد خبر: ۷۳۲۶۱۱
برداشت آب از 200 دشت ممنوع شد

جهانگیر حبیبی امروز سه شنبه در دهمین نشست علمی تخصصی دانش توسعه استان چهارمحال وبختیاری با عنوان «آب، محور توسعه پایدار» گفت: بیش از 600دشت در ایران وجود دارد و 84.5 درصد سطح کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شرایط کشور در حوزه آبهای زیرزمینی مطلوب نیست، افزود: بیش از 96میلیارد مترمکعب آب در کشور مصرف می شود که 53 میلیارد مترمکعب این میزان سهم آب های زیرزمینی است.

حبیبی از تصویب طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در شورای عالی آب کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح در 15 پروژه تعریف شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: برای اجرای این طرح 240 میلیارد ریال در سال جاری اختصاص یافت که پیش بینی می شود این میزان اعتبار در سال 94 به هفت هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

این مسئول در شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین وضعیت مصرف آب های زیرزمینی در چهارمحال وبختیاری را نگران کننده خواند و گفت: سهم مصرف آب های زیر زمینی در این استان 70 درصد است.

حبیبی افزود: در استان چهارمحال وبختیاری دو سد با حجم مخزن 64 میلیون مترمکعب در دست بهره برداری است.

دهمین نشست علمی دانش توسعه استان چهارمحال وبختیاری با عنوان «آب ، محور توسعه پایدار» با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه آب استان در سالن همایش های شهید جعفرزاده شهرکرد برگزار شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها