جام جم ورزشی: فوتبال، والیبال، فوتسال و یا بسکتبال، مساله این است! در شرایطی که زنان ورزشکار ایرانی برای حضور خود در ورزش ولو به صورت حرفه ای درآمد آنچنانی کسب نمی کنند کدام یک از این چهار لیگ پول بیشتری به بازیکنانش می دهد؟
کد خبر: ۷۲۹۵۴۳
درباره افزایش رقم قرارداد ورزشکاران زن؛ کاش ما هم پول پارو می کردیم!

به گزارش جام جم ورزشی ، اکثر باشگاه های ورزشی بانوان اسپانسر ندارند، در لیگ سازمان یافته آنچنانی شرکت نمی کنند و سختی های دیگری پیش روی آنهاست اما با تمام این تفاسیر دلیل نمی شود که میزان مبلغ بازیکنان نسبت به سال های گذشته بیشتر نشود. البته مبلغ قراردادهای منعقد شده در چهار لیگ فوتبال، والیبال، فوتسال و بسکتبال بانوان آنچنان زیاد نیست اما حداقل می توان اشاره ای به آن در مقام مقایسه با سال های گذشته داشت.

بسکتبال، پولدارتر از همه

همه چیز از تکذیب شروع می شود. هیچکس نمی خواهد واقعیت را بگوید. مبلغ ها اصلا در مقایسه با لیگ بسکتبال مردان قابل مقایسه نیست اما همان مبلغ را هم نمی خواهند رسانه ای کنند اما باز هم این دلیل نمی شود که ندانیم برترین بازیکنان بسکتبال ایران چقدر می گیرند. یکی از بازیکنان مطرح تیم های تهرانی 50 میلیون تومان می گیرد آن هم در شرایطی که نه پای حق پخش تلویزیونی در میان است و نه اسپانسر. به هر حال این 50 میلیون تومان هم را ما را خوشحال می کنند هم متعجب. خوشحال از این لحاظ که بالاخره برخی از ورزشکاران زن به مرز کسب درآمدهای آنچنانی از ورزش رسیده اند و متعجب از اینکه با توجه به شرایط بسکتبال بانوان ایران این مبلغ بر چه اساس و معیاری به بازیکنان مزبور داده می شود. از طرفی دیگر منبع موثق می گوید که قراردادهای 20، 30 و 40 میلیون تومانی هم در بسکتبال بانوان دیده شده است. سعید علّی دیگر بازیکن مطرح بسکتبال بانوان خوب پول می گیرد اما نمی گوید چقدر؛ اصرار نکنید!

فوتسال، در تلاش برای گذر از مرز 20 میلیون تومان

لیگ فوتسال بانوان نیز افزایشی قابل توجه در مبلغ قراردادها را تجربه می کند. هنوز پیدا می شوند بازیکنانی که فقط بر اساس عشق و علاقه و بدون دریافت ریالی دستمزد در لیگ فوتسال بانوان بازی می کنند اما تعدادی از بازیکنان مطرح و درجه یک مبلغی حدود 17 میلیون تومان دریافت می کنند. این خود نیز جای امیدواری است. آنها شبانه روز زحمت می کشند و خون دل می خورند. برخی از اخبار تایید نشده حاکی از آن است که یکی دو ملی پوش(با حفظ نام) 20 میلیون تومان می گیرند. یکی از اعضای تیم ملی فوتسال بانوان که قرارداد 19 میلیونی با باشگاه خود بسته و به هیچ عنوان نمی خواهد نامش فاش شود با بیان اینکه مبلغ قراردادها نسبت به گذشته امیدوار کننده تر است می گوید: وضعیت بهتر شده اما کاش آنقدر زیاد شود که ما هم بتوانیم پول پارو کنیم.

والیبالی ها هم پولدارتر می شوند

پای مشترک تک تک بازیکنان والیبال که بنشینید و صحبت از قرارداد به میان بیاورید قطعا می گویند که پول نمی گیرند و حتی همان مبلغ قرارداد هم به آنها پرداخت نمی شود اما در والیبال بانوان هم روزنه های امید به وجود آمده است. هنوز بسیاری از معیارها به مرز حرفه ای بودن نزدیک نشده اما افزایش رقم قراردادها می تواند انگیزه را میان بازیکنان بالا ببرد به خصوص بازیکنان اصفهانی! گفتیم بازیکنان اصفهانی چون می دانیم که والیبالیست های دختر دیار نصف جهان گاهی اوقات قراردادهایی 15 تا 17 میلیونی می بندند. با یکی از همین پولدارهای اصفهانی در روزهای آتی گفت و گویی جالب خواهیم داشت.

فوتبال، پولدار بی پول!

قبلا از تیره روزی های لیگ برتر فوتبال برایتان نوشتیم. اینکه این لیگ نه نظم درست و حسابی دارد و نه پول آنچنانی در این لیگ عجیب و غریب دیده می شود اما از آنجایی که همیشه استثناهایی وجود دارد، در فوتبال بانوان نیز با تمام مشکلات و سختی هایش چند نفری روزگار خوب می گذرانند. مریم رحیمی گلزن اول فوتبال بانوان یکی از همین خوشبخت هاست. نمی دانیم دقیقا این بازیکن مستعد چقدر می گیرد اما اخبار رسیده حاکی از آن است او که گران ترین بازیکن فوتبال بانوان به شمار می رود قراردادهایی 20 میلیون تومانی می بندد که بی سابقه است. البته همانطور که گفتیم مریم رحیمی و چند ملی پوش دیگر استثنا هستند چرا که اکثر بازیکنان حاضر در لیگ برتر به هیچ عنوان درآمدی ندارند و اگر هم داشته باشند فقط کفاف ایاب و ذهاب آنها را می دهد.

و حرف آخر

ورزشکاران زن پول های کلان می گیرند؟ قراردادشان به مرز 20 میلیون تومان رسیده است؟ یک بسکتبالیست خانم بیشتر از 50 میلیون تومان می گیرد؟ مبلغ قرارداد والیبالی ها افزایش یافته؟ چقدر خوب! لیاقت آنها بیشتر از این حرف هاست وگرنه 20 و یا حتی 50 میلیون تومان که رقمی نیست. مگر کسی می تواند بگوید چرا ورزشکاران زن این روزها اینقدر پول می گیرند آن هم در شرایطی که آقایان فوتبالیست و حتی بسکتبالیست محترم چند صد میلیونی و حتی میلیاردی قرارداد می بندند. البته از آنجایی که از نظر برخی ورزش کردن برای خانم هاخیلی بد است هیچ بعید نیست فردا یا پس فردا به همین مبلغ های 20 تا 50 میلیون تومانی قرارداد خانم ها هم ایراد گرفته شود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها