آیا می‌دانید چرا مردان کمتر از زنان حرف می‌زنند؟

تقلب‌های کنکوری به خانم‌ها: ۸ تفاوت شخصیتی مردان

امروزه عمر متوسط بشر ۷۸ سال و ۹ ماه و ۱۵ روز گزارش شده اما بر اساس همین گزارش‌ها به‌طور میانگین مردان، ۵ سال کمتر از زنان عمر می‌کنند.
کد خبر: ۷۲۸۱۱۰
چرا عمر زنان طولانی‌تر از مردان است؟

جام جم سرا به نقل از تسنیم: مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه کلمبیا دلایل عمر طولانی‌تر زنان در مقایسه با مردان را به دست آورده است. این مرکز اعلام کرده عمر متوسط بشر ۷۸ سال و ۹ ماه و ۱۵ روز است که در آن مردان معمولاً به‌طور میانگین ۵ سال کمتر از زنان عمر می‌کنند.


دختر‌ها در دوران جنینی مقاوم‌تر از جنس مخالفند

بیماری‌های عفونتی در دوران جنینی در جنس مذکر نسبت به جنس مونث بیشتر دیده می‌شود که این موضوع باعث مرگ و میر زود‌تر و پایین آمدن سن میانگین عمر در بین مردان می‌شود.


بافت بدن آن‌ها متفاوت است

همچنین، عدم شکل گیری بافت‌های بدن در جنس مذکر نسبت به جنس مونث بیشتر دیده می‌شود که برای مثال می‌توان به نارسایی‌های ریوی به هنگام بدو تولد اشاره کرد. تعداد زیادی از این افراد مرگ زود‌تر از مرگ طبیعی را تجربه می‌کنند.


شاخص بی‌پروایی در زنان کمتر است

عامل حوادث در مردان سومین عامل مرگ و میر شناسایی شده است که همین عامل در مورد زنان در جایگاه ششم قرار گرفته است؛ این به‌خاطر خاصیت بیولوژیکی مردان است. پذیرش ریسک در مردان در مقایسه با زنان بسیار بیشتر است که این ریسک پذیری از عوامل کاهش عمر در مردان است.


زنان در مقایسه با مردان دیر‌تر دچار حمله قلبی می‌شوند

حمله قلبی از عوامل مرگ و میر مشترک بین زنان و مردان است اما مردان در مقایسه با زنان زود‌تر دچار حملات قلبی می‌شوند. سن میانگین در مردان که دچار حمله قلب می‌شوند ۳۰ و ۴۰ سالگی گزارش شده است اما زنان ۱۰ سال دیر‌تر دچار حملات قلبی می‌شوند و این حملات به بعد از دوران یائسگی آنان موکول می‌شود. این عامل نیز می‌تواند بر کاهش میانگین عمر مردان بسیار موثر واقع شود.


زنان شبکه‌های اجتماعی قویتری دارند

دوستان زنها به مانند دارو عمل می‌کنند! مطالعات سال ۲۰۱۰ در دانشگاه بیرگ هام یانگ نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که سطح ارتباطات اجتماعی قوی تری دارند در مقایسه با سایرین ۵۰ درصد احتمال ابتلا به حملات قلبی کمتری دارند. بر اساس تحقیقات، مردان تمایل کمتری به بیرون ریختن مشکلات و مشاوره گرفتن دارند و این خانم‌ها هستند که در صحبت کردن در مورد مشکلات راحت‌تر برخورد می‌کنند. تنها استثنا در مورد مردان متاهل است که می‌توانند با همسران خود راجع به مشکلات خود صحبت کنند. این ارتباط گیری باعث کاهش احتمال ابتلا به حملات قلبی تا ۵۰ درصد می‌شود.


مردان به سلامتی خود اهمیت کمتری می‌دهند

مردان در مقایسه با زنان ۲۴ درصد کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند. همچنین، در سال ۲۰۱۲ حدود یک پنجم از مردان فاقد بیمه سلامتی بودند. آن‌ها همچنین علاقه‌ای به مراجعه به پزشک ندارند و همین کم توجهی به سلامتی باعث بروز بیماری و کاهش شاخص میانگین عمر در آنان می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید كلباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
۰
۰
در یك سمینار علمی ، دانشمندی گفت سی میلیون سال دیگر كره زمین نابود میشود . خانم سالمندی كه در حالت خواب و بیدار بود با صدای بلند
پرسید: ببخشید ، چندسال؟ سخنران با خنده گفت سی میلیون سال . پیرزن گفت خدا را شكر . فكر كردیم گفتید سه میلیون سال!

نیازمندی ها