مصطفی میرسلیم و علی اکبر ولایتی وزیران ارشاد و امور خارجه دولت هاشمی رفسنجانی ادعای حاتمی کیا فشار وزارت خارجه برای ارسال فیلم کیارستمی به جشنواره خارجی را رد کردند.
کد خبر: ۷۲۵۲۰۷
ادعای حاتمی کیا رد شد
مصطفی میرسلیم وزیر ارشاد دولت دوم هاشمی رفسنجانی گفت که وی اجازه داده تا فیلم «طعم گیلاس» کیارستمی به جشنواره کن فرستاده شود و نیازی به دخالت دیگران نبوده است. وی تاکید کرد: «خودمان تصمیم گرفتیم تا فیلم طعم گیلاس را به جشنواره های بین المللی بفرستیم فشاری هم برای فرستادن یا نفرستادن فیلم ها از هیچ وزارتخانه دیگری نداشتیم.»

علی اکبر ولایتی نیز درباره نقش وزارت خارجه در ارسال فیلم طعم گیلاس به جشنواره کن گفت: در آن مقطعی که من وزیر خارجه بودم این فیلم برای حضور در جشنواره ای خارجی انتخاب شد. این تصمیم از سوی نهادهای متولی سینمای ایران تایید شده بود و مراجع تخصصی مثل وزارت ارشاد این فیلم را گزینش کرده بودند.

وی درباره نقش وزارت خارجه در آن مقطع در ارسال فیلم کیارستمی افزود: در فاصله کمی تا آغاز جشنواره آقای کیارستمی برای رفتن به جشنواره با مشکل روبرو بودند برای همین وزارت خارجه در این زمینه به ایشان کمک کرد و با رایزنی با کشور برگزار کننده جشنواره توانست شرایط حضور کیارستمی همراه با فیلم وی را در جشنواره فراهم کند. ما هیچ نقشی در نحوه فرستادن و انتخاب فیلم برای جشنواره نداشتیم. (تماشاگران امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها