به دنبال ارائه یک طرح سیاسی از سوی دولت الجزایر به منظور برقراری گفت‌وگو میان طرف‌های سیاسی و نظامی درگیر در لیبی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی و حمایت از ابتکار عمل الجزایر در میزبانی رهبران و گروه‌های مختلف سیاسی لیبی به منظور بررسی راه‌های خروج از بحران و ایجاد آشتی ملی در این کشور، اظهار امیدواری کرد این امر به برقراری صلح و ثبات در کشور مسلمان لیبی و منطقه شمال آفریقا کمک کند.
کد خبر: ۷۲۴۷۱۵
حمایت ایران از ابتکار عمل الجزایر در لیبی

مرضیه افخم همچنین با رد هرگونه اقدام نظامی و دخالت بیگانه در امور لیبی، مذاکره گروه‌ها و جریانات سیاسی لیبیایی را تنها راه‌حل برون‌رفت از خشونت و ناامنی در این کشور ارزیابی کرد.

انزوای نتانیاهو در مواضع ضد ایرانی

رویترز نوشت؛ پس از آن‌که نتانیاهو در سخنرانی‌اش در سازمان ملل، ایران را مثل داعش خطرناک دانسته بود، به نظر نمی‌رسد هیچ کشوری حتی آمریکا در این موضع علیه ایران با او همراه باشد و از او حمایت کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه تحلیل رویترز آمده است: برای نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، داعش و ایران هر دو یک معنی و مفهوم دارند.

در هفته گذشته، نتانیاهو در سخنرانی ضد ایرانی خود در مقر سازمان ملل در نیویورک با طرح پرسش‌هایی مثل، آیا شما به داعش اجازه می‌دهید اورانیوم را غنی‌سازی کند؟ آیا به داعش اجازه خواهید داد رآکتور آب سنگین داشته باشد؟ سعی داشت به کشورها بفهماند که از دیدگاه او ایران به اندازه داعش خطرناک است.

گرچه به نظر نمی‌رسد هیچ کشوری، حتی آمریکا که در حال تلاش برای رسیدن به توافقی جامع هسته‌ای با ایران است، با این دیدگاه اسرائیل درباره ایران موافق باشد.

در همین حال ایرنا به نقل از شبکه المیادین نوشت که نتانیاهو در گفت‌وگو با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با تکرار دوباره موضع خود که باید در مدت‌کوتاه، مانع پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران شد، افزود: با این‌که در امور زیادی با اوباما اتفاق نظر دارم، اما اختلافاتی هم بر سر پرونده هسته‌ای ایران دارم.

زنجان؛ مقصد نهمین سفر استانی دولت

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اعلام کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور در نهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به استان زنجان می‌رود که زمان آن متعاقبا اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم افتتاح هفته جهانی فضا که شنبه در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، افزود: در برخی رسانه‌ها تاریخ سفر شانزدهم مهرماه اعلام شده بود که صحیح نیست.

رئیس‌جمهور تاکنون به استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل و خراسان رضوی سفر کرده است.

طرح داعش برای مقابله با تشیع و دستیابی به اسرار هسته‌ای ایران

ساندی تایمز مدعی شد براساس طرحی که از سوی یکی از فرماندهان داعش تدوین شده، این گروه تروریستی قصد دارد با کمک روسیه به اسرار هسته‌ای ایران دست یابد و از راه‌های گوناگون با رشد تشیع در منطقه مقابله کند.

به گزارش دویچه وله، به نقل از ساندی تایمز، براساس سندی که از یکی از اعضای ارشد داعش به دست آمده، این سازمان از اعضای خود به فوریت خواسته است، جنگ با ایران و حمله به تاسیسات محرمانه ایران را طراحی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها