سرانجام نسخه جدید سیستم‌عامل آی.او.اس برای کاربرانی که از آیفون 4S به بالا، نسخه‌های بعد از آیپد ۲ و نسل پنجم به بعد آیپاد تاچ استفاده می‌کنند، عرضه شد. اگر انتظار دارید سیستم‌عامل جدید مانند نسل پیشین خود، یعنی iOS7 بسیار متحول شده باشد، باید بدانید iOS8 در ظاهر هیچ تحول ویژه‌ای ندارد، به جای آن اصلاحات ظریف و کوچک بسیاری داشته است.
کد خبر: ۷۲۲۱۷۷

برای نصب نسخه جدید آی.او.اس به حدود شش گیگابایت فضای خالی روی دستگاه خود نیاز دارید و همین موضوع باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده است؛ اما راه ساده‌تری هم وجود دارد و آن، این‌که کاربران می‌توانند از طریق رایانه و نرم‌افزار آی‌تیونز این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

یکی از محسوس‌ترین تغییرات نسخه جدید سیستم‌عامل به مرورگر سافاری مربوط می‌شود. در این نسخه شما فضای بیشتری برای دیدن صفحات وب دارید و از نوار آدرس به صورت دائم خبری نیست. بوک‌مارک‌ها از راست به چپ انتقال داده شده و مدیریت تب‌های مرورگر بسیار ساده‌تر و کارآمدتر شده است. همچنین اگر روی رایانه یا لپ‌تاپتان از سافاری و اپل آیدی مشترکی استفاده می‌کنید، در لحظه می‌توانید تمام تب‌های باز شده را روی تبلت یا موبایلتان ببینید. دومین تغییر بزرگ، سرویس پیام‌رسان آی‌مسیج است که به کاربران امکان انتقال پیام صوتی، تصویر و همچنین موقعیت مکانی را می‌دهد. فیس‌تایم و تقویم نیز دچار تغییرات کوچکی شده است که کار کردن با آنها را آسان می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید آی.او.اس ۸ امکان پنهان کردن تصاویر است. کافی است روی عکس مورد نظر فشار دهید و گزینه Hide را انتخاب کنید.

از ویژگی‌های جالب آی.او.اس ۸ باید به امکان واردکردن اسکن کارت اعتباری به‌جای تایپ کردن شماره کارت، پشتیبانی از تصاویر GIF در متن‌ها و استفاده از حالت سیاه و سفید برای کاهش مصرف باتری اشاره کرد. دستیار صوتی سیری هم بهبود یافته و می‌توانید وقتی آیفون به برق است با گفتن عبارت Hey Siri از این دستیار صوتی استفاده کنید. برای راه‌اندازی این ویژگی که هنگام رانندگی کاربرد بیشتری دارد، در قسمت تنظیمات به General بروید و سپس در پنل Siri گزینه Allow Hey Siri را فعال کنید.

هشتمین نسخه از سیستم‌عامل تلفن همراه اپل، نقل و انتقال اطلاعات را برای کاربر آسان‌تر کرده است، سرویس family sharing که در به‌روزرسانی اولیه نیز قابل استفاده است به شما این امکان را می‌دهد قسمتی از اطلاعات خود را مانند عکس، موزیک و ویدئو با تعدادی از اعضای خانواده و دوستان به صورت دلخواه به اشتراک بگذارید، اما تقریبا ۹۹ درصد کسانی که در ایران از اپل استفاده می‌کنند از این قابلیت محروم هستند، زیرا برای فعالسازی حتما باید کارت اعتباری داشته باشند. آی‌کلود درایو نیز پا به عرصه گذاشته است تا معضل مدیریت فضای ابری اپل کمی راحت‌تر ‌شود. از ویژگی‌های جانبی آی‌.او.‌اس ۸ پشتیبانی مناسب از صفحه‌کلید‌های متنوع است. برای مثال از این به بعد اپل‌بازها نیز می‌توانند از صفحه‌کلید محبوب swype یا همان صفحه‌کلید خطی استفاده‌کنند.

متاسفانه فعلا از اپلیکیشن‌های سلامتی و تندرستی روی سیستم‌عامل جدید خبری نیست و اپل اعلام کرده این اپلیکیشن‌ها بعدا اضافه می‌شود. علاوه بر این‌، یکی از بهترین قابلیت‌های آی.او.اس جدید موسوم به Handoff نیز هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است، زیرا این قابلیت فعالیت‌های بین دستگاه مبتنی بر آی.او.اس ۸ و رایانه مبتنی بر سیستم‌عامل یوسمیتی را همگام (سینک) می‌کند و برای استفاده از آن باید تا انتشار نسخه نهایی سیستم عامل یوسمیتی برای مک‌ صبر کرد. به دلیل فعال نشدن بعضی قابلیت‌ها، شما در اپلیکیشن tips که اپل به صورت خودکار در کنار آی‌.او.‌اس نصب می‌کند، با فهرستی از قابلیت‌ها روبه‌رو می‌شوید که با جمله «هنوز هم ادامه دارد» به پایان می‌رسد. باید دید در به‌روزرسانی‌های بعدی اپل که چندان هم زمان نخواهد برد، چه سرنوشتی برای آی.‌او.اس ۸ رقم می‌خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها