معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در آیین رونمایی از کتاب «بحران ساختگی» نوشته گرت پورتر که در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: برای غرب راهی جز تعامل با ایران باقی نمانده است.
کد خبر: ۷۲۲۰۴۸
صالحی: غرب راهی جز تعامل ندارد

علی‌اکبر صالحی با بیان این‌که هر کاری کردند، ایران روز به روز مقتدر شد، گفت: اقتدار ما روز‌به‌روز روشن‌تر می‌شود. طرف مقابل باید به هوشیاری کافی رسیده باشد که با ایران بیش از این تقابل نکند. این تقابل‌ها ما را قوی‌تر کرده است.

واکنش فیسبوکی آشنا به گستاخی کامرون

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در یادداشتی کوتاه در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک درباره طرح موضوع احتمال دیدار روحانی و اوباما در نیویورک، نوشت: ملاقات مقامات عالی رتبه کشورها با یکدیگر به معنای حل یکشبه اختلافات نیست. کشورها هم می‌توانند با یکدیگر رابطه داشته باشند، هم اختلاف‌نظر خود را حفظ کنند.

به گزارش ایسنا، او در یادداشت خود با اشاره به گستاخی نخست‌وزیر انگلیس، این را هم آورده است که «تکرار ادعاهای بی‌حاصل گذشته کمکی به نیازمندی‌های امروز دو کشور نمی‌کند، برای ساختن فردا باید از گذشته عبرت گرفت.

واقعیت این است که ایران هم انتقادها و اعتراضات بسیاری به سیاست خارجی و حتی داخلی انگلستان دارد، ولی این منافاتی با ملاقات سران و برقراری روابط دیپلماتیک ندارد.

شاید چنین اظهاراتی برای مصارف حزبی کوتاه‌مدت مناسب تلقی شود اما نقش سازنده‌ای در عادی‌سازی یا بهسازی روابط دو کشور نخواهد داشت.»

توضیح محسن رضایی درباره نام بردن از برخی چهره‌ها

نام بردن محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از برخی چهره‌ها در برنامه «سطرهای ناخوانده» در حالی واکنش‌هایی را برانگیخت که وی در بخشی از دومین شب حضور خود در این برنامه، توضیح داد: برخی از افراد گفته بودند چرا اسم بعضی فتنه‌گر‌ها را آوردید که من عرض کردم برای حقیقت‌یابی این مسأله از آقایان تقاضا کردم که پرسش‌های مربوط به هر کسی را ‌از خودشان بپرسید. بالاخره برخی از مسئولانِ آن موقع، پرسش‌های جدی درباره‌شان نسبت به پشتیبانی جنگ مطرح است. به هر حال حقیقت‌یابی باید محور این بحث‌ها باشد و من به این دلیل عرض کردم.

توضیح انتظاری درباره وایبر

محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه امنیت فضای سایبری با اشاره به این‌که بحث فیلترینگ فضاهایی مانند وایبر و واتس‌آپ به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مربوط می‌شود، گفت: شورای عالی فضای مجازی در این زمینه فقط بحث سیاستگذاری‌های کلان را انجام می‌دهد و اجرای فیلترینگ به عهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است.

به گزارش ایسنا، او در پاسخ به پرسش یک خبرنگار گفت که تا به حال از نرم‌افزارهایی مانند وایبر و واتس آپ استفاده نکرده است.

وی با این حال گفت که این شورا بحث فیلترینگ از طریق خانواده‌ها را بررسی می‌کند.

افشای پشت‌پرده غائله داعش

سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بحران داعش در منطقه، به اهداف پشت پرده بحرانی کردن حضور این تروریست‌ها در نزدیکی مرزهای ایران اشاره کرد و گفت: نقشه آمریکا گسیل داعش به مرزهای ایران و سپس معامله بر سر سوریه با ما بود.

وی در برنامه جمعه‌شب شناسنامه، افزود: یکی از اهداف آمریکا در جنگ زرگری با داعش، حفظ موقعیت خود در جنوب عراق که بیشترین نفت را دارد، است.

به گزارش نسیم، وی یادآور شد: امروز جوانان مسلمان ضدآمریکایی دنیا در عراق و سوریه کشته می‌شوند.

توضیحات سراج درباره بورسیه‌ها

درحالی‌که نجفی، سرپرست وزارت علوم گفته «بورسیه ۱۶۰۰نفر ایراد دارد و نزدیک به یک‌سوم این تعداد، مربیان دانشگاه‌ها بودند»، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص پرونده بورسیه‌های غیرقانونی، به مهر گفت: پرونده بورسیه‌های غیرقانونی در سازمان بازرسی تکمیل شده و بزودی گزارش آن را به مبادی مربوط ارسال می‌کنیم. وی افزود: با توجه به این‌که تحقیقات در سازمان بازرسی روی پرونده‌ها محرمانه است، نمی‌توان روی جزئیات آن اظهارنظر کرد.

سردار سلیمانی: ایران هزاران سازمان مانند حزب‌الله دارد

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در دهمین کنگره بزرگداشت شهدای استان کرمان که در مهرماه سال 86 برگزار شد، سخنانی بیان کرد که دیروز خبرگزاری تسنیم برای اولین بار آن را رسانه‌ای کرد.

او در بخشی از سخنان خود که هفت سال قبل ایراد شده، تاکید کرده است: هیچ حادثه‌ای که دشمن آن را امتحان کرد سخت‌تر و شدید‌تر از جنگ 33 روزه‌ لبنان نیست و هیچ دشمنی کلاسیک‌تر و ورزیده‌تر از اسرائیل نبود. آنها در کمال ناباوری دیدند که قوی‌ترین ارتش دنیا به دست یک مجموعه کوچک به نام حزب‌الله شکست خورد و منهدم شد. ایران هزاران سازمان مثل حزب‌الله و میلیون‌ها انسان مانند عناصر حزب‌الله در وجود خود دارد.

تعیین تکلیف انتخابات‌ میان‌دوره‌ای

نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان دیروز در نشست خبری خود گفت که شورای نگهبان طی نامه‌ای به وزیر کشور برگزاری انتخابات در «تفت و میبد» و «نهاوند» را امکان‌پذیر ندانست.

به گزارش تسنیم در این نامه آمده است: با توجه به فقدان شرط کاهش تعداد نمایندگان مجلس به کمتر از چهارپنجم، مرقوم در ماده 4 اصلاحی مصوب 1386 (قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی) که برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای غیرهمزمان با یکی از انتخابات مذکور در اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی شده است، برگزاری انتخابات در دو حوزه انتخابیه مذکور از نظر قانونی امکان‌پذیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها