توصیه‌های یک روان‌شناس برای راهنمایی والدین

حفظ سلامت جنسی فرزندان با رعایت پوشش مناسب

یک روانپزشک با بیان این که کودکان پیش از ورود به اجتماع باید مسائل جنسی را در حد ابتدایی آموزش ببینند، تاکید کرد: در روزهای اولیه ورود به مدارس، کودکان با قرارگرفتن در اجتماع می‌توانند براحتی فریب افراد غریبه را بخورند؛ بنابراین خانواده‌ها باید در برابر مسائلی که کودکان مطرح می‌کنند، جدی باشند و بدانند آموزش مسائل جنسی یکی از نیازهای مهم کودک برای ورود به اجتماع است.
کد خبر: ۷۲۲۰۲۵
آموزش جنسی کودکتان را جدی بگیرید

جام جم سرا: دکتر رضا شیرآلی محمدپور افزود: در این زمینه علاوه بر آموزش‌های ابتدایی جنسی به کودکان، باید نحوه عملکرد در برابر افراد غریبه را نیز به آنان آموزش دهیم. آموزش عملکرد صحیح در خصوص اتفاق‌ها و بازگو کردن آن به کودکان توسط اعضای خانواده و افراد مورد اعتماد از موثرترین روشهای آموزش‌های پیش از ورود کودکان به اجتماع است؛ چرا که بیشتر کودکان احساس عذاب وجدان داشته و از اطلاع رسانی به اطرافیان خود اجتناب می‌کنند.

وی با بیان این‌که کودکان با پنهان‌کردن سطوح مختلف تجاوزهای جنسی به خود، از اطرافیانشان تا آخر عمر دچار درگیری روحی می‌شوند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید برای جلوگیری از بروز هر گونه اتفاقی آموزش مقدماتی مسائل جنسی، راه‌های جلوگیری و در صورت بروز اتفاق، اطلاع‌رسانی بموقع آن را به کودکان خود بیاموزند.

محمدپور در ادامه داشتن رویکرد حمایت‌گرانه توسط خانواده را عاملی برای اطلاع‌رسانی کودک درباره بروز اتفاقات دانست و افزود: اگر خانواده به دلیل ترس از آبرو از پیگیری اجتناب کند به احساس گناه کودک دامن می‌زند که این امر نیز مشکلات روحی و روانی را در کودک به دنبال دارد.

به نقل از ایسنا، وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب سرویس مدارس اظهار کرد: برای انتخاب سرویس باید از افرادی که از پیش شناخته شده‌اند و دارای شرایط کاری مشخص و قابل پیگیری هستند، استفاده شود. همچنین باید به کودکان آموزش داد تا از ماشین‌های شخصی مسافربری که قابل پیگیری نیستند، استفاده نکنند و بهتر است برای انتخاب سرویس مدارس دخترانه در صورت امکان از رانندگان زن استفاده شود.

این روانپزشک تأکید کرد: خانواده‌ها باید در برابر مسائلی که کودکان مطرح می‌کنند، جدی باشند. آنها باید آموزش مسائل جنسی را که یکی از نیازهای مهم کودکان برای ورود به اجتماع است در نظر بگیرند و از کتاب‌ها و مراکز مشاوره برای آگاهی‌دادن به کودکان خود و تقویت جرات اعتراض به آنها در مقابله با تعرض استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مادر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
۰
۰
باسلام آخه چطوری چی بهشون بگیم چجوری بگیم كه باور كنن وقتی نمیدونن كار ما خیلی سخته من اصلا نمیدونم حتی چجوری مقدمه چینی كنم كه دخترم بفهمه چی میگم لطفا منو راهنمایی كنید با تشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها