علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امینت ملی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره دیدار احتمالی باراک اوباما و حسن روحانی در نیویورک تاکید کرد: دیدار با اوباما هیچ خاصیتی ندارد.
کد خبر: ۷۲۱۵۹۸
بروجردی: دیدار روحانی با اوباما خاصیتی ندارد

وی با یادآوری گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا در مهر سال گذشته، به «میزان» گفت: گفت‌وگوی تلفنی روحانی با اوباما جز ایجاد فضای منفی برای کشور هیچ خاصیت دیگری نداشت؛ لذا این دیدار احتمالی نیز طبق همان قاعده تحلیل می‌شود.

هشدار سرلشکر باقری به تروریست‌ها

همزمان با اظهارات سردار احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا درباره آمادگی یگان «نوپو» برای برخورد با گروه‌های تروریستی، سرلشکر باقری معاون ستادکل نیروهای مسلح با حضور در برنامه شناسنامه به تروریست‌ها در عراق و سوریه هشدار داد: ما خطوط قرمزی را در مقابل حوادث اخیر عراق داریم، البته اعلام رسمی نکرده‌ایم؛ از جمله این‌که یک حاشیه امنیتی برای مرز کشور قائل هستیم، اگر داعش به مرزهای کشور نزدیک شود، منهدم خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در بخش دیگری از این برنامه درباره مناسبات ارتش و سپاه یادآور شد: روابط بسیار گرمی بین سپاه و ارتش را شاهد هستیم؛ اختلاف سلیقه طبیعی است.

توافق همسایگان خزر برای حضور​ نداشتن نیروهای خارجی

در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر، خبرگزاری ایتارتاس با اشاره به بررسی توافق‌نامه مهم حقوقی طی این نشست، به نقل از یوری یوشاکوف، مشاور ریاست جمهوری روسیه نوشت: قرار است این بیانیه از سوی وزرای خارجه کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان در بیست و هشتم سپتامبر و در آستارا خان نهایی شود.

به گزارش فارس، خبرگزاری روسی ریانوستی، نیز اعلام کرده که کشورهای حاشیه دریای خزر تصمیم گرفته‌اند مانع حضور نظامی کشورهای بیگانه در دریای خزر شوند.

پرسش سخنگوی آمریکایی و پاسخ ایرانی‌ها

ضرب‌المثلی که حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مصاحبه‌اش با سی.ان.ان به کار برد، خبرساز شد.

به گزارش ایسنا، ساعتی بعد از آن مصاحبه، آلن ایر، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا که انگار سر از معنای آن ضرب‌المثل درنیاورده بود، در صفحه فیسبوکش نوشت: «سلام از شهر نیویورک و خسته نباشید! پوزش می‌خواهم، سوالی کوچک دارم.

منظور و کاربرد اصطلاح «وسط دعوا نرخ تعیین کردن» چه است؟» بسیاری از کاربران ایرانی به این پرسش آلن ایر پاسخ‌هایی معنادار دادند.

یکی نوشت: «یعنی یه عمری سر تعداد سانتریفیوژها در حال بحث باشی و به توافق نرسی، بعد پای داعش رو بکشی وسط».

دیگری به کنایه، یادآوری کرد: «آلن جان فقط اینو بگم بهت، با مطرح کردن همین ضرب‌المثل کل مذاکرات محرمانه رو لو دادی.»کاربر دیگری نوشته «حالا راستشو بگو، کی وسط دعوا تو نیویورک نرخ تعیین کرده؟» و یکی دیگر هم پاسخ داده: «به کاری می‌گن که آمریکا و روسیه دارن در خاورمیانه و جهان سوم انجام می‌دن، شما که خوب آشنا هستید.»

شرط موفقیت آمریکا به روایت زکریا

فرید زکریا، روزنامه نگار برجسته آمریکایی در مقاله‌ای برای روزنامه واشنگتن‌پست نوشته، موفقیت استراتژیک آمریکا در مبارزه با داعش تنها در گرو همکاری با ایران است که هم ثبات و هم قدرت نفوذ در خاورمیانه دارد، اما همان‌طور که روحانی هم بر آن صراحت داشت، همه اینها منوط به حصول توافق هسته‌ای است.

او یادآور شده که این همکاری دارای مزایای بسیار برای کشورهای منطقه از عراق گرفته تا سوریه و افغانستان است.همچنین روزنامه گاردین در مقاله‌ای خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «آقای اوباما! بدانید که ائتلاف آمریکا علیه داعش با کمک ایران شکل گرفته است.»

سیدحسن خمینی: شجاعت نباید قربانی مصلحت شود

سیدحسن خمینی، در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور، با تاکید بر این‌که به اسم مصلحت نباید از شجاعت دست برداریم، اظهار کرد: انسان‌ها باید در زندگی شجاعت داشته باشند و این به معنای بی‌تدبیری نیست؛ هر فسادی با سرکوب شجاعت آغاز و با سرکوب شجاعت نیز نهادینه می‌شود.

به گزارش ایلنا، وی با توصیه این‌که شجاعت و تدبیر را فدای یکدیگر نکنید، گفت: خودمان بهتر می‌دانیم سخن ما به خاطر ترس است یا مصلحت و سر خودمان نباید کلاه بگذاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها