ممکن است شما با یک فرد مبتلا به سرطان آشنایی نزدیک نداشته باشید یا او را کلا نشناسید اما اگر زمانی شرایط صحبت با این بیماران ایجاد شد، مهمترین نکته این است که بتوانید جوی ایجاد کنید که هر دو احساس راحتی داشته باشید.
کد خبر: ۷۲۰۶۷۳
آداب احوالپرسی با افراد مبتلا به سرطان

جام جم سرا: می‌توانید هنگام مواجهه با یک بیمار مبتلا به سرطان علاقه و نگرانی خود را نشان دهید و جملات انگیزه بخش بر زبان آورید یا حتی به بیمار پیشنهاد کمک بدهید. گاهی اوقات ساده‌ترین ابراز نگرانی‌ها بیشترین مفهوم و معنا را در خود دارند و گاهی گوش کردن بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. با این حال، معمولا به افراد توصیه می‌شود هنگام برخورد با بیماران مبتلا به سرطان از صمیم قلب و با احساسی حقیقی با آنان ارتباط بگیرند.
بیان جملات زیر در این مواقع اثربخش است:

- نمی‌دانم چه باید بگویم اما می‌خواهم بدانی که واقعا از این موضوع ناراحتتم.
- از شنیدن اینکه به این بیماری مبتلا شده‌ای واقعا متاسف شدم.
- الان حالت چطور است؟
- لطفا به من بگو چطور می‌توانم کمکت کنم.
- همیشه به فکرت هستم.

در حالی که داشتن رفتاری انگیزه‌بخش با این بیماران مهم است، باید دانست که بیان جملات خوشبین‌کننده اما غیرواقعی در مکالمه با افراد مبتلا به سرطان صحیح نیست.
شوخ طبعی نیز یکی از راه‌های مهم برای مقابله با این بیماری است. اجازه دهید بیمار مبتلا به سرطان در این کار پیشقدم باشد. شوخ طبعی می‌تواند شیوه خوبی برای کاهش استرس و دور شدن از ماهیت طبیعی این بیماری باشد.

زمانی که ظاهر بیمار خوب به نظر می‌آید او را مطلع سازید اما در مواقعی که دچار رنگ پریدگی یا کاهش وزن است از اظهارنظر در مورد ظاهر او خودداری کنید. همچنین باید توجه داشت در صورتی که فردی از دوستان نزدیک یا اعضای خانواده‌تان به این بیماری مبتلاست از بازگو کردن تجربیات آن به فرد مبتلا به سرطان بپرهیزید زیرا افراد با یکدیگر متفاوتند و این تجربیات نمی‌تواند برای همه آنان مفید باشد.

به نقل از سایت کَنسر، علاوه بر این احترام گذاشتن به مسائل خصوصی افراد حائز اهمیت است. در صورتی که بیمار مبتلا به سرطان به شما اعتماد کرده و بیماری‌اش را با شما در میان می‌گذارد نباید آن را برای افراد دیگر بازگو کنید. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها