گفت‌وگو با نیما شاهرخ‌شاهی، بازیگر سینما و تلویزیون

دوران بازیگران چشم‌رنگی به سر آمده

نیما شاهرخ‌شاهی جزئیاتی از نحوه حضور در «معراجی‌ها» و نقش خود شرح داد و با اشاره به سکانسی که شهدای گمنام دفن می‌شوند، از تأثیر این لحظه بر همه بازیگران و اشک ریختنشان سخن گفت و تأکید کرد تا مدت‌ها به یاد شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای گمنام بوده است.
کد خبر: ۷۲۰۲۶۴
شاهرخ‌شاهی: برای بازی در «معراجی‌ها» به ایران بازگشتم
نیما شاهرخ‌شاهی بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضورش در سریال «معراجی‌ها» اظهار کرد: سال گذشته من منزل خواهرم که در خارج از کشور زندگی می‌کند بودم که از همکاران مسعود ده‌نمکی با من برای بازی در سریالی دعوت کردند. من که قرار بود چند ماهی نزد خواهرم بمانم بعد از این پیشنهاد به ایران بازگشتم و پس از مطالعه فیلمنامه که داستان بسیار جالبی داشت، بازی در سریال «معراجی‌ها» را پذیرفتم.

وی افزود: شش - هفت ماه کار سنگین در سرما و گرمای هوا و در لوکیشن‌های سخت مخصوصا در لوکیشن شهرک سینمایی دفاع مقدس داشتیم و بسیاری از روزها بیش از 12 ساعت کار می‌کردیم ولی از آن پروژه‌هایی بود که من واقعا دوستش داشتم.

رفتار دوستانه عوامل به من انرژی مثبت می‌داد

بازیگر سریال‌های «فاصله‌ها»، «شمس العماره» و «ملکوت» یادآور شد: نکته جالب این سریال این بود که در زمان تصویربرداری، رفتار همه عوامل از خود آقای ده نمکی گرفته تا فرشاد گل‌سفیدی تصویربردار و بازیگران جلوی دوربین، همه و همه دوستانه بود و جو بسیار خوبی حاکم بود. همین مساله به من برای ایفای نقش بهتر در سریال انرژی مثبت می‌داد؛ چرا که وقتی حال عوامل پشت دوربین خوب باشد، حال بازیگران هم جلوی دوربین خوب خواهد بود.

شاهرخ شاهی با اشاره به قوت فیلمنامه در این سریال، ادامه داد: من در این سریال نقش پسر دانشجویی را بازی کردم که در حقیقت سر دسته دانشجویانی بود که مخالف تدفین شهدای گمنام در صحن دانشگاه هستند. هدف آنها این است که با کمک استاد گنجی که او هم مخالف این مساله است، تندیس مجسمه‌ای را در محل تعیین شده برای دفن شهدای گمنام، نصب کنند.

وی با اشاره به تفاوت‌های عمده نسخه سینمایی «معراجی‌ها» با نسخه سریالی آن تأکید کرد: از ابتدا هم قرار نبود که نسخه تلویزیونی «معراجی‌ها» مطابق نسخه سینمایی‌اش باشد بلکه از اول هم قرار بود داستان سریال با فلش بک‌هایی به نسخه سینمایی، روایت جدیدی از دفاع مقدس را بیان کند.

بازیگر فیلم‌های سینمایی «پارک وی»، «دایره زنگی» و «مجنون لیلی» با ابراز تعجب از استقبال خوب هموطنان و فروش فیلم «معراجی‌ها» در زمان اکران اذعان کرد: من واقعا فکر نمی‌کردم اینقدر این فیلم با اقبال هموطنان مواجه شود و امیدوارم مخاطبان شبکه یک سیما هم از مجموعه تلویزیونی استقبال کنند و آن را بپسندند.

شاهرخ‌شاهی که پس از «اخراجی‌های 3» دومین تجربه کاری‌اش را با مسعود ده نمکی تجربه کرده است، تصریح کرد: در تمام نقش‌هایی که بازی می‌کنم اگر آن نقش به شخصیت واقعی من نزدیک باشد سعی می‌کنم با اضافه کردن برخی حرکات بدنی و دیالوگ‌ها، به نحوی آن را از خودم دور کنم تا در درجه اول زمانی که بیننده بازی من را می‌بیند بتواند با آن شخصیت همذات پنداری کند و در وهله بعد دوستان و آشنایانم هم متوجه شوند که نیما شاهرخ شاهی نقشی را متفاوت‌تر از چیزی که خود واقعی‌اش هست بازی کرده است.

وی که بیشتر در نقش های جدی ایفای نقش کرده تا طنز، اضافه کرد: از حدود 80 اثر سینمایی و تلویزیونی که تاکنون در آن بازی کردم، در بیش از 60 اثر، نقشم کاملا جدی بوده است. خودم هم بیشتر علاقه دارم در نقش‌های جدی بازی کنم. گرچه در سریال‌های طنزی چون «موج و صخره» به کارگردانی مجید صالحی، خودم را محک زدم اما تمایلم به بازی در نقش‌های جدی بیشتر است. البته در «معراجی‌ها» برخی اوقات گروه دانشجویی مخالف دانشجویان تشکلی، در موقعیت طنزی قرار گرفته و خود به خود دیالوگ‌ها و گفتار من هم رگه‌هایی از طنز به خودش می‌گیرد.

این بازیگر درباره پیش‌بینی‌اش از جذب مخاطب به این سریال گفت: عادت ندارم که از قبل درباره موفقیت کارم پیش بینی کنم که آیا مردم آنرا می‌پسندند یا نه اما در سریال «معراجی‌ها» ماجرا فرق داشت و پس از پایان تصویربرداری، به شدت منتظر بودم تا این سریال پخش شود، چون برای آن خیلی زحمت کشیدم و از نظر من سریال جذاب و خوش ساختی است و به نظرم پیش بینی آقای ده نمکی که گفته بود نسخه سریالی «معراجی‌ها» از نسخه سینمایی آن بیشتر مخاطبان را جذب خواهد کرد حتما محقق خواهد شد.

تلخ‌ترین لحظه «معراجی‌ها»

شاهرخ‌شاهی درگذشت پنج تن از همکارانش در حین ساخت این سریال در شهرک سینمایی دفاع مقدس را از تلخ ترین لحظات و خاطرات این مجموعه تلویزیونی دانست و افزود: برای ساخت این سریال واقعا زحمت زیادی کشیده شده است و امیدوارم خروجی «معراجی‌ها» خوب از آب در بیاید.

ده نمکی دست بازیگران را در دیالوگ‌ها باز می‌گذاشت

بازیگر فیلم «سگ‌های پوشالی» درباره کارکردن با ده نمکی توضیح داد: مسعود ده نمکی همیشه از پیشنهاد بازیگران در ایجاد تغییر در متن فیلمنامه استقبال می‌کند و دست بازیگر را در این باره باز می‌گذارد اما تا جایی که از خط فیلمنامه دور نشویم. ده‌نمکی هنگام انتخاب بازیگر، با شناختی که از توانایی او در بداهه گویی دارد، این اختیار را به بازیگرش می‌دهد تا نقش را خوب از آب در بیاورد، بنابراین این یک تعامل دو طرفه است که در نهایت به خروجی خوب آن کاراکتر کمک می‌کند.

وی درباره بازی در کنار علی صادقی و امیر نوری گفت: من با علی صادقی سه چهار تا کار کردم و خیلی هم دوستش دارم مخصوصا موقعی که با او هم بازی هستم، آن کار را خیلی دوست دارم چون که او جنسی از طنز در وجودش دارد که من آن طنز را می‌پسندم حالا همه اینها را بگذارید در کنار دیالوگ گفتنش، تکه کلام‌هایش و میمیک صورتش.

در سکانس دفن شهدای گمنام در دانشگاه اشک ریختم و گریه کردم

شاهرخ شاهی درباره تاثیرگذارترین سکانس سریال «معراجی‌ها» گفت: آن سکانسی که در پایان سریال شهدای گمنام را در صحن دانشگاه دفن می‌کردند، هرچند که نمادین بود اما همه بازیگران اشک ریختند و گریه کردند و آنچنان این لحظه بر روح و قلب من تاثیر گذاشت که تا مدتها به رشادت‌هایی که شهدا و ایثارگران برای حفظ مام میهن و دفاع ازحیثیت و ناموس مردم کشورمان در هشت سال دفاع مقدس به خرج دادند، فکر می‌کردم، مخصوصا شهدایی که نام و نشانی هم از آنها بعد از شهادتشان نیست و پدران، مادران و همسرانشان هنوز هم چشم انتظار خبری از آنها هستند.

وی که سریال «جاده چالوس» به کارگردانی احمد معظمی‌ را در نوبت پخش از شبکه تهران دارد، در پاسخ به اینکه آیا بعدها از بازی در سریال مسعود ده نمکی پشیمان نمی‌شود، تاکید کرد: اگر منظور شما فیلم «اخراجی‌ها3» است که رنگ و بوی سیاسی داشت باید بگویم که من بازیگر حرفه‌ای هستم و به این مسایل هم کاری ندارم و فقط بازی ام را انجام می‌دهم. ده نمکی مرد بسیار دوست داشتنی و مهربانی است و کارش را هم خوب بلد است و من خیلی خوشحالم که دومین کارم را با او در سریال «معراجی‌ها» به انجام رساندم. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها