پیرزن صاحبخانه‌ای که یک سال است اجاره خانه اعیانی‌اش را دریافت نکرده، پس از ماهها رفت و آمد در حالی بدون نتیجه گیری و با دست خالی از راهروی شورای حل اختلاف تهران بیرون رفت که خود اجاره نشین است و تاکنون 27 میلیون تومان از مستأجر خانه اش طلب دارد.
کد خبر: ۷۱۹۷۸۱
تصمیم عجیب برای مستأجر بدحساب

جام جم سرا: این زن که خانه 105 متری‌اش در خیابان عاطفه محله آفریقای تهران را کوچک و دلگیر می‌دانست، برای زندگی راحت‌تر در خانه‌ای بزرگ، حدود یک سال پیش خانه‌اش را اجاره داد و برای خودش آپارتمانی 230 متری اجاره کرد اما نخستین مستأجر این پیرزن، باعث دردسرهای زیادی برای وی شد.
به نقل از ایران، درحالی که چند روزی تا پایان قرارداد یک ساله اجاره آنها مانده، مستأجر بی‌خیال، هیچ اجاره‌ای پرداخت نکرده و زن 80 ساله را با دنیایی از مشکلات مواجه کرده است. با این حال، 7 ماه دوندگی و مراجعه به شورای حل اختلاف شماره 3 تهران و پیگیری پرونده شکایت از مستأجر بی‌خیال، نتیجه‌ای عجیب در پی داشته است.
مستأجر که فکر می‌کرد با توجه به دیرکرد چندین ماهه اجاره‌، دادگاه قطعاً حکم تخلیه را صادر خواهد کرد، با مشاهده حکم تبرئه شوکه شد. زن صاحبخانه، درحالی که با عصبانیت از اتاق شعبه 105 مجتمع شماره 3 شورای حل اختلاف بیرون آمده بود، با اظهار گلایه گفت: «خانه‌ام را یک سال پیش با 10 میلیون تومان رهن و قرار اجاره ماهانه 2 میلیون و 300 هزار تومان به مردی جوان اجاره دادم اما او تاکنون که در آخرین ماه قرارداد اجاره‌نامه به سر می‌بریم، حتی یک ریال به ما پرداخت نکرده است.»
وی افزود: «وقتی هم که به شورای حل اختلاف مراجعه کردیم، بعد از ماه‌ها رفتن و آمدن می‌گویند که نمی‌شود برای این مورد حکم تخلیه صادر کرد. چرا که او قرارداد دارد و باید تا پایان مهلت قرارداد صبر کرد! آیا کسی که فقط پای قرارداد را امضا کرده است و هیچ اجاره‌ای پرداخت نمی‌کند هم مستأجر به حساب می‌آید که برای قراردادی که بسته، احترام قائل باشیم؟ او تا همین حالا باید بیشتر از 27 میلیون تومان بابت اجاره پرداخت می‌کرد ولی حتی هزار تومان هم به حسابمان واریز نکرده است. چرا نباید برای بیرون کردن چنین مستأجری حکم تخلیه صادر شود؟»
وی افزود: «صادر شدن چنین رأیی‌ ما را حسابی شوکه کرده است»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حمید كلباسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
نام صحیح خیابان فوق الذكر عاطفه نیست بلكه خیابان عاطف است كه از مقابل پارك ملت شروع شده و به خیابان آفریقا ختم میشود .
رشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
واقعا كه به این پیرزن 80 ساله رحم كنید همین حكم ها را صادر میكنید كه امثال اون مستاجر پرروتر و دریده تر میشوند. بعد هم میره و با یكی دیگه بدتر ازین میكنه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
۰
۰
حتما طنز بود

نیازمندی ها