معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درباره برخی شنیده‌های مرتبط با معرفی شدن وی به عنوان گزینه وزارت علوم گفت: در این باره با بنده صحبتی نشده است.
کد خبر: ۷۱۸۴۶۶
ستاری: معرفی شدن من برای وزارت علوم شایعه است

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری تاکید کرد: معرفی شدن بنده به عنوان گزینه وزیر علوم شایعه است.

واشنگتن‌پست: سخنان ماری هارف درباره ایران بی‌ربط است

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: سخنان ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین کنفرانس خبری‌اش درباره ایران، چرندیاتی بیش نبود.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در تحلیلی به قلم جنیفر روبین نوشت: اگر شما هنوز ذره‌ای به وزارت امور خارجه و دولت آمریکا ایمان دارید، به کنفرانس خبری ماری هارف دقت کنید؛ کنفرانس خبری ای که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن به خاطر درخواست‌هایش از ایران در زمینه مقابله با داعش سوال‌پیچ شده بود.

وی افزود: مشکل، «هماهنگی» با ایران نیست بلکه این است که دولت آمریکا برای طرح درخواست کمک از ایران به زانو درآید. این موضوع است که واقعا شرم‌آور است. نگرانی متحدان سنتی ما و اسرائیل هم از همین است. این‌که آمریکا آنها را به توافق با تهران بفروشد. روبین افزود: با وجود پاسخ‌هایی که ارائه شد، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این نگرانی‌ها را تائید کرد. حال واقعا می‌توان زمانی که صحبت از مذاکره با ایران بر سر سلاح‌های هسته‌ای یا موضوع‌های دیگر مطرح می‌شود، به این افراد وزارت خارجه اعتماد کرد؟

امیرعبدالهیان: نیکبخت در سلامت است

حسین امیرعبدالهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با مهر در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر این‌که نیکبخت، دیپلمات ربوده شده ایران در یمن اکنون در زندان امنیتی دولت یمن است، اظهار کرد: آنچه از مقامات رسمی و سرویس امنیتی یمن به ما منتقل شده است با این خبر همخوانی ندارد.

وی افزود: متاسفانه مراجع ذی‌ربط یمن نیز تاکنون واکنشی به آن نشان نداده‌اند که این امر از سوی ما پذیرفتنی نیست. امیرعبدالهیان با بیان این‌که دولت یمن مسئول اصلی حفظ جان و بازگشت دیپلمات ایرانی به کشور است، تاکید کرد: پیگیری‌ها ادامه دارد، اما همچنان اخبار سلامت آقای نیکبخت را در اختیار داریم. نوراحمد نیکبخت، وابسته اداری سفارت ایران در صنعا سی‌ام تیر سال گذشته در مسیر منزل به سفارت از سوی افراد ناشناس ربوده شد.

معصوم: کاش ایران هم بود

رئیس‌جمهور عراق با اشاره به بی‌اساس بودن اتهام تبعیت عراق از جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: دولت جدید، دولت وحدت ملی و نماینده همه ساختارهای مردم عراق است؛ این دولت یکپارچه است و یکپارچه نیز باقی خواهد ماند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فواد معصوم در گفت‌وگو با الحیات ابراز امیدواری کرد، روابط عراق و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس به روند طبیعی خود بازگردد. وی بار دیگر گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس پاریس ضروری بود؛ زیرا این کشور، بخشی از منطقه است و حدود هزار کیلومتر با عراق‌ مرز مشترک دارد. ضرورت حضور تهران را در این کنفرانس به فرانسوی‌ها گوشزد کرده بودم.

نشست جامعه روحانیت مبارز با محوریت وحدت اصولگرایان

جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نشست سه‌شنبه‌شب این تشکل گفت: در این نشست درباره وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس و نیز برگزاری نشست‌های مشترک با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بحث و گفت‌وگو شد. وی به ایرنا افزود: جلسه سه‌شنبه‌شب به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی برگزار شد.

تعلیق استاد دانشگاه الازهر پس از سفر به ایران

دکتر احمد محمودکریمه که برای یک هفته تدریس فقه مقارن و به دعوت معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه به ایران سفر کرده بود پس از بازگشت به مصر مورد تحقیق قرار گرفته است.

دبیرکل «شورای عالی امور اسلامی» وزارت اوقاف مصر اعلام کرده است که این استاد الازهر از فعالیت و حضور در این شورا تا پایان تحقیقاتی که دانشگاه الازهر خواسته درباره سفر شیخ کریمه به ایران انجام شود، تعلیق شده است. به گزارش فارس، علت این تحقیقات سفر شیخ محمودکریمه به ایران و «سخنرانی در حوزه‌های شیعه» بدون هماهنگی با دانشگاه الازهر عنوان شده است.

اسرائیل: موضع روحانی تفاوتی با احمدی‌نژاد ندارد

همزمان با مذاکرات هسته‌ای نیویورک، یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل بشدت نگران مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 است، زیرا می‌ترسیم آنها به مسیر اشتباهی گام بگذارند.

به گزارش انتخاب، او که اخیرا از واشنگتن بازگشته است، بیان کرد: ایرانی‌ها هیچ انعطاف‌‌پذیری ای نشان نداده‌اند.

وی افزود: موضع حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران هیچ تفاوت و فرقی با موضع محمود احمدی‌نژاد ندارد. ایرانی‌ها همچنان مانند دوره احمدی‌نژاد مُصر هستند که بیشتر سانتریفیوژها و رآکتور آب سنگین اراک را حفظ کنند؛ بنابراین هیچ تفاوتی نسبت به گذشته اتفاق نیفتاده است. او یادآور شد: من نگران به واشنگتن رفتم و نگران برگشتم، چون نشنیدم که ایرانی‌ها امتیازی داده باشند که به ما امید دهد. وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین تهدید برای ما ایران است نه داعش.

لغو محدودیت ایمیل یاهو برای کاربران ایرانی

ساخت ایمیل یاهو بعد از یک سال مسدود بودن، برای کاربران ایرانی ممکن شد.

به گزارش انتخاب، شرکت یاهو از سپتامبر 2013 میلادی برای کاربران ایرانی که قصد ساختن حساب کاربری در سایت یاهو را داشتند، با برداشتن کد تلفن ایران و عدم امکان رجیستری، محدودیت ایجاد کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها