اگر در محل کارتان زود خسته می‌شوید، و یا استرس زیادی را در شغلتان متحمل می‌شوید و در ‌‌نهایت اگر فضای کاری برای شما به امری غیر قابل تحمل تبدیل شده است، حتماً ۱۰ روش کاهش استرس برای شغل‌های پشت میزی را مطالعه و عمل کنید.
کد خبر: ۷۱۸۰۵۱
۱۰ روش کاهش استرس در شغل‌های پشت میزی

جام جم سرا:

۱. هیچ گاه صبحانه را حذف نکنید

ممکن است دیگر از شنیدن این جمله که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است خسته شده باشید اما حقیقتاً خوردن صبحانه در افزایش راندمان روزانه شما و بهبود حالت روانی شما در طول روز نقش بسیار موثری ایفا می‌کند. حتی اگر زمان کافی برای تهیه صبحانه و میل آن به‌صورت نشسته ندارید، سعی کنید به‌صورت سرپایی بر روی میز به هنگامی که دارید آماده رفتن به محل کارتان می‌شوید صبحانه خود را میل کنید.

۲. پیاده روی کنید

شاید زمان کافی برای پیاده روی نداشته باشید، در این صورت هر یک ساعت یک‌بار از محل خود برخیزید و در محیط کارتان یا در سالن خود قدم بزنید. اگر تا محل کارتان با اتومبیل شخصیتان سفر می‌کنید، سعی کنید اتومبیل خود را در دور‌ترین نقطه پارکینگ پارک کرده و سپس باقی مانده مسافت را پیاده بروید.

۳. حرکتهای کششی انجام دهید

در طول روز هنگامی که پشت میز کار خود نشسته‌اید به بدن خود نرمش‌های کششی دهید. هر مرتبه سعی کنید قسمت متفاوتی از بدن خود را با حرکات نرمشی کششی درگیر کنید. برای مثال می‌توانید با حرکت چرخش مچ دست و کشش دستان خود آغاز کنید.

۴. عصرانه و میان‌وعده سالم مصرف کنید

بعد از ظهر، هنگامی که انرژی شما تحلیل یافته، سعی کنید میان‌وعده‌های سالم و طبیعی مصرف کنید. میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند نوعی قند را برای شما فراهم کنند که به سرعت می‌توانند جذب بدن شما شوند و انرژی لازم را برای شما فراهم می‌کنند.

۵. مراقب حالت نشستن و بدن خود باشید

زمانی که مشغول انجام پروژه‌ای هستید و در کار خود غرق شده‌اید شانه‌هایتان به جلو خم می‌شوند و بدنتان از حالت طبیعی خارج می‌شود که در نتیجه باعث احساس گرفتگی و درد در بدن شما می‌شود. هر از چندگاهی در طول روز نفس عمیقی بکشید و حالت بدن خود را کنترل کنید.

۶. تقدم و تاخر در برنامه‌های خود را رعایت کنید

چنانچه در طول روز موظف هستید فعالیت‌های متعددی را به سرانجام برسانید و این امر برای شما استرس به همراه می‌آورد، لازم است که برنامه تقدم کاری خود را اعمال کنید. کارهای بزرگ را به کارهای کوچک‌تر تقسیم کنید و سپس آن‌ها را انجام دهید. این امر علاوه بر آنکه نوعی حالت روانی مثبت در شما ایجاد می‌کند، باعث می‌شود تمام کارهای خود را در زمان مناسب انجام دهید.

۷. خود را با فعالیت بیش از حد مشغول نکنید

فعال بودن تا زمانی خوب است که به فعالیت‌های مهم‌تر شما ضربه‌ای وارد نکند. همواره به اندازه ظرفیت کاری خود پروژه بپذیرید. قبول کارهای بیش از توان شما علاوه بر عدم ثمربخشی، به شما استرس زیادی تحمیل می‌کند.

۸. تصویر کسانی را که دوستشان دارید روی میز کارتان قرار دهید

زمانی که بسیار مشغول کار هستید و استرس زیادی را متحمل می‌شوید با نگاه به تصویر فرزند خود متوجه می‌شوید که چه چیزی بیشترین ارزش را دارد و همین امر به کاهش استرس شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

۹. بعد از پایان کار، به فعالیت‌های تخلیه‌کننده استرس بپردازید

انجام ورزش‌هایی مانند یوگا بعد از اتمام روز کاری می‌تواند استرس ناشی از فعالیت روزانه شما را تخلیه کند و شما را به تعادل روحی و روانی برساند. کلاس‌های هنری و یا آشپزی نیز در این خصوص توصیه می‌شوند.

۱۰. تقاضای کمک کنید

اگر استرس فضای کاری برای شما به امری غیر قابل تحمل تبدیل شده است، با دیگران صحبت کنید و از آنان تقاضای کمک کنید. برخی از کارفرمایان در محل کار کارمندان چند وعده در ماه از مشاوران دعوت می‌کنند که به مشکلات روحی کارمندان رسیدگی کند. حال چنانچه تمایلی به صحبت با اینگونه افراد ندارید، با دوستان نزدیک خود و یا اعضا خانواده خود صحبت کنید و خود را تخلیه کنید. برخی اوقات صحبت با دیگران راجع به استرش کارتان می‌تواند باعث آزادسازی و کاهش آن شود. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
۰
۰
با سلام - همه اینا خوبه اما اگه بتونین تلاوت قرآن هم گوش بدین هم اجر اخروی دارین استرس هم ندارین

نیازمندی ها