زنی که با به دست آوردن اطلاعات بانکی یکی از دوستان صمیمی خود بصورت اینترنتی از آن حساب سرقت کرده بود توسط مأموران پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۷۱۶۱۷۹
سرقت اینترنتی از حساب دوست صمیمی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی از حساب وی سرقت کرده اند موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در این زمینه پرونده تشکیل و تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن منشاء اصلی این سرقت انجام شد و پس از اینکه برای ماموران محرز شد سرقت از طریق اینترنت انجام یافته اقدامات تخصصی در فضای سایبر توسط کارشناسان صورت گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی های علمی و تخصصی مشخص شد که عامل برداشت غیر مجاز از حساب فرد شاکی یکی از دوستان صمیمی وی است که بلافاصله ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم در برابر مدارک و مستندات این پلیس چاره ای جز اعتراف نداشته گفت: متهم عنوان داشت که از اعتماد دوستش که رمز کارت عابربانک خود را برای انجام کاری به او سپرده بود سوء استفاده کرده و برای حل مشکلش بدون اجازه وی مبلغی را از حساب برداشت کرده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رمز عبور خط مقدم دفاعی هر شخصی در حفاظت از اطلاعات ذخیره شده خود است گفت: برای جلوگیری از وقوع این گونه اتفاقات پلیس فتا توصیه می کند که با هوشیاری از رمز عبور خود مراقبت کرده و از بازگوکردن آن برای دیگران حتی دوستان صمیمی خود اجتناب کنند و اگر برای کاری رمز خود را به کسی می دهند پس از اتمام کار حتماً نسبت به تغییر رمز اقدام کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها