تازه ترین جزئیات فرود هواپیمای آمریکایی در ایران

هواپیما با اولین اخطار فرود آمد

جاسم جادری استاندار هرمزگان به تشریح جزئیات فرود هواپیمای اجاره شده آمریکایی در فرودگاه بندرعباس پرداخت و گفت: این هواپیما که متعلق به یک شرکت خصوصی امارات بوده قصد عبور از فضای ایران را داشت، اما اطلاعات آن در سیستم کریدور هوایی ایران ثبت نشده بود.
کد خبر: ۷۱۳۷۹۴
هواپیما با اولین اخطار فرود آمد

وی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: پس از آنکه از خلبان هواپیما درخواست اطلاعات شد، متوجه شدیم این اطلاعات غلط است و متناقض با آن اطلاعات اولیه بوده لذا با اخطار داده شده این هواپیما در فرودگاه بندرعباس به زمین نشست.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و به دلیل ارائه اطلاعات غلط از سوی خلبان، مجبور به نشاندن این هواپیما شدیم تا اطلاعات دقیق‌تری به ما بدهند و برهمین اساس در فرودگاه بندرعباس آن هواپیما را مجبور به فرود کردیم.

جادری با بیان اینکه پس از گفت‌وگو با خلبان هواپیما، وی به اشتباهات خود اعتراف کرد و امضا کرد که به ما اطلاعات غلط داده است، گفت: پس از آنکه ما از خلبان پرواز خواستیم به مقصد خود پرواز کند، به ما گفت که مدت زمان بسیاری از پروازش گذشته و باید گروه دیگری بیایند و هواپیما را به پرواز درآورند.

وی با اشاره به برخورد مناسب نیروهای ایرانی با کادر پرواز هواپیما، گفت: هواپیمای مذکور ساعت 22 شب گذشته می‌توانست پرواز کند، اما به دلیل توقف زیاد و نداشتن مجوز پرواز از سوی خلبان و حضور گروه دوم و در اختیار گرفتن کنترل هواپیما، آنها ساعت 3 بامداد فرودگاه بندرعباس را ترک کرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه فرودگاه بندرعباس حتی سوخت هم در اختیار این هواپیما قرار داده است، تصریح کرد: ما رفتاری مناسب با آنها داشتیم، اما آنها تلاش می‌کردند همکاری با ما نداشته باشند.

جادری ادامه داد: به دلیل اینکه آنها ورودشان به ایران غیرقانونی بود و اطلاعات غلط داده بودند، ترسیده بودند و حتی پیشنهاد ما برای استفاده از سرویس بهداشتی و استراحت داخل فرودگاه را هم نپذیرفتند.

وی خاطر نشان کرد: هیچ فرد نظامی به سمت هواپیما نرفت و تنها مدیر فرودگاه با آنها در ارتباط بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
۰
۰
حالا در نظر بگیرید هواپیمای ایرانی همچین اشتباهی رو در امریكا بكنه. دیگه زیادی داریم باهاشون مدارا میكنیم
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
۰
۰
چقد مدارا باهاشون میكنید بیخود كردن اشتباه كردن بعدشم ناز كردن
كویر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
۰
۰
خود كم بینی مسوولین ،اونم از نوع شدیدش!
آرتین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
۰
۰
بابا روزنامه محترم! این خبرهارو نگین لطفا، مردم جوگیر میشن. بعضی ها میگن زیادی باهاشون مدارا میكنیم!!!! آخه بابا چیكار میكردیم؟؟ میكشتیمشون خوب بود؟؟ یه مسئله بین المللی بوده و حل شده! من و شما كه تو خونه هامون نشستیم از این چیزها اطلاع نداریم. من تبریك میگم به مسئولین،كارشونو به خوبی انجام دادن. دست مریزاد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
۰
۰
چطور این هواپیما با اطلاعات اشتباه وارد فضای ایران شده و مدت زمان زیادی بر فراز ایران پرواز كرده و در نهایت در انتهای مسیر و در بندر عباس مجبور به فرود شده است ؟؟ ضمنا عكس خبر مربوط به هواپیمای بویینگ 707 دولت می باشد كه ربطی به محتوای خبر ندارد

نیازمندی ها