با شدت گرفتن موج شرکت افراد مختلف در چالش سطل آب یخ، به نظر می رسد این جریان جهانی حالا آرام آرام دارد لوس و لوث می‌شود!
کد خبر: ۷۰۹۸۶۷
تبدیل حرکتی انسان دوستانه به یک شوخی پیش پا افتاده

حضور چهره های سرشناس کشورمان در این امر خیرخواهانه، حالا راه را برای خیلی از شخصیت های معمولی سینما و تلویزیون و... و حتی مردم عادی هم باز کرده که خیس شدن زیر سطل آب یخ را تجربه کنند. اتفاقی که حالا دیگر به نظر شکل یک تفریح را به خود گرفته و از ارزش آن کاسته است. بخصوص که بعضی از افراد بدون در نظر گرفتن جایگاه خود، چهره هایی را دعوت به این کار و یا نامزد انجام آن می‌کنند که پذیرش آن اخلاقی و منطقی نیست. ضمن آنکه ناخواسته شأن افراد کاندیدا شده را نیز زیر سئوال می برد. شاید این حرکت نیز در راستای برخی از رفتار در جامعه ما به دلیل تکرار و دستمایه شوخی قرار گرفتن، کم کم از هدف اولیه خود دور شده و اهمیت معنوی خود را تنزل یافته ببیند. در واقع برخی با شرکت در این امر خیرخواهانه، قصد دارند از قبل آن خود را مطرح کنند!
اما جدیدترین نمونه از این حرکت در میان هنرمندان نیز شنیدنی است. مازیار فلاحی با ریختن آب یخ روی سرش- که توسط چند کودک صورت گرفت- علیرضا حقیقی، احسان خواجه امیری و حمید فرخ نژاد را دعوت به این کار کرد.

/Media/Image/1393/06/01/635444170320081084.jpg
مهناز افشار نیز با سپری کردن این تجربه سرد، از رضا کیانیان، انوشه انصاری‌ (نخستین زن ایرانی که به فضا رفت) و مریم میرزاخانی (ریاضیدان ایرانی برجسته) خواست تا آب سرد روی سر خود بریزند. ترانه علیدوستی نیز سحر دولتشاهی، باران کوثری و همه اعضای گروه موسیقی «چارتار» را به این چالش فراخواند. او با انتشار ویدیویی در اینستاگرامش در این باره نوشت: «این هم چالش سطل آب یخ بنده! در کنار این من 100$ هم به انجمن آگاهی رسانی برای این بیماری در ایران هم کمک خواهم کرد. باز هم تاکید می‌کنم که در ایران با بحران آب روبرو هستیم و این سطل آب کاش بهانه ای هم باشد که وقت مسواک زدن و ظرف شستن و ماشین شستن و حمام رفتن هم دلسوز هدر رفتن آب خوب تصفیه شده باشیم».
علی دایی هم یکشنبه گذشته پس از نشست مطبوعاتی‌اش در پاسخ به این سوال که آیا دعوت علی کریمی برای حضور در چالش سطل آب یخ را قبول خواهد کرد، گفت: بله، این کار را انجام خواهم داد. همایون شجریان نیز با انجام این کار، روزبه بمانی (ترانه سرا)، علیرضا افکاری (آهنگساز) و حامد بهداد را به چالش سطل آب یخ دعوت کرد. کارن همایونفر (آهنگساز) نیز با انجام این عمل، از حامد بهداد، مهران مدیری و فرهاد مجیدی دعوت کرد. رویا تیموریان هم بعد از آنکه لیلا بلوکات آب یخ روی سر او خالی کرد، از هانیه توسلی، ویشکا آسایش و مانی حقیقی خواست تا این تجربه را از سر بگذرانند. فرزاد فرزین نیز از احسان علیخانی، محسن چاووشی و حسام نواب صفوی خواست تا دست به این حرکت بزنند. محسن یگانه نیز پانته آ بهرام، سعید معروف و یاس را کاندیدای این حرکت کرد. یغما گلرویی ترانه سرای معروف کشورمان نیز از اصغر فرهادی، کارن همایونفر و نسرین ستوده خواست تا چالش آب یخ را تجربه کنند.
از دیگر افراد شناخته شده ای که دست به این اقدام زده اند و کاندیداهایشان می توان به محسن افشانی (سیاوش خیرابی،‌ آرمین تو ای اف ام، علیرام نورایی)، بهرنگ علوی (الهام چرخنده، امین فرزانه و حمید معصومی نژاد خبرنگار اعزامی از رم!)، لیلا بلوکات (لیلا حاتمی، بهنوش بختیاری و مهتاب کرامتی)، علیرام نورایی (فرهاد نجفی، نیما شاهرخ شاهی، بابک جهانبخش)، علی ضیا (حبیب کاشانی، محمدجواد ظریف و احسان علیخانی) سامان گوران (حنیف عمران زاده و میلاد کیمرام) و... اشاره کرد.
جالب تر از همه اما میترا حجار است که با انتشار تصویری از یک سُرُم در اینستاگرام نوشت: «همه شاهد باشین من مریضم. کسی منو به چالش دعوت نکنه ...!» البته او هم اکنون در نقش یک پرستار در سریال «رهایی» (جواد افشار) در حال بازی است و احتمالاً او با استفاده از آکسسوار و شانه خالی کردن از این تجربه منجمد کننده، چنین نقشه ای کشیده!
دیروز حتی متنی کوتاه منتسب به نیکی کریمی نیز در فضای مجازی منتشر شد که: «نمی شه تو این کم آبی یه سطل آب رو هدر ندیم و خودمون یواشکی بریم به این همه مراکزی که به کمک نیاز دارن یواشکی کمک کنیم؟!». گرچه تا جایی که ما می دانیم این بازیگر صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام ندارد. در پایان باز هم باید یادآور شویم و اظهار امیدواری کنیم که تب این جریان بزودی فروکش کند و هنرمندان صرفاً اگر قصد کمک دارند، به همان وجه پرداخت کمک اکتفا کنند تا از سطحی و لوث شدن این جریان هر چه زودتر جلوگیری شود. (بانی فیلم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
۰
۰
خیلی مزخرفه این كار! به چه درد بیماران میخوره؟ فقط برای تفریح خودشون این كارو میكنن و الا نمیتونن پول كمك كنن؟ اونم كسایی كه میلیاردی حقوق دارن از بیت المال؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها