مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: دو مشاور مطالعات طرح، مرمت و بهسازی عمارت امیرچخماق یزد را انجام داده اند و پشت عمارت داربست های مرمتی نصب شد ولی شرایط زمانی و گرما فعلا انجام این کار را متوقف کرده است.
کد خبر: ۷۰۹۲۳۷
توقف طرح مرمت امیرچخماق یزد به علت گرما

محمد مهدی شرافت به مهر گفت: قرارداد پروژه مشارکتی ساماندهی عمارت امیرچخماق یزد بین میراث فرهنگی استان و شهرداری بسته شده و شهرداری یزد اعتبار مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته است. اکنون کف سازی های سنگی این میدان در حال انجام است ولی سه تا چهار ماه برای تکمیل آن زمان نیاز است.

وی درباره تاثیر تردد خودروهای سنگین از میدان این عمارت تاریخی بیان کرد: برای این کار مشاور اعلام کرده تردد خودروها تاثیری روی استحکام بنا ندارد.

شرافت درباره مشکل حضور مغازه های جگرفروشی در این عمارت تاریخی گفت: بخشی از مغازه های جگرکی وقفی است در طرح اجتماعی فرهنگی میدان قرار است به تدریج تعداد آنها کم شود و جای آنها را مغازه های صنایع دستی بگیرد. به اجبار نمی توان کاری کرد، منتهی اگر صنایع دستی در کنار این مغازه ها قرار بگیرد کم کم فضای عمارت فرهنگی می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد تصریح کرد: طرح بسته شدن میدان امیرچخماق یزد هنوز تصویب نشده است البته طرح را تهیه کرده ایم، شهرداری نیز برای آن مشاور گرفته و قرار است در کمیسیون ماده 5 بررسی شود. بنابراین بسته شدن میدان آن هم به صورت کامل هنوز تایید نهایی نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها