قصه پر غصه کم آبی در همدان

دشت کبودراهنگ مرگ را انتظار می کشد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: تداوم خشکسالی های چند سال اخیر موجب افزایش تعداد روستاهای مواجه با کمبود آب در آذربایجان غربی شد.
کد خبر: ۷۰۸۶۲۳
کم آبی به روستاهای آذربایجان غربی هم رسید

کاظم محمدی اقدم با بیان اینکه در مرداد ماه امسال تعداد روستاهای مواجه با کمبود آب در سطح استان به 307 روستا افزایش یافته است، گفت: برای مقابله با این مشکل و رفع آن، بررسی های لازم توسط مدیران امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ها انجام و راهکارهای کوتاه مدت برای عبور از این مرحله اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه تداوم خشکسالی ها همچنین موجب جیره بندی آب در 199 روستای استان شده است، افزود: میزان کمبود آب شرب در این روستاها به 398 لیتر درثانیه افزایش یافته است.

محمدی اقدم با دعوت از اهالی روستاهای استان برای صرفه جویی در مصرف آب، افزود: با جمع بندی موضوعات و بررسی راهکارها، اقدامات عملی برای رفع مشکل کمبود آب در روستاها آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی همچنین از بهره برداری هشت پروژه آبرسانی روستایی همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها بیش از 804 خانوار با جمعیتی بالغ بر دو هزارو 835 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بر خوردار خواهند شد.

وی بهره برداری از پنج مجتمع آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی روستاهای سارالان، قرالر کوه، قره حسنلوی خواجه پاشا و حاجی آباد شهرستان ارومیه، صوفیان اشنویه، بارانی عجم، بارانی کرد و شیخ احمد شهرستان نقده را از اهم این طرح ها عنوان کرد.

محمدی اقدم گفت: برای بهره برداری از آنها10 میلیارد و 768 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان که شامل حفر و تجهیز چند حلقه چاه و احداث خطوط انتقال و شبکه توزیع و مخزن هوایی و زمینی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی همچنین از تعویض دو هزار و326 فقره کنتور آب خراب در روستاهای استان طی سالجاری خبر داد و افزود: تعویض کنتورهای خراب دراین مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد رشد داشته و هم اکنون 991 کنتور خراب در روستاهای استان وجود دارد.

محمدی اقدام با اعلام اینکه امسال نسبت به تعویض باقیمانده کنتورهای خراب اقدام خواهد شد، افزود: سیاست شرکت آب و فاضلاب روستایی ارائه خدمات بهتر برای مشترکین و جلوگیری از هدر رفت آب است که برای تحقق این امر تمامی امکانات شرکت به کارگیری می شوند.

وی همچنین از شناسایی انشعابات غیرمجاز در سطح استان خبر داد و گفت: در 4 ماهه اول امسال 760 فقره انشعاب آب غیرمجاز شناسایی شده که از این تعداد با تعیین تکلیف 475 فقره انشعاب، 263 انشعاب تبدیل به انشعاب مجاز گزدیده اند.

محمدی اقدم با بیان اینکه 212 انشعاب غیرمجاز با حکم مراجع قانونی به طور دائم جمع آوری شده اند، افزود: 285 فقره انشعاب آب غیرمجاز نیز در حال انجام مراحل قانونی در مراجع قضایی هستند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها